خودروی مفهومی اسنپ در لاس‌وگاس رونمایی می‌شود

سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت رین‌اسپید به‌زودی از خودروی مفهومی تمام الکتریکی خود با نام اسنپ در نمایشگاه فناوری و الکترونیک CES ۲۰۱۸ رونمایی می‌کند.
تبلیغات

شرکت‌های زیادی در زمینه تولید خودروهای عجیب و غریب فعالیت می‌کنند و هر از چند گاهی خبری از ارائه چنین محصولی شنیده می‌شود. رین‌اسپید (Rinspeed)، یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید خودروهای مفهومی است و پیش از این با تولید مدل‌های مفهومی اواسیس و باد 2 مشهور شده بود. این خودروساز سوئیسی در حال حاضر جزئیات جدیدی در مورد آخرین خودروی مفهومی خود پیش از رونمایی کامل در نمایشگاه CES منتشر کرده است؛ این محصول، یک خودروی الکتریکی دو قسمتی است که شاسی و بدنه آن، مستقل و قابل جدا شدن از یکدیگر هستند.

رین‌اسپید اسنپ / rinspeed snap

پیش از این رین‌اسپید از خودروی مفهومی اسنپ صحبت کرده و تصاویری از آن منتشر شده بود. نام خودروی مفهومی اسنپ از قابلیت جداسازی و اتصال بین شاسی و بدنه گرفته می‌شود؛ شاسی که بیشتر شبیه یک اسکیت بورد طراحی شده، در شرایط مختلف ثابت است؛ ولی بدنه یا پاد (POD) با توجه به کاربری و شرایط استفاده، قابل تغییر خواهد بود.

رین‌اسپید اسنپ / rinspeed snap

پیش‌تر، جنرال موتورز از چنین ابتکاری در سال ۲۰۰۲ استفاده کرد تا خودروی مفهومی سوروس (SURUS) با ساختار جداشدنی معرفی شود. پوشش جداشدنی بدنه در اسنپ نیز مانند طرح مفهومی جنرال موتورز می‌تواند برای حمل مسافر، فضای خرید، اتاق کمپینگ و دیگر اشکال رمانتیک میکروخانه استفاده شود. 

رین‌اسپید اسنپ / rinspeed snap

در داخل بدنه اسنپ، صندلی‌های نرم و فضای ذخیره‌سازی بار، سیستم‌ شارژ بی‌سیم و تعدادی صفحه نمایش برای نمایش فیلم همراه با پیام‌ها و اطلاعات مسیر وجود دارد. یک دستیار هوشمند قادر است عادات مسافران را یاد بگیرد و حتی می‌تواند رستوران‌های مخصوص هر کاربر را به او توصیه کند. به کمک نمایشگرهای موجود در بدنه، هر کدام از سرنشینان از طریق حسگرهایی مثل اسکنر عنبیه احراز هویت می‌شوند؛ پس از شناسایی افراد حاضر، موسیقی مورد علاقه، صفحات وب و مقاصد پرکاربرد هر کدام از افراد در دسترسشان قرار می‌گیرد. در خارج بدنه خودرو، ۶ پروژکتور پنجره‌ها را با پیام‌هایی (هشدارهایی درباره کودکان یا حق تقدم عبور خودروها) برای سایر کاربران در جاده روشن می‌کنند.

رین‌اسپید اسنپ / rinspeed snap

بدنه به شکل اسکیت بورد یک سیستم محرکه الکتریکی و دو محور فرمان‌پذیر دارد که در داخل آن به شکل ماهرانه‌ای جاسازی شده است. همچنین سخت‌افزار و نرم‌افزار مورد نیاز برای تبدیل آن به خودروی خودران، همراه با دیگر قطعات مکانیکی فرسودنی قابل بازیافت وجود دارد. تفکر رین‌اسپید این است که پس از چند سال این قطعات فرسوده می‌شوند و در این حالت می‌توان آن‌ها را به‌راحتی بازیافت کرد که استفاده از این مواد علاوه بر قابلیت بازیافت، باعث صرفه‌جویی و تنوع می‌شود.

رین‌اسپید اسنپ / rinspeed snap
رین‌اسپید اسنپ / rinspeed snap

یکی از قابلیت‌هایی که در خودروی مفهومی رین‌اسپید اسنپ وجود دارد، قابلیت استفاده به‌عنوان محیط کار سیار است و برای افرادی مناسب است که دائم در شهرهای مختلف برای انجام مأموریت‌های کاری اعزام می‌شوند. چنین قابلیتی در آینده می‌تواند منجر به تولید انبوه خودروهای اشتراکی شود که بدنه خودرو به دلخواه کاربر، به‌آسانی تغییر می‌کند. 

خودروی خودران مفهومی رین‌اسپید اسنپ چند هفته دیگر در نمایشگاه CES ۲۰۱۸، به نمایش گذاشته خواهد شد. تا آن زمان، باید منتظر ماند و از نزدیک با خصوصیات و امکانات خودرو آشنا شد. به نظر شما استفاده از قابلیت جدا شدن شاسی و بدنه و تغییر بدنه با توجه به شرایط مختلف، چه تاثیری بر آینده خودروها خواهد گذاشت؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات