بی ام و i8؛ این بار در دو رنگ خاص مشکی و زرد

پنج‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بی‌ام‌و دو نسخه‌ی جدید از خودروی هیبریدی i8 معرفی کرد. این دو نسخه به تعداد محدودی تولید خواهند شد و از ماه سپتامبر وارد بازار می‌شوند.
تبلیغات

نسخه‌های ویژه‌ و جدیدی از بی‌ام‌و i8 در راه هستند؛ سه سال پیش و حین رونمایی، بی‌ام‌و i8 در سه رنگ نقره‌ای، سفید و خاکستری روانه‌ی بازار شد. با گذشت زمان، بی‌ام‌و رنگ‌های آبی و قرمز i8 را نیز در قالب برنامه‌ای منحصربه‌فرد، در بازارهای منتخب عرضه کرد.

بی ام و i8 special edition

به عنوان مثال، مجموعه‌ی رنگ‌های منحصربه‌فرد بی‌ام‌و، در بریتانیا قیمتی بالغ بر ۵۴۹۵ پوند دارد که شامل رنگ‌هایی همچون سبز، زرد، نارنجی، بنفش، خاکستری، مشکی، آبی و خاکستری صدفی است. حال با اضافه‌ شدن رنگ‌های جدید، خودروی خاص i8، خاص‌تر نیز می‌شود. به عنوان مثال، نسخه‌ی ویژه‌ی مشکی یخی بی‌ام‌و i8، در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد. رنگ مشکی خودرو به‌همراه طراحی سفارشی کابین، بر جذابیت و زیبایی آن می‌افزاید.

بی ام و i8 special edition

بعد از معرفی نسخه‌ی مشکی یخی در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷، بی‌ام‌و از نسخه‌ی زرد یخی i8 نیز رونمایی کرد که خریداران این خودرو را قادر می‌سازد لذت رانندگی با خودروی الکتریکی را با رنگ منحصربه‌فرد و ویژگی‌های خاص تجربه کنند. این نسخه‌ی ویژه به تعداد محدودی تولید و در ماه سپتامبر سال جاری آماده‌ی فروش خواهد شد. رنگ زرد یخی، با همان شیوه‌ی رنگ خاکستری متالیک، رنگ‌آمیزی شده است. فرایند پیچیده‌ای برای انتقال رنگ روی بدنه‌ی i8 استفاده شده است، جنس بدنه‌ی این خودرو، پلاستیک تقویت‌شده‌ با فیبر کربن، موسوم به CFRP است.

بی ام و i8 special edition

همچنین این نسخه به رینگ‌های i Light بی‌ام‌و با سایز ۲۰ اینچ مجهز شده و طراحی هر کدام از شاخه‌های این رینگ‌ها به شکل W صورت گرفته است. رنگ سطح این رینگ‌ها نیز مات است و بی‌ام‌و برای آن‌ها لاستیک‌هایی با اندازه‌ی متناسب در نظر گرفته است. در داخل کابین i8، برای سطوح صندلی و کنسول میانی، دوخت‌هایی با رنگ زرد به کار رفته است. روی پنل های کناری، درها، زیرپایی‌ها و بخش‌های پایین‌تر از پنل ادوات نیز دوخت‌هایی به رنگ زرد دیده می‌شود؛ علاوه‌ بر این می‌توان به مواردی مانند سقف مشکی، کمربندهای ایمنی خاکستری، جزئیات سرامیکی برای اهرم انتخاب و کنترل‌کننده‌ی iDrive و همینطور پایه‌های در اشاره کرد که به نوشته‌ی «Protonic Frozen Yellow Edition» مزین شده است.

بی ام و i8 special edition

هیچ‌گونه تغییری در بخش فنی صورت نگرفته است؛ بنابراین خودروی هیبریدی ۲+۲ نفری i8، همچنان توان خود را از پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۳ سیلندری تأمین می‌کند که به توربوشارژر مجهز است. این پیشرانه ۲۳۱ اسب‌بخار فراهم می‌کند و با یک موتور الکتریکی جفت شده است که در نتیجه توان خروجی نهایی معادل با ۳۶۲ اسب‌ بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن‌متر حاصل می‌شود. این میزان نیرو شاید در حال حاضر زیاد به نظر نرسد؛ اما برای i8 کافی به نظر می‌رسد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو، ۴.۴ ثانیه است.

بی ام و i8 special edition

در سال ۲۰۱۶، بی‌ام‌و ۳۷۵۲ دستگاه خودروی i8 به فروش رساند. انتظار می‌رود نسخه‌ای با عملکرد بالا از i8 در ماه‌های آینده رونمایی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات