قابلیت جدید اینستاگرام برای ارسال پیام چندرسانه ای دایرکت از کامپیوتر شخصی

چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است تا از طریق کامپیوتر شخصی، عکس و ویدئو را به صورت دایرکت ارسال کنید.
تبلیغات

همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام هنوز امکان آپلود پست‌های جدید را از طریق کامپیوتر شخصی فراهم نکرده است. با وجود این، از امروز این امکان فراهم شده است تا بتوانید عکس و ویدئو را در قالب پیام‌های دایرکت (Direct Messages) از طریق اپلیکیشن ویندوز ۱۰ کامپیوتر خود، برای مخاطبانتان ارسال کنید. در واقع اینستاگرام راهکار ارسال پیام دایرکت از کامپیوتر را به شکلی متفاوت پیش روی کاربران قرار داده است. به بیان دیگر، این قابلیت امکان انتشار استوری از کامپیوتر را برای مخاطبان خاص فراهم کرده است.

instagram desktop stories

البته جای تعجب دارد که اینستاگرام تنها امکان ارسال عکس و ویدئو را در قالب پیام‌ دایرکت برای مخاطبان ویژه و گفتگوهای گروهی فراهم کرده است اما هنوز امکان استفاده از این قابلیت برای انتشار پست‌های عمومی وجود ندارد. در اولین گام برای استفاده از این راهکار، تنظیمات ویژه‌ای برای انتشار محتویات چند رسانه‌ای در مقابل شما قرار می‌گیرد؛ اما در گام بعدی از شما درخواست می شود مخاطب خاص خود را انتخاب کنید. به بیان دیگر، در این مرحله هیچ راه گریزی برای انتشار عمومی محتویات چند رسانه‌ای وجود ندارد.

برای استفاده از این قابلیت کافی است نرم‌افزار اینستاگرام را روی کامپیوتر شخصی مجهز به ویندوز ۱۰ خود اجرا و روی آیکون دوربین در قسمت بالا، سمت چپ رابط کاربری کلیک کنید. در این مرحله قادر خواهید بود عکس سلفی، بومرنگ یا ویدئو کلیپ ضبط کنید. حتی در این حالت امکان اضافه کردن استیکر، متن یا دست نوشته به تصاویر خواهید داشت. درنظر داشته باشید که در این مرحله امکان آپلود عکس یا ویدئو از کامپیوتر شما وجود ندارد.

reply instagram direct

علاوه‌ بر این، گزینه‌ی دیگری هم برای پاسخ دادن به مکالماتی که از این راه ایجاد کرده‌اید، در قالب بهره‌گیری از تصاویر بیشتر یا متن وجود دارد. در نظر داشته باشید رابط کاربری که در این حالت پیش روی شما قرار می‌گیرد، متفاوت از چیزی است که در نسخه‌ی موبایل اپلیکیشن اینستاگرام مشاهده می‌کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید در قالب این ترکیب، امکان پاسخ دادن به پیام‌های دایرکت، با استفاده از عکس‌ یا ویدیو است. این پاسخ می‌تواند از طریق ثبت عکس‌های جدید با استفاده از دوربین یا استفاده از تصاویری باشد که پیش از این با راهکاری مشابه ذخیره کرده‌اید.

این احتمال وجود دارد که عرضه‌ی قابلیت یادشده، گامی باشد برای آنکه اینستاگرام بالاخره امکان انتشار پست‌های جدید از طریق رابط کاربری اپلیکیشن ویندوز ۱۰ را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات