دومین سهامدار بزرگ توییتر در لیست شاهزاده‌های بازداشت شده سعودی

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پس از انتشار خبر دستگیری شاهزادگان سعودی به جرم فساد، نام الولید بن طلال نیز در بین دستگیرشدگان مشاهده می‌شود که جزو سرمایه‌گذاران بزرگ سیلیکون ولی است.
تبلیغات

الولید بن طلال یکی از صدها شاهزاده‌ی سعودی است که نام وی در لیست دستگیرشدگانی قرار دارد که به حکم کمیته‌ی ضد فساد عربستان به ریاست شاهزاده محمد بن سلمان و به حکم ملک سلمان، پادشاه عربستان تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

بن طلال در ایالات متحده‌ی آمریکا تحصیل کرده است و سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در کمپانی‌های آمریکایی انجام داده که بخشی از این سرمایه‌گذاری‌ها در کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری بوده است. برای مثال می‌توان به سرمایه‌گذاری‌های بن طلال در سیتی‌گروپ، اپل، فاکس و همچنین توییتر اشاره کرد. بن طلال حتی در برهه‌ای از زمان کمک شایانی به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، بن طلال بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ که کسب و کار املاک تحت فشار بود، اقدام به سرمایه‌گذاری در هتل‌های Trump's Plaza Hotel کرد.

بن طلال با در اختیار داشتن بیش از ۳۴.۹ میلیون سهم  توییتر که ۵ درصد سهام این شبکه‌ی اجتماعی را شامل می‌شود، دومین سهامدار بزرگ این شبکه‌ی اجتماعی است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که وی سهام خود در اپل را در سال ۲۰۰۵ به فروش رساند. برآوردهای انجام‌شده ثروت بن طلال را بیش از ۱۸ میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات