سونی کاغذ الکترونیک 13.3 اینجی خود را با قیمت 700 دلار رونمایی کرد

سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی کاغذ الکترونیکی جدیدی با سایز ۱۳.۳ اینچی رونمایی کرده است که می‌توان از آن به جای کاغذ معمولی استفاده کرد؛ هرچند قیمت ۷۰۰ دلاری آن کمی گران به نظر می‌رسد.
تبلیغات

یکی از مورد انتظارترین خروجی‌های دنیای فناوری برای به‌کارگیری توسط کاربران، توسعه‌ی کاغذ الکترونیک و جایگزینی آن با کاغذ و قلم معمولی است که بسیاری از امور، از جمله امر نگهداری و حمل اسناد روی کاغذ را بسیار ساده‌تر می‌کند. سونی از جمله‌ی کمپانی‌هایی است که در این راستا فعالیت می‌کند و روز گذشته‌ هم نسل جدید کاغذ الکترونیک خود را رونمایی کرد. سونی کاغذ الکترونیک جدید خود را DPT-RP1 نام نهاده است.

هرچند این روزها کتاب‌خوان‌های الکترونیک با بهره‌گیری از نمایشگر تک‌رنگ بیشتر با محصولات آمازون شناخته می‌شود؛ اما باید به این نکته اشاره کرد که سونی ۱۰ سال پیش با رونمایی از Librie، این شاخه از محصولات الکترونیک را بنیان نهاده است. البته در سال‌های اخیر سونی فعالیت چندانی در حوزه‌ی کتاب‌خوان‌های الکترونیک و کاغذ الکترونیک نداشته و همین موضوع باعث شده است آمازون موفقیت خوبی را در این حوزه به دست بیاورد.

کاغذ الکترونیک سونی

 کاغذ جدید الکترونیک DPT-RP1 سونی همچون نسل پیش از سایز ۱۳.۳ اینچی برخوردار است، حال آنکه رزولوشن آن از ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ نقطه به بیش از ۱۶۵۰ در ۲۲۰۰ نقطه افزایش پیدا کرده است. سونی این کاغذ الکترونیک را با روکشی ضد لغزش همراه کرده است که از این‌رو تجربه‌ای نزدیک به استفاده از کاغذ معمولی به هنگام استفاده در کاربران القا می‌کند. این کاغذ الکترونیک همچنین از یک قلم دیجیتال بهره می‌برد. خود کاغذ الکترونیک نیز با وجود بهره‌گیری از همان سایز نسل پیش، از ویژگی‌های جدیدی نظیر ضخامت و وزن کمتر و همچنین سرعت بالاتر بهره می‌برد. سونی به این نکته اشاره کرده است که ضخامت این کاغذ به‌سختی از ضخامت ۳۰ ورق کاغذ بیشتر می‌شود.

سونی اپلیکیشنی هم توسعه داده است که می‌توان با بهره‌گیری از آن روی دسکتاپ، تبدیل وب‌سایت‌ها و مستندات را به پی‌دی‌اف برای ارسال روی کاغذ الکترونیکی به‌سادگی از طریق بی‌سیم انجام داد. DTP-RP1 اکنون فقط قادر است با فایل‌های PDF کار کند، از این‌رو هنوز گزینه‌ی خوبی برای جایگزینی با کیندل آمازون نیست. البته محصول جدید سونی می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افرادی باشد که روزانه یادداشت‌های زیادی می‌نویسند و دوست دارند آن‌ها را نیز به‌صورت الکترونیک در دسترس داشته باشند.

همان‌طور که اشاره کردیم، قیمت DTP-RP1 کمی بالا است. این محصول از ژوئن سال جاری با قیمت ۷۱۹ دلاری در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات