گوگل اسیستنت برای آیفون منتشر شد

چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در کنفرانس I/O 2017، اعلام کرد که دستیار صوتی گوگل اسیستنت در سیستم عامل iOS قابل دسترس خواهد بود.
تبلیغات

شرکت گوگل در کنفرانس توسعه دهندگان I/O 2017، انتشار و در دسترس قرار گرفتن دستیار شخصی و هوشمند گوگل اسیستنت برای سیستم عامل iOS را نوید داد. زومیت را همراهی کنید.

اگرچه کاربران آیفون قادر به جایگزینی گوگل اسیستنت با سیری نخواهند بود؛ اما به راحتی می‌توانند از قابلیت‌های نرم‌افزار اختصاصی گوگل در دستگاه iOS خود بهره ببرند. اسکات هافمن، معاون بخش مهندسی گوگل اسیستنت، می‌گوید:

امروز من از معرفی گوگل اسیستنت برای گوشی آیفون بسیار هیجان زده هستم.

گوگل اسیستنت در مقام مقایسه با دستیار صوتی سیری، به دقت و شفافیت در عملکرد مشهور است. این قابلیت امکان جستجوی پیچیده‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد و یکپارچگی بیشتری فراهم می‌کند. گوگل اسیستنت حتی اجازه‌ی کنترل دستگاه‌های هوشمند متصل به آن هم به کاربران می‌دهد.

شرکت گوگل دستیار صوتی خود را اولین بار برای گوشی هوشمند پیکسل معرفی کرد. اما در حال حاضر برای بیشتر دستگاه‌های هوشمند اندرویدی قابل دسترس استو همچنین می‌تواند به لوازم جانبی هوشمند کاربران هم وارد شود.

در حال حاضر، گوگل اسیستنت فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین به سختی می‌توان کاربران بین‌المللی را برای استفاده از آن قانع کند. قابلیت بین‌المللی بودن، مزیت اصلی دستیار هوشمند سیری نسبت به الکسا آمازون، کورتانا مایکروسافت و گوگل اسیستنت است.

اما به زودی این وضعیت تغییر می‌کند و گوگل اسیستنت از زبان فرانسوی، آلمانی، پرتغالی برزیل و ژاپنی پشتیبانی خواهد کرد. گوگل اسیستنت در مرحله‌ی بعدی هم از زبان ایتالیایی، اسپانیایی و کره‌ای پشتیبانی خواهد کرد.

رقابت گوگل اسیستنت با سیری که به راحتی و با فشرده‌ی دکمه‌ی هوم آیفون و آیپد قابل فراخوانی است، چالش برانگیز خواهد بود. اما گوگل می‌تواند دستیار هوشمند خود را به نرم‌افزار کی‌بورد Gboard اضافه کند.

حضور دستیار صوتی هوشمند گوگل در آیفون و رقابت با سیری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات