اختلال در تلگرام و اینستاگرام در شبکه اینترنت اپراتورهای مخابراتی [بروزرسانی]

یک‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
از دقایقی پیش دسترسی به دو سرویس تلگرام و اینستاگرام از طریق اینترنت اپراتورهای مخابراتی با اختلال روبه‌رو شده است و مشخص نیست که این مشکل تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.
تبلیغات

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و به نقل از منابع آگاه، سطوح عالی امنیتی کشور تصمیم گرفته‌اند تا دسترسی به دو سرویس اینستاگرام و تلگرام در حال حاضر محدود شوند، از این‌ رو تا این لحظه دسترسی به این دو سرویس از طریق اینترنت ارائه شده توسط دو اپراتور مخابراتی همراه اول و ایرانسل با اختلال روبه‌رو است.

شب گذشته و در جریان رد و بدل شدن توییت‌هایی بین پاول دوروف و محمد جواد آذری جهرمی، شماری از کانال‌های تلگرامی به دلیل اشاعه‌ی خشونت توسط تلگرام از دسترس خارج شدند، حال آنکه از دقایقی پیش سرویس تلگرام و اینستاگرام نیز برای دو اپراتور مخابراتی همراه اول و ایرانسل در دسترس نیست.

بروزرسانی:

پس از آنکه بعد از ظهر گذشته دسترسی به سرویس‌های تلگرام و اینستاگرام از طریق شبکه‌ی اینترنت اپراتورهای مخابراتی با مشکل روبرو شد، این اختلال تا شب به سایر سرویس‌دهندگان اینترنتی نیز تعمیم پیدا کرد و هم اکنون دسترسی به اینستاگرام و تلگرام از هیچ روشی ممکن نیست. البته با توجه به اینکه شب گذشته مصادف با آغاز سال نوی میلادی بود، ترافیک بالای واتساپ در کشور‌های غربی باعث ایجاد مشکلاتی در این پبام‌رسان شده بود که شماری از خبرگزاری‌های داخلی این مشکل ایجاد شده از سوی واتساپ را نیز به محدودیت دسترسی ربط دادند، حال آنکه واتساپ با انتشار بیانیه‌ای این مشکل را به ترافیک بالا طی شب سال نو خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات