ایرپاد جدید اپل نیمه دوم سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مینگ‌چی کو اعلام کرده است که اپل در نیمه‌‏ی دوم سال ۲۰۱۸، هدفون‌ ایرپاد جدید را به‌صورت رسمی معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

مینگ‌چی کو، تحلیل‎گر برجسته‏‌ی مؤسسه KGI Securities گزارشی مبنی بر عرضه نسل جدید ایرپاد اپل در نیمه دوم سال آینده، منتشر کرده است. این تحلیل‎گر به جزئیات چندانی از تغییرات احتمالی ایرپاد جدید اپل اشاره نکرده است؛ اما ادعا می‎کند که این شرکت از قطعات کوارتز کوچک‌تری استفاده خواهد کرد. همچنین اعلام شده است که ایرپاد جدید، احتمالاً میانگین قیمت فروش بالاتری خواهد داشت.

مینگ‌چی کو به مشکلات مربوط به کمبود هدفون‌های بی‌سیم ایرپاد نیز پرداخته است. موجودی ایرپادها در فروشگاه آنلاین اپل، به اتمام رسیده است و سفارش‎های کاربران احتمالاً در اوایل ژانویه عرضه خواهد شد.

تحلیل‎گر مؤسسه‌ی KGI Securities ادعا می‎کند که فیبر مدارچاپی منعطف باتری ایرپاد، مشکل اصلی در تولید انبوه هدفون‌ بی‌سیم اپل است. این‌طور که پیش‌بینی شده است، عرضه ایرپاد بی‌سیم با رشد ۱۰۰ درصدی در سال آینده، به بیشتر از ۲۶ میلیون واحد خواهد رسید. مینگ‌چی کو در گزارش قبلی خود، ایرپاد را «مهم‌ترین وسیله جانبی عرضه‌شده از سوی اپل» معرفی کرده بود.

هدفون‌ ایرپاد در اواخر ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد؛ بااین‎حال اپل نتوانسته است بین عرضه و تقاضای کاربران تعادل ایجاد کند. با اینکه موجودی ایرپاد به اتمام رسیده است، شرکت اپل تلاش کرده در طی ماه‌‏های اخیر تولید این هدفون‌‏ را افزایش دهد و به همین جهت، سازنده ثانویه‌ای نیز به تولیدکننده فعلی ایرپاد اضافه شده است.

اپل اینسایدر در گزارش خود، به این موضوع اشاره می‎کند که LuxShare-ICT نیز به جمع تولیدکنندگان هدفون‌ بی‌سیم ایرپاد افزوده شده است. تا پیش از این، اینونتک تنها تولیدکننده هدفون‏‌ ایرپاد به شمار می‎رفت. بااین‌حال اپل به دنبال راهی است تا بتواند بر مشکلات تولید هدفون‎ بی‎سیم خود غلبه کند.

ایرپاد بی‎سیم اپل، ۱۵۹ دلار قیمت دارد و از تراشه W1 بهره می‌گیرد. هنگامی‌که اپل از آیفون‌های جدیدش در ماه سپتامبر رونمایی کرد، کیس جدیدی برای ایرپاد معرفی کرد که ۶۹ دلار قیمت دارد؛ این کیس با پد شارژ بی‌سیم AirPower اپل سازگار است و پد شارژ بی‌سیم کوپرتینویی‌ها می‌تواند آیفون‌های ۲۰۱۷، اپل واچ ۳ و جعبه‌ی ایرپاد را به‌صورت هم‌زمان شارژ کند. البته فعلاً خبری از پد شارژ بی‌سیم جدید اپل نیست؛ اما می‌توان خوش‌بین بود که AirPower در اوایل سال ۲۰۱۸ عرضه شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات