آنر 7 ایکس با دوربین دوگانه و نمایشگر بدون حاشیه رسماً معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
مطالعه 4 دقیقه
برند «آنر» پیش‌فروش آنر ۷ ایکس را برای عرضه‌ی جهانی آن آغاز کرده است. این مدل با صفحه‌نمایش بدون حاشیه، تنها ۲۰۰ دلار قیمت دارد.
تبلیغات

برند آنر هواوی، مدتی پیش از گوشی میان‌رده بدون حاشیه‌ی خود با نام آنر ۷ ایکس (Honor 7X) رونمایی کرده بود. مطابق با روندی که این برند برای عرضه جهانی محصولات خود دنبال می‌کند؛ آنر ۷ ایکس، به‏‌تازگی برای عرضه در خارج از بازار چین معرفی شده است. با اینکه مشخصات سخت‌افزاری این مدل را می‌دانیم اما اطلاعاتی در رابطه با زمان عرضه و قیمت گوشی آنر ۷ ایکس در بازار اروپا و ایالات متحده به‏‌دست آمده است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

گوشی آنر ۷ ایکس به تبعیت از تِرِند امسال بازار، حاشیه‌های بسیار باریکی دارد؛ دیگری خبری از حاشیه‌های زیاد در پایین یا بالای نمایشگر نیست. با این‌حال، لوگوی برند «آنر» همچنان در حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش جای گرفته است. با اینکه آنر ۷ ایکس باریک‌ترین حاشیه‌ها را در میان گوشی‌های امسال ندارد اما برند «آنر» هواوی ادعا می‌کند که بیشتر از ۸۲.۹ درصد از پنل جلوی گوشی با صفحه‌نمایش پوشانده شده است؛ به گفته‌ی شرکت سازنده، نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه‌ای آنر ۷ ایکس با هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند در بازه‌قیمتی خود قابل مقایسه نیست.

آنر 7 ایکس

میان‌رده جدید برند آنر از صفحه‌نمایش ۵.۹۳ اینچی استفاده می‌کند که رزولوشن FHD+ (یا ۱۰۸۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) برای آن درنظر گرفته شده است. اندازه صفحه‌نمایش و رزولوشن آن نسبت به آنر ۶ ایکس ارتقاء پیدا کرده است؛ برای مقایسه، باید گفت که نسل قبل به نمایشگر ۵.۵ اینچی ۱۶:۹ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل مجهز شده بود. با توجه به نسبت ابعاد ۱۸:۹ نمایشگر، آنر ۷ ایکس طراحی کشیده دارد و همچنین به لطف صفحه‌نمایش FHD+، تراکم پیکسلی نمایشگر به ۴۰۷ پیکسل در هر اینچ رسیده است.

در پنل پشتی گوشی که از جنس آلومینیوم بوده، حسگر اثرانگشت و دوربین دوگانه جای گرفته است؛ احتمال اینکه حسگر اثرانگشت را تشخیص ندهید، بسیار پایین است؛ زیرا دوربین اصلی و سنسور اثرانگشت با فاصله از یک‌دیگر قرار گرفته‌اند. لنزهای دوربین اصلی، کمی بیرون‌زدگی دارد و همچنین، سنسورهای آن به صورت افقی چیده شده‌اند.

آنر ۷ ایکس هواوی از تراشه میان‌رده کرین ۶۵۹ استفاده می‌کند که میزبان هشت هسته پردازشی Cortex A53 است. حافظه رم در این مدل بسته به منطقه عرضه، متفاوت خواهد بود؛ نسخه پایه با سه گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه در ایالات متحده به فروش می‌رسد و در بازارهای اروپایی، می‌توانید آنر ۷ ایکس را با چهار گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خریداری کنید. با صرف‌نظر از اینکه کدام مدل را انتخاب خواهید کرد، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را در تمامی نسخه‌های گوشی آنر ۷ ایکس با استفاده از کارت حافظه میکرو اس‌دی افزایش دهید.

آنر 7 ایکس

برای تأمین انرژی پردازنده، شرکت آنر از یک باتری ۳۳۴۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است که می‌تواند راضی‌کننده باشد. ضمن اینکه باتری آنر ۷ ایکس با پشتیبانی از قابلیت شارژ سریع، در مدت زمان کوتاهی شارژ می‌شود.

یکی از موارد ناامیدکننده پیرامون میان‌رده‌ی جدید هواوی، عرضه آن با سیستم‌عامل قدیمی‌ اندروید نوقا است؛ از انتشار این نسخه، یک سال می‌گذرد. شرکت سازنده، همچنین سیستم‌عامل را با پوسته‌ی EMUI 5.1 شخصی‌سازی کرده است که شباهت‌های بیشتری به اندروید خالص دارد؛ البته چندان بی‌شباهت به iOS نیست. با وجود عرضه آنر ۷ ایکس با نسخه قدیمی سیستم‌عامل اندروید، انتظار می‌رود شرکت سازنده به‌زودی آن‌را به اندروید اوریو و EMUI 8 تجهیز کند.

آنر ۷ ایکس به عنوان یک میان‌رده، از ترکیب دو سنسور ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ سنسور اصلی ۱۶ مگاپیکسلی، وظیفه ثبت تصاویر را برعهده دارد و سنسور ۲ مگاپیکسلی برای ثبت عمق تصاویر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ترکیب این دو سنسور به شما کمک خواهد کرد تا تصاویری با افکت بوکه بگیرید؛ در این تصاویر، پس‌زمینه تار می‌شود و دوربین روی سوژه اصلی متمرکز خواهد شد. برند آنر مدعی شده عملکرد سیستم فوکوس خودکار تشخیص فازی (به اختصار PDAF) در آنر ۷ ایکس بهبود پیدا کرده است که سرعت شاتر را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهد. در جلوی گوشی نیز، یک سنسور ۸ مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی قرار دارد. با دوربین اصلی یا دوربین سلفی، می‌توانید ویدیوهایی را با رزولوشن 1080p ثبت کنید.

در نهایت، باید به زمان عرضه و قیمت آنر ۷ ایکس در بازارهای مختلف پرداخت. پیش‌فروش این مدل از امروز (۵ دسامبر) آغاز شده است و تا تاریخ ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) ادامه خواهد یافت. در ایالات متحده، می‌توانید گوشی آنر ۷ ایکس را در دو رنگ مشکی و آبی با قیمت ۱۹۹ دلار خریداری کنید. در اروپا نیز انتخاب گوشی میان‌‏رده بدون حاشیه برند «آنر» با پرداخت مبلغ ۲۹۹ یورو امکان‌پذیر است؛ البته این مدل، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی بیشتر نسبت به نسخه عرضه شده در ایالات متحده دارد. ضمن اینکه می‌توانید «آنر ۷ ایکس» هواوی را در رنگ طلایی در اروپا خریداری کنید؛ این رنگ در ایالات متحده عرضه نخواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات