آیپد پرو 10.5 و 12.9 اینچی از حافظه رم ۴ گیگابایتی بهره می‌برند

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی جهانی آیپد پروهای جدید اپل، بنچمارک‌های انجام‌شده نشان از این دارند که این تبلت‌ها از قدرت بالای پردازنده و همچنین رم ۴ گیگابایتی برخوردارند.
تبلیغات

اپل نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو خود را در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگانش رونمایی کرد. حال این تبلت‌ها راهی بازار شده‌اند و از این‌رو کاربران قادرند با در اختیار گرفتن این محصولات و اعمال بنچمارک‌‌ها، جزئیات ماژول‌های سخت‌افزاری این تبلت‌ها را مشخص کنند؛ چراکه اپل همواره در کنفرانس‌های اشاره‌ای بسیار کوتاه به ماژول‌های سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمندش می‌کند.

اپل در WWDC 2017 از دو آیپد پرو ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی رونمایی کرد که هر دو نسخه با تراشه‌ی A10X همراه شده‌اند. بنچمارک‌های جدید انجام‌شده روی هر دو نسخه‌ی آیپد پرو جدید اپل نشان از این دارند که حافظه‌ی رم این تبلت‌ها ۴ گیگابایت است. این در حالی است که نسخه‌ی پیشین آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی از حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی بهره می‌برد. آیپد پرو ۹.۷ اینچی نیز تنها با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۲ گیگابایتی راهی بازار شده بود.

بنچمارک آیپد پرو

آیپد پرو ۱۰.۵ و ۱۲.۹ اینچی با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و همچنین تراشه‌ی A10X، قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی دارند. با نگاهی به امتیاز بنچمارک این تبلت‌ها می‌توان به‌روشنی به این نکته پی برد که نه‌تنها در دنیای تبلت‌ها برای قدرت پردازشی آیپد پروهای جدید رقیبی وجود ندارد، بلکه این تبلت به‌راحتی شماری از لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده‌ی Core i اینتل را نیز پشت سر می‌گذارد. امتیاز گیک‌بنچ آیپد پرو در حالت تک‌هسته‌ای نشان از امتیاز ۳۹۱۵ دارد، حال آنکه این تراشه در حالت چندهسته‌ای امتیاز ۹۳۸۷ کسب کرده که بسیار فوق‌العاده است.

با توجه به اینکه iOS 11 نیز با قابلیت‌های جدید مالتی تسک جدید همراه شده است، به نظر می‌رسد اپل میزان رم را به این دلیل افزایش داده است تا تجربه‌ی استفاده از آیپد پرو در حالت مالتی تسک بهتر از پیش باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات