فیل شیلر: فیس آیدی آیفون 10 نسبت به نمونه‌های اندروید پیشرفته‌تر است

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در گفتگویی فیل شیلر انجام داده، از برتری تکنولوژی مورد استفاده در فیس‌ آی‌دی آیفون 10 نسبت به نمونه‌های مشابه اندروید سخن گفته است.
تبلیغات

فیل شیلر، مدیربازاریابی اپل، به گفتگو با وب‌سایت آلمانی Bright.nl نشسته و درباره‌ی موضوعات واقعیت افزوده و فیس‌ آی‌دی صحبت‌هایی کرده است.

برطبق گفته‌ی شیلر، یکی از اهداف اپل در خلق فیس‌ آی‌دی، ساخت راهی آسان برای احراز هویت افراد بوده است. او می‌گوید نحوه‌ی پیاده‌سازی فیس آی‌دی به گونه‌ای بوده است که این تکنولوژی را چندین پله نسبت به نمونه‌های مشابه اندروید در موقعیت بهتری قرار می‌دهد؛ شیلر نمونه‌های مشابه اندروید را تماماً قدیمی و تاریخ مصرف‌ گذشته می‌داند.

iPhone X Face ID

او درباره‌ی همین موضوع می‌گوید:

آن‌ها (نمونه‌های اندروید) به شیوه‌ای که ما از فیس آی‌دی انتظار داریم، کار نمی‌کنند. آگاه هستیم که در طول تمام این سال‌ها نمونه‌ی ساده‌ای مانند، دکمه‌ی هوم که در ابتدا به‌عنوان راهی برای برگشت به صفحه‌ی خانگی طراحی شده بود، رشد کرد و تبدیل به چیزی شد که کارهای زیادی برای ما انجام می‌دهد. [سپس] ما تاچ آی‌دی را اضافه کردیم. به کمک تاچ آی‌دی به صفحه‌ی مالتی تسکینگ می‌رفتید، سیری را احضار و اپل‌ پی را فعال می‌کردید؛ تماماً از طریق همین دکمه‌ی مکانیکی.بنابراین برای فیس آی‌دی نیاز داشتیم بهترین راه ممکن که ما را توانا می‌سازد دستگاهمان را با استفاده از چهره قفل‌گشایی کنیم، بشناسیم؛ روشی امن و محافظت‌شده. باید تمام این موضوعات را حل می‌کردیم. موارد دیگری که افراد با چهره‌شان آن‌ها را امتحان کرده‌اند، شبیه به فیس آی‌دی نیستند. پیاده‌سازی فیس آی‌دی بسیار منحصر‌به‌‌فرد است.

در خلال این گفتگو، شیلر بار دیگر بر سیاست‌های حفظ حریم‌ خصوصی اپل برای فیس‌ آی‌دی تأکید کرد و به عدم دسترسی توسعه‌دهندگان شخص‌ثالث به داده‌های فیس‌ آی‌دی اشاره کرد. به گفته‌ی فیل شیلر، تمام داده‌های مورد نیاز برای قفل‌گشایی گوشی در دستگاه باقی می‌ماند و در هیچ سروری بارگذاری نمی‌شود. توسعه‌دهندگان برای اعمال جلوه‌های واقعیت افزوده، تنها به داده‌های نقشه‌ی چهره دسترسی خواهند داشت؛ اما به گفته‌ی شیلر، این موضوع با فیس آی‌دی متفاوت است.

اپل برای ساخت سنسور تشخیص چهره‌ی آیفون ۱۰ مدت زیادی صرف مطالعه مباحث واقعیت افزوده و واقعیت مجازی کرده است. شیلر نیز مانند مدیرعامل اپل، تیم کوک، نظرات مشابهی راجع‌ به زمینه‌ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بیان می‌کند. به باور او، درحالی‌که واقعیت مجازی در زمینه‌های خاصی پتانسیل بالایی دارد، واقعیت افزوده کاربردهای گسترده‌ی باورنکردنی‌ ارائه می‌دهد.

شیلر درباره‌ی تأخیر عرضه‌ی بلندگوی هوشمند اپل که با نام هوم‌پاد شناخته می‌شود نیز توضیحاتی در این گفتگو ارائه کرد. هوم‌پاد اپل برای عرضه‌ در ماه دسامبر سال جاری برنامه‌ریزی شده بود؛ ولی کوپرتینویی‌ها عرضه‌ی آن را به سال ۲۰۱۸ به تعویق انداختند.

شیلر در همین رابطه‌ می‌گوید:

اینکه هوم‌پاد برای فصل تعطیلات آماده نمی‌شود، حس خوبی نیست. ما به زمان نیاز داریم تا این کار را به‌خوبی انجام دهیم و از عالی‌ بودن آن در زمان عرضه اطمینان حاصل کنیم.

در بخشی از این گفتگو، از شیلر درباره‌ی پایبندی اپل به شعار «متفاوت فکر کن» و در مورد وجود چنین تفکری در اپل امروزی سؤال شد. شیلر از این موقعیت برای برجسته‌ جلوه‌ دادن ایرپاد این شرکت استفاده کرد؛ محصولی که به گفته‌ی او یکی از بهترین محصولات تاریخ این کمپانی است. وی گفت:

ایرپاد حقیقتاً دو رایانه‌ی جداگانه است که شما در گوش‌هایتان قرار می‌دهید. این نکته‌ی مهمِ اپل است. ما روی حقیقت ابدی اپل دست گذاشته‌ایم. این در DNA اپل وجود دارد. «متفاوت فکر کن» باید برای مدت‌های مدید، نزدیک به حقیقت بماند.

نظر شما راجع‌ به اظهار نظرات فیل شیلر چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات