تحلیل بازار: آیفون 8 از گلکسی اس 8 جذاب تر خواهد بود

شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
تحلیل‌گر معروف مینگ‌چی کو اخیرا اعلام کرده است که آیفون ۸ نسبت به گلکسی اس ۸ محصول جذاب‌تری از دید مشتریان خواهد بود.
تبلیغات

زمان زیادی تا معرفی رسمی گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ باقی نمانده است و هر روز شاهد انتشار گزارش‌ها و اخبار مختلفی در مورد این محصول هستیم. تاکنون بارها تصاویری از بخش‌های مختلف این گوشی‌ هوشمند فاش شده و علاوه بر این، در شایعات مختلف مشخصات و ویژگی‌های فنی گلکسی اس ۸ اعلام شده است. با این وجود باز هم نمی‌توان انکار کرد که برای معرفی رسمی کهکشانی جدید سامسونگ لحظه‌شماری می‌کنیم.

galaxy s8

تحلیل‌گر نام‌آشنای KGI Securities، مینگ‌چی کو، اخیرا پیش‌بینی کرده است که گوشی‌ هوشمند گلکسی اس ۸ سامسونگ فاقد ویژگی‌های جذابی است که افراد را به خرید این محصول ترغیب کند. وی در ادامه سخنان خود در مورد آیفون ۸ اپل صحبت کرده است. آقای کو می‌گوید استفاده از صفحه‌نمایش اولد در آیفون بعدی باعث خواهد شد این گوشی برای بسیاری از کاربران به‌عنوان گزینه‌ی اصلی تلقی شود. البته این سخن آقای کو کمی تعجب‌آور است؛ چراکه سامسونگ از چندین سال قبل تاکنون، همیشه از نمایشگرهای اولد در پرچم‌داران خود بهره گرفته است و امسال هم این غول کره‌ای، گلکسی اس ۸ را با صفحه‌نمایش اولد به بازار عرضه خواهد کرد؛ به همین دلیل شاید استفاده از نمایشگر اولد در آیفون ۸ نکته‌ی مهمی در مقایسه‌ی این محصول با اس ۸ به‌نظر نیاید.

iphone 8

باید توجه داشته باشیم که پیش‌بینی‌های آقای کو به‌خصوص زمانی که صحبت در مورد کوپرتینویی‌ها باشد، اکثرا رنگ واقعیت به خود می‌گیرند؛ اما از آنجا که دو گوشی هوشمند مورد بحث هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده‌اند، پیش‌بینی رقابت این دو محصول از نظر کیفیت و نوآوری کمی سخت به نظر می‌رسد.

بر اساس خبرها و شایعات مختلف، آیفون بعدی اپل از نمایشگر اولد ۵.۸ اینچی بهره خواهد برد و علاوه بر این، دکمه‌ی فیزیکی هوم در این محصول وجود نخواهد داشت و در عوض یک ناحیه در پایین نمایشگر برای کاربرد مشابه کلید هوم در نظر گرفته خواهد شد. همچنین پیش‌بینی می‌شود که آیفون بعدی اپل از طراحی بدون حاشیه بهره خواهد برد. مسلما آیفون امسال اپل با وجود این قابلیت‌ها، یک محصول بسیار جذاب خواهد بود. البته در چند هفته‌ی اخیر خبرهایی در مورد استفاده از یک دوربین سه‌بعدی در آیفون بعدی اپل منتشر شده است. از دیگر ویژگی‌های شایع شده برای آیفون جدید اپل می‌توان به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم اشاره کرد.

از طرف دیگر گلکسی اس ۸ نیز قابلیت‌ها و امکانات بسیار خوبی ارائه خواهد داد که از جمله آن‌ها می‌توان به دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی جدید بیکسبی، نمایشگر ۶.۲ اینچی سوپر امولد، سنسور تشخیص عنبیه‌ و سنسور اثر انگشت در بخش پشتی اشاره کرد. آقای کو پیش‌بینی کرده  است که گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ نمی‌تواند فروشی بیشتر از نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۷ داشته باشد. برای یادآوری باید اعلام کنیم که سامسونگ موفق شد ۵۲ میلیون دستگاه گلکسی اس ۷ به فروش برساند. آقای کو همچنین اعلام کرده است که در سال مالی ۲۰۱۷ به‌طور میانگین بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون دستگاه گلکسی اس ۸ به فروش خواهد رسید که مسلما این میزان فروش نسبت به فروش آیفون ۸ کمتر خواهد بود.

اینکه پیش‌بینی‌های KGI Securities تا چه حد واقعیت دارند، در طی چند ماه آینده مشخص خواهد شد. در حال حاضر بسیاری از علاقه‌مندان به موبایل منتظر روز ۲۹ مارس (۹ فروردین ۹۶) هستند؛ چراکه سامسونگ در این روز طی رویداد اختصاصی Unpacked، گوشی هوشمند گلکسی اس ۸ و احتمالا گلکسی اس ۸ پلاس را رسما معرفی خواهد کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات