جلی؛ کوچک ترین گوشی هوشمند 4G جهان

جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
جلی (Jelly) نام کوچک‌ترین گوشی‌هوشمند جهان است که از شبکه‌های ۴جی نیز پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

اگرچه به نظر می‌رسد هر سال شاهد بزرگ‌تر شدن ابعاد گوشی‌های هوشمند هستیمِ اما حالا یک شرکت تصمیم گرفته تا روش متفاوتی را در پیش بگیرد.

جلی کو‌چک‌ترین گوشی‌هوشمند جهان است که علاوه بر مقرون بصرفه بودن، هدف آن ارائه‌ی امکان اتصال به شبکه‌های ۴جی و نیز ارائه‌ی یکسری قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی است که فقط در گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت دیده می‌شوند.

اگر کمپین حمایت مالی این گوشی به حداقل سرمایه‌ی مورد نطر خود دست یابد، احتمالا قیمت ۱۰۹ دلاری نهایی این دستگاه واقعیت خواهد یافت.

Jelly

جلی توسط گروهی از متخصصان شانگهای ساخته شده که در زمینه‌ی طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند ۱۰ سال تجربه دارند.

شرکت سازنده‌ی این گوشی کوچک یونی‌هرتز (Unihertz) نام دارد که پیش از این یک موبایل مینیاتوری به نام میکرو ایکس را تولید کرده است. بازخورد مشتریان به این موبایل مینیاتوری بهبود طراحی کلی این دستگاه بود. 

جلی نسبت به میکرو ایکس اتصال داده بهتری را ارائه خواهد داد و همچنین به یک پردازنده‌ی‌ سریع‌تر مجهز خواهد شد. علاوه بر این، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی جلی نسبت به میکرو ایکس ارتقا خواهد یافت.

Jelly

در زمان نوشته شدن این مقاله، کمپین‌ حمایت مالی گوشی‌هوشمنو جلی توسط ۲۹۰۰ نفر پشتیبانی شده که این افراد در کل مبلغ ۲۷۰۵۸۰ دلار برای تامین مخارج پروژه‌ی مورد بحث کمک کرده‌اند. بد نیست اشاره کنیم که هدف اصلی این کمپین دست‌یابی به مبلغ ۳۰ هزار دلار بوده است. البته هنوز ۳۳ روز تا پایان این کمپین زمان باقی مانده و به همین دلیل انتظار می‌رود مبلغ بیشتری جمع‌آوری شود.

سازندگان این گوشی انتظار دارند که محصول آن‌ها در کنار گوشی‌هوشمند بزرگ‌تر‌ کاربران مورد استفاده قرار گیرد و نه به عنوان یک جایگزین. لازم به ذکر است که عرضه‌ی گوشی جلی از آگوست سال جاری آغاز خواهد شد.

گوشی‌هوشمند زودتر از موعد مقرر در اختیار افرادی که در وب‌سایت کیک‌استارتر از این کمپین حمایت کرده‌اند، قرار خواهد گرفت.

گوشی جلی در دو مدل استاندارد و پرو به بازار عرضه خواهد شد. مدل استاندارد این‌ محصول با قیمت ۱۰۹ دلار به‌فروش خواهد رسید و مدل پرو این دستگاه نیز ۱۲۵ دلار قیمت‌گذاری شده است.

گروه سازنده‌ی جلی در کمپین کیک‌استارترز خود در مورد محصول یاد شده اینگونه توضیح می‌دهد: 

جلی به نحوی طراحی شده که کوچک باشد و این کوچک‌ بودن هم دلیل دارد. در مواقعی که نیازی به حمل گوشی‌های بزرگ و گران‌قیمت نداشته باشید، می‌توانید جلی را در جیب کوچک لباس خود جای دهید.با توجه به تجربه‌ی چندین ساله‌ی ما در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند، به فرآیند تولید و زمان‌بندی‌های گوشی جلی اطمینان بسیار زیادی داریم.این اولین‌باری نیست که در این زمینه فعالیت می‌کنیم و در واقع ایده‌ی بسیار خوبی از آنچه باید انتظار داشت داریم.

مدل استاندارد گوشی‌هوشمند جلی از یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی بهره می‌برد و مدل پرو این دستگاه نیز به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی مجهز شده است.

هر‌دو مدل گوشی جلی از یک‌ پردازنده‌ی قدرتمند چهار هسته‌ای با فرکانس کاری ۱.۱ گیگاهرتز بهره می‌برند.

علاوه بر این ابعاد جلی آنقدر کوچک‌ است که‌به راحتی در جا سکه‌ای شلوار جین شما‌ جای می‌گیرد.

این‌ گوشی‌هوشمند به صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۷.۰‌ نوقا را اجرا می‌کند‌. از دیگر ویژگی‌های جلی می‌توان‌ به پشتیبانی از دو عدد نانو سیم‌کارت اشاره کرد.

نمایشگر ال‌سی‌دی هر دو مدل استاندارد و پرو گوشی جلی ۲.۴۵ اینچی بوده و رزولوشن آن ۲۴۰ در ۴۳۲ پیکسل است.

محصول مورد بحث همچنین از یک باتری با ظرفیت ۹۵۰ میلی‌آمپرساعت بهره می‌برد که با هر بار شارژ کامل ظاهرا امکان سه روز استفاده‌ی عادی از گوشی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Jelly

گوشی‌هوشمند جلی در رنگ‌ سفید، مشکی و آبی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت. 

نظر شما در مورد این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات