رام LineageOS یک ساله شد

سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از متوقف شدن پروژه‌ی سیانوژن‌مد و ادامه‌ی راه این رام توسط LineageOS حال شاهد یک ساله شدن این رام سفارشی برای اندروید هستیم.
تبلیغات

یک سال پیش سیانوژن اعلام کرد که دیگر رامی با این نام توسعه نخواهد داد و خبری از نسخه‌های جدید سیانوژن برای گوشی‌های هوشمند اندروید نیست. به‌جرئت می‌توان گفت که سیانوژن محبوب‌ترین رام موجود برای اندروید بود؛ حال آنکه توسعه‌دهندگان این رام کار روی آن را متوقف کردند. پس از توقف توسعه‌ی رام سیانوژن، از دل گروهی که این رام را توسعه می‌دانند، تیمی جدید متولد شد که رامی با عنوان LineageOS را معرفی و کار روی آن را آغاز کرد. با وجود اینکه LineageOS را باید ادامه‌ی راه سیانوژن بدانیم؛ اما این رام هیچ‌گاه نتوانست جایگاه سیانوژن را به دست بیاورد.

۲۴ دسامبر را باید روزی بدانیم که LineageOS متولد شد. وبلاگ مربوط به این رام به مناسبت یک سالگی، پستی منتشر کرده و این موضوع را اعلام کرده است. Lineage علاوه بر انتشار پستی در رابطه با گرامیداشت تولد این رام، اطلاعات و آماری نیز ارائه کرده است. از جمله‌ی اطلاعات ارائه‌شده باید به پشتیبانی از ۱۸۰ گجت مختلف در طول یک سال اخیر با استفاده از این رام در کنار چک‌این کردن بیش از ۱.۷ میلیون دستگاه منحصر به فرد در طول ۹۰ روز اخیر اشاره کرد. همچنین لاینیج اعلام کرده است که بیش از ۷۰۰ نفر در این پروژه شرکت کرده‌اند که نزدیک به ۶۵ درصد از این افراد مترجم هستند.

پنج گوشی‌ هوشمند اولی که لاینیج او.اس روی آن‌ها نصب شده است شامل وان‌پلاس وان، گلکسی اس ۳، ردمی نوت ۴ شیائومی، موتو جی ۴ و جی ۴ پلاس و گلکسی اس ۵ سامسونگ می‌شود. پنج کشوری که کاربرانش بیشترین استفاده را از این سیستم‌عامل می‌کنند، هندوستان، چین، برزیل، روسیه و آلمان هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات