ایسر لپتاپ گیمینگ Predator Triton 700 را با فناوری Max-Q انویدیا معرفی کرد

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایسر در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 از لپ‌تاپ گیمینگ فوق باریک Predator Triton 700 مجهز به فناوری Max-Q پرده برداشت.
تبلیغات

بالاخره عصر لپ‌تاپ گیمینگ فوق باریک فرا رسیده است. در حقیقت باید این پیشرفت را مدیون فناوری Max-Q شرکت نام‌آشنای انویدیا دانست که در زمینه‌ی پردازش‌های گرافیکی تخصص ویژه‌ای دارد. همراه زومیت باشید.

شرکت انویدیا قول داده است که با بهرهگیری از فناوری Max-Q، ضخامت لپتاپهای مخصوص بازیهای رایانهای را به کمتر از ۱۸ میلیمتر برساند. اگرچه ضخامت لپتاپ گیمینگ جدید ایسر که در نمایشگاه کامپیوتکس 2017 معرفی شد، با ضخامت مکبوک ایر اپل برابر نیست؛ اما ضخامت آن به ۱۸.۹ میلیمتر رسیده است. مورد یادشده جزو اولین وعدههای فناوری Max-Q است. با این اوصاف، افراد علاقهمند به بازیهای رایانهای به‌راحتی میتوانند اقدام به حمل لپتاپ گیمینگ خود کنند و در هر مکانی از آن بهره ببرند.

لپتاپ Predator Triton 700 ایسر
مقاله‌های مرتبط:

    کلمهی «Max-Q» اصطلاحی است که در مهندسی هوافضا به کار برده میشود و فراتر از فلسفهی طراحی قطعات جدید سختافزاری است. در واقع، Max-Q در علم هوافضا به نقطهای اطلاق میشود که تنش آیرودینامیک روی یک راکت به بیشترین مقدار خود میرسد؛ بنابراین، طراحی راکت برای مقابله با این فشار بهینه میشود. به گفتهی سخنگوی انویدیا، همین فلسفه برای طراحی فناوری Max-Q به کار برده شده است که باعث بهبود عملکرد سه برابری لپتاپهای فوق باریک میشود. مشخصات سختافزاری لپتاپ مجهز به فناوری Max-Q برای گیمرها آشنا است. به‌عنوان نمونه، لپتاپ Predator Triton 700 شرکت ایسر مجهز به پردازندهی مرکزی نسل هفتم سری Core اینتل و پردازندهی گرافیکی عملکرد بالای GeForce GTX 1080 ساخت شرکت انویدیا است. همچنین، کاربران میتوانند لپتاپ یادشده را با حداکثر حافظهی رم ۳۲ گیگابایتی از نوع DDR4 و دو حافظهی ذخیرهسازی SSD مبتنی بر پروتکل انتقال دادهی NVMe و رابط PCIe سفارش دهند.

    تمامی موارد یادشده درون بدنهای به ضخامت ۱۸.۹ میلیمتر یا حتی کمتر، قرار گرفته است. شرکت ایسر علاوه بر به کار بردن فناوری Max-Q در طراحی خنک‌کننده‌ی لپتاپ Triton 700، از فن فلزی ۳ بعدی AeroBlade اختصاصی خود هم در آن استفاده کرده است تا لپتاپ در حین انجام بازیهای رایانهای سنگین، دمای عملکرد پایینی داشته باشد. اگر اعتقادی به فناوری Max-Q انویدیا ندارید، باید بگوییم استفاده از یک صفحهی گوریلا گلس بزرگ در بخش بالایی کیبورد لپتاپ، باعث جلب اعتماد همهی کاربران علاقهمند به دنیای گیمینگ خواهد شد. زیرا با وجود شیشهی یادشده، میتوان فن خنک‌کننده و ۵ لولهی حرارتی دافع گرما را داخل آن مشاهده کرد. نکتهی جالبتر این است که صفحهی شیشهای یادشده به‌عنوان تاچ پد هم عمل میکند.

    لپتاپ Predator Triton 700 ایسر

    از دیگر ویژگیهای لپتاپ تریتون ۷۰۰ میتوان به بهرهمندی از صفحه نمایش فول اچدی ۱۵.۶ اینچی با قابلیت پشتیبانی از فناوری G-SYNC انویدیا اشاره کرد. لپتاپ یادشده همچنین مجهز به یک درگاه تاندربولت 3، دو درگاه USB نوع C، یک کانکتور دیسپلی پورت، گیگابیت اترنت و کیبورد مکانیکی مجهز به نورپردازی RGB پسزمینه است.

    لپتاپ Predator Triton 700 ایسر، مردادماه (آگوست) با قیمت ۲۹۹۹ دلار آمادهی فروش خواهد بود. به گفتهی سخنگوی شرکت ایسر، لپتاپ تریتون ۷۰۰، اولین نمونه از لپتاپهای سری گیمینگ فوق باریک جدید است که قطعا موجب گسترش فناوری Max-Q شرکت انویدیا هم خواهد شد.

    لپتاپ Predator Triton 700 ایسر را چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا تمایلی به خرید آن دارید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات