اپل در پی توسعه پلتفرم یکپارچه برای اپلیکیشن‌های مک، آیفون و آیپد است

پنج‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل هنوز در پی آن است تا همچون مایکروسافت، پلتفرمی یونیورسال برای اپلیکیشن‌های آیپد، آیفون و مک‌ ایجاد کند.
تبلیغات

اپل با معرفی آیفون‌ پلتفرمی جدید به اسم iOS توسعه داد که استفاده از آن تجربه‌ای بسیار راحت‌تر برای تعامل با رایانه‌ها و گجت‌ها در اختیار کاربران قرار داد. با استفاده از iOS کاربران به‌راحتی می‌توانند اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را از طریق اپ‌استور دانلود کنند و مورد استفاده قرار دهند.

اپل رویکردی مشابه برای پلتفرم مک نیز در پیش گرفت؛ اما نتیجه‌ی آن همچون پلتفرم iOS موفقیت آمیز نبود. فروشگاه‌ اپلیکیشن‌ مک دارای گزینه‌های بسیار محدودی است و معمولا اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته برای آن، آنچنان که باید به‌روزرسانی نمی‌شوند. حال به نظر می‌رسد اپل در پی ایجاد پلتفرمی یکتا برای اپلیکیشن‌های خود است که می‌توان با دانلود آن‌ها، به‌صورت یکپارچه از اپلیکیشن در گجت‌هایی نظیر آیفون، آیپد و مک‌ها استفاده کرد.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، توسعه‌دهندگان از ابتدای سال آینده‌ی میلادی قادر خواهند بود اپلیکیشنی واحد با پشتیبانی از تعاملات لمسی، ترک‌پد، ماوس و کیبورد طراحی کنند که نتیجه‌ی آن، امکان استفاده از اپلیکیشن در آیپد، آیفون و ‌مک‌ است. بسیاری از کاربران مک اخیرا شکایت‌های بسیاری در رابطه با اینکه اپلیکیشن‌های این پلتفرم به‌روزرسانی نمی‌شوند، مطرح کرده بودند. برای مثال می‌توان به اپلیکیشن توییتر اشاره کرد که به‌صورت مکرر برای آیپد و آیفون‌ اپل به‌روزرسانی می‌شود؛ حال آنکه اپلیکیشن توییتر برای مک، مدت مدیدی است که آپدیت نشده و از این‌رو کاربران آن را غیر استاندارد می‌خوانند.

استیون اسمیت، یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ برای پلتفرم‌های اپل، اعلام کرده است که ایجاد پلتفرم یکپارچه بزرگ‌ترین اتفاق و تغییر در اپل پس از معرفی iOS خواهد بود.

یکی از منابع آگاه از این موضوع که نامش فاش نشده است، اعلام کرده که پلتفرم یکپارچه‌ی اپل حاصل پروژه‌ای چندساله است که ابتدای سال آینده‌ی میلادی و در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل معرفی خواهد شد.

به‌طور حتم اپل اولین شرکتی نیست که چنین امکانی در پلتفرم خود ایجاد کرده است. پیش از اپل، مایکروسافت پلتفرم یکپارچه یا یونیورسال را برای اپلیکیشن‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ معرفی کرد. اخیرا گوگل نیز در حال ایجاد بستری بود که امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندروید را در سیستم عامل کروم فراهم می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل در نظر دارد اپ‌استور iOS‌ و مک را با همدیگر ادغام کند یا خیر. باید منتظر بود و دید آیا این موضوع رنگ واقعیت به‌ خود خواهد گرفته و شاهد یکپارچه شدن پلتفرم اپلیکیشن‌های مک و iOS خواهیم بود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات