اپل به‌ دلیل ضعیف شدن باتری سرعت عملکرد آیفون‌ های قدیمی را کاهش می‌دهد

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
اپل به ادعاهای مربوط به کاهش سرعت عملکرد آیفون‌های قدیمی پاسخ داده و این مسئله را به ضعیف شدن باتری گوشی نسبت داده است.
تبلیغات

روز دوشنبه، شرکت Prime Labs که اپلیکیشن‌هایی جهت اندازه‌گیری سرعت پردازنده‌ی آیفون منتشر می‌کند، داده‌هایی را در وبلاگ خود منتشر کرد که نشان می‌دهد سرعت عملکرد آیفون ۶ اس و آیفون ۷ با افزایش عمر آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

روز چهارشنبه، اپل ضمن قبول این مسئله اعلام کرد که این کار را جهت کاهش نیاز آیفون به انرژی انجام می‌دهد و این مسئله در شرایطی که باتری نمی‌تواند حداکثر جریان لازم را به پردازنده برساند می‌تواند موجب کند شدن پردازنده‌ی آیفون شود.

ریشه‌ی این مسئله به این مشکل باز می‌گردد که توانایی اکثر باتری‌های لیتیوم-یونی تدریجا کاهش می‌یابد و با گذر زمان و افزایش چرخه‌های شارژ نمی‌توانند حداکثر جریان مورد نیاز را فراهم کنند و این مسئله تنها به باتری‌های مورد استفاده در محصولات اپل محدود نمی‌شود. مسئله‌ی کاهش حداکثر جریان در صورت کاهش دمای باتری و کم بودن شارژ باتری نیز رخ می‌دهد.

اپل در پاسخی که برای رویترز ارسال کرده اظهار داشته است:

سال گذشته یک ویژگی را برای آیفون ۶، ۶ اس و SE منتشر کردیم که در زمان لازم افزایش‌های ناگهانی جریان را کاهش می‌داد تا از خاموش شدن ناگهانی دستگاه در چنین شرایطی جلوگیری کند. ما اکنون در نسخه‌ی ۱۱.۲ آی‌ اواس این ویژگی را به آیفون ۷ نیز آورده‌ایم و برنامه‌ی ما این است تا پشتیبانی از این ویژگی را در آینده به دیگر محصولات‌مان نیز اضافه کنیم.

وقتی پردازنده‌ی آیفون تلاش می‌کند جریان بالاتری را از یک باتری ضعیف دریافت کند، معمولا این جریان بالاتر به‌صورت نامنظم توسط باتری تولید می‌شود و همین مسئله می‌تواند به قطعات الکترونیکی دستگاه آسیب برساند؛ در نتیجه، آیفون بلافاصله خاموش می‌شود تا از وارد آمدن خسارت به پردازنده‌ی گران‌قیمت گوشی توسط این جریان نامنظم جلوگیری شود.

اواخر سال ۲۰۱۶ خاموش شدن ناگهانی آیفون به یک مشکل فراگیر تبدیل شد که اپل را واردار کرد یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری جهت حل این مشکل منتشر کند. طبق ادعای اپل، در نتیجه‌ی این به‌روزرسانی، در گوشی‌های قدیمی‌تر و در شرایط کاهش دما و در شرایطی که شارژ باتری کم است، سرعت عملکرد گوشی کاهش می‌یابد.

این مشکل با تعویض باتری آیفون قابل حل است. اپل برای گوشی‌های فاقد گارانتی مبلغ ۷۹ دلار جهت تعویض باتری از کاربران دریافت می‌کند. کوپرتینو‌نشین‌ها برای مدت‌های طولانی به این دلیل که تعویض باتری توسط خود کاربران را مشکل کرده، مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات