درگ تماشایی بی ام و M4 DTM و مرسدس AMG GT R

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
دو کوپه‌ی پرقدرت، زیبا و سریع آلمانی، در یک مسیر مستقیم ۴۰۰ متری روبروی هم قرار گرفته‌اند. به نظر شما، کدام یک پیروز این درگ است؛ بی‌ام‌و M4 DTM یا مرسدس AMG GT R؟
تبلیغات

محصولات آلمانی بی‌ام‌و و مرسدس علاوه بر رقابت با دیگر خودروهای پرسرعت جهان، هنوز هم مشغول کشمکش‌های بین خود هستند. شاید بتوان گفت که یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های این دو غول خودروسازی آلمان، امروزه در دو مدل بی‌ام‌و M4 با نسخه‌ی تولید محدود DTM و مرسدس‌بنز AMG GT R است.

BMW M4 DTM / بی ام و
BMW M4 DTM / بی ام و
BMW M4 DTM / بی ام و
BMW M4 DTM / بی ام و
BMW M4 DTM / بی ام و

ابتدا با بی‌ام‌و M4 نسخه‌ی DTM و فوق‌العاده کمیاب شروع می‌کنیم. این نسخه‌ی به‌خصوص از M4 با کد کامل DTM Champion Edition فقط در ۲۰۰ دستگاه و برای یادبود موفقیت‌های این شرکت در سری مسابقات تورینگ آلمان (Deutsche Tourenwagen Masters) تولید شده که البته صرفاً با بهینه‌سازی ظاهری و تقویت پیشرانه همراه نشده است. M4 DTM با حذف صندلی‌های ردیف عقب و استفاده‌ی بیشتر از فیبرکربن، کاهش وزن قابل ملاحظه‌ی دارد. علاوه بر این به لطف اضافه کردن سیستم تعلیق قابل تنظیم کویل‎اور به همراه ترمزهای سرامیک کربن و تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 از برند میشلن، چسبندگی M4 بیشتری فراهم می‌کند. از سویی دیگر، قدرت M4 به حدود ۵۰۰ اسب بخار افزایش داده شده است تا این کوپه‌ی جذاب ۱۶۰ هزار دلاری، در زمان ۳.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

مرسدس AMG GT R
مرسدس AMG GT R
مرسدس AMG GT R
مرسدس AMG GT R
مرسدس AMG GT R

تمام این ارقام در مقایسه با مدل استاندارد بی‌ام‌و M4 و قدرت ۴۴۴ اسب بخاری آن، قابل توجه است، اما اگر جزو طرفداران خودروهای آلمانی باشید، حتماً قبل از خواندن این مطلب با خود گفته‌اید که قوی‌ترین نسخه‌ی M4، در برابر مرسدس AMG با قدرت ۵۷۷ اسب بخار، شانس زیادی نخواهد داشت. مرسدس AMGT GT R نیز مانند M4 DTM صندلی ردیف عقب ندارد و به سیستم تعلیق قابل تنظیم کویل‌اور مجهز است. مقامات مرسدس ادعا می‌کنند کوپه‌ی زیبای آن‌ها، فقط به زمان ۳.۶ ثانیه نیاز دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

با نگاهی کوتاه به مشخصات این دو خودرو روی کاغذ، مرسدس پیروز میدان خواهد بود؛ اما در مسابقه‌ی درگ، کوچک‌ترین تغییر در چسبندگی تایرها یا درجه‌ی حرارت هوا یا حتی وعده‌ی غذایی که راننده نوش جان کرده است، در پیروزی یا باخت اهمیت دارد. بی‌ام‌و M4 DTM به لطف داشتن سیستم کنترل شروع حرکت (Launch Control) قابل تنظیم، پتانسیل جبران کمبود قدرت در برابر مرسدس AMG را دارد.

شاید قبل از دیدن ویدئو فکر می‌کنید که با یک رقابت کلیشه‌ای روبرو هستید و بی‌ام‌و M4 DTM که ۷۷ اسب بخار قدرت کمتری دارد با شعار «ما می‌توانیم» مرسدس AMG را شکست داده است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از گرفتن جشن پیروزی برای مرسدس یا بی‌ام‌و، ویدئو را تماشا کنید، فقط به ذکر این نکته بسنده می‌کنیم که رقابت این دو زیبای آلمانی در درگ ۴۰۰ متر به‌شدت نزدیک است.

اما قبل از دیدن ویدئو، در بخش دیدگاه‌ها به ما بگویید که کدام آلمانی پیروز این مسابقه‌ی درگ خواهد بود؟  بیمِر یا مِرک؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات