لپ تاپ گیمینگ ROG G703 عرضه شد؛ ۳۲ گیگابایت رم در کنار کارت گرافیک GTX 1080

یک‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ROG G703 جدیدترین لپ‌تاپ مخصوص بازی ایسوس است که با سخت‌افزار قدرتمند، یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن به شمار می‌آید.
تبلیغات

پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، ایسوس لپ‌تاپ مخصوص بازی رده‌بالای‌ خود را عرضه کرد. این لپ‌تاپ جدید که ROG G703 نامیده شده، دارای یک CPU اورکلاک‌شده با نمایشگری ۱۷.۳ اینچی (رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز) است و به‌ نام ROG Chimera هم شناخته می‌شود. این لپ‌تاپ گیمینگ همچون ROG Zephyrus که اوایل ۲۰۱۷ عرضه شد، باریک نیست؛ بااین‌حال چون ایسوس آن را یک لپ‌تاپ DTR نامیده است، می‌توان گفت که ROG G703 قرار است تجربه‌ی گیمینگ مشابه رایانه‌های دسکتاپ ارائه دهد. 

ایسوس ROG G703 مدت‌ها است که در کشور ایالات متحده عرضه شده و قیمت بالایی (حتی بیشتر از رایانه‌های دسکتاپ مخصوص بازی) دارد؛ دلیل این موضوع مشخص است. لپ‌تاپ گیمینگ جدید ایسوس ضمن بهره‌ بردن از نمایشگر باکیفیت، یک محصول قدرتمند قابل‌ حمل است.

سال گذشته ایسوس اعلام کرد که در صدد است از پنل‌ ۱۲۰ هرتزی AHVA در لپ‌تاپ‌های ROG و ROG Strix استفاده کند تا با این کار، تجربه‌ی گیمینگ لپ‌تاپ‌ها را به تجربه‌ی گیمینگ رایانه‌های دسکتاپ نزدیک‌‌تر از قبل کند. از آن موقع تاکنون، اکثر تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌ گیمینگ رده‌بالا، در محصولاتشان از پنل‌ فول اچ‌دی با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند. 

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG G703

محصول جدید ایسوس نخستین لپ‌تاپ در دنیا است که به پنل ۱۷.۳ اینچی AHVA با رفرش‌ریت بی‌نظیر ۱۴۴ هرتز مجهز می‌شود. این پنل از فناوری G-Sync هم پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌تواند بر اساس نحوه‌ی پرفورمنس بازی، رفرش‌ریت مخصوصی ارائه دهد.

ایسوس برای آن‌هایی که علاقه‌ای که به داشتن پنل ۱۴۴ هرتز ندارند، محصول دیگری تدارک دیده است؛ این شرکت می‌خواهد چندین مدل جدید از سری لپ‌تاپ‌های G703 را با نمایشگر 4K60 و NTSC صد درصد عرضه کند.

ایسوس قصد دارد در زیر بدنه‌ی زیبای ROG G703VI Chimera از پردازنده‌ی قدرتمند Core i7-7820HK اینتل استفاده کند. 7820HK قرار است یک پردازنده‌ی اورکلاک‌شده باشد و می‌تواند در حالت تک‌هسته‌ای، با فرکانس ۴.۳ گیگاهرتز کار کند.

طبق گفته‌ی ایسوس، تمامی مدل‌های ROG G703 قرار است به کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس GTX 1080 (فرکانس ۱۹۷۴ مگاهرتز در حالت بوست) تجهز شوند. این کارت گرافیک از فناوری G-Sync انویدیا بهره می‌برد و می‌تواند به‌صورت پویا، رفرش‌ریت را تنظیم کند. جی‌تی‌ایکس ۱۰۸۰ به‌خوبی با نمایشگر ۱۴۴ هرتزی این لپ‌تاپ‌ها هماهنگ است. البته همه‌چیز قرار نیست به سخت‌افزار خلاصه شود؛ چرا که ایسوس از حضور چهار اسپیکر قدرتمند در این لپ‌تاپ خبر داده است.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG G703

همچنین گفته شده است که در این لپ‌تاپ از سیستم خنک‌کننده‌ی Anti-Dust Cooling استفاده شده که همانطور که از نامش پیدا است، می‌تواند گرد و خاک را از روی خود و دیگر قطعات پاک کند و در مجموع، عملکرد بسیار خوبی در زمینه‌ی خنک‌ کردن دستگاه نشان دهد. این سیستم‌ خنک‌کننده دارای دو عدد فن ۱۲ ولتی است و می‌تواند فشار هوای بسیار زیادی به‌منظور پاک‌ کردن گرد و غبار و دیگر از داخل قطعات لپ‌تاپ ایجاد کند. از طرفی اگر به هوای خنک بیشتری نیاز بود، این سیستم می‌تواند فن‌هایش را سریع‌تر بچرخاند و هوا را خنک‌تر از قبل کند. 

لپ‌تاپ ایسوس ROG G703VI-XH74K قرار است به ۳۲ گیگابایت رم DDR4-2800 (قابل‌افزایش به ۶۴ گیگابایت) مجهز شود و از دو عدد PCIe 3.0 و بهره ببرد. 

مشخصات دقیق این‌ لپ‌تاپ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

لپ تاپ گیمینگ ایسوس ROG G703

مشخصات فنی لپ‌تاپ ایسوس ROG G703

اندازه‌ی نمایشگر

۱۷.۳ اینچ

رزولوشن نمایشگر

۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

نوع پنل

IPS

رفرش‌ریت نمایشگر

۱۴۴ هرتز

زمان پاسخ‌دهی

۷ میلی‌ثانیه

محدوده‌ی رنگی

72% NTSC

CPU

Core i7-7820HK اینتل (احتمال وجود i7-7700HQ در مدل‌های دیگر)

PCH

CM238 اینتل

کارت گرافیک

انویدیا جی‌فورس 

GTX 1080 (با ۸ گیگابایت حافظه‌ی GDDR5X)

رم

۳۲ گیگابایت 

DDR4-2800 (قابل‌افزایش به ۶۴ گیگابایت)

حافظه

دو عدد اس‌اس‌دی ۲۵۶ گیگابایتی 

RAID 0 به‌همراه چهار عدد PCIe 3.0 یا ۱ ترابایت SSHD 

وای‌فای

2

×2 

802.11ac

بلوتوث

نسخه‌ی ۴.۲

اترنت

کنترلر 1 GbE

USB

چهار عدد USB 3.0 نوع A به‌همراه یک عدد USB 3.0 نوع C (با کانکتور 

TB3)

تاندربولت

یک عدد کانکتور 

USB Type-C Thunderbolt 3

خروجی صفحه‌نمایش

یک عدد مینی‌دیسپلی پورت ۱.۴ به‌همراه یک عدد HDMI 2.0

صدا

دو عدد اسپیکر دو واتی، دو عدد اسپیکر سه‌واتی، 

ESS Sabre DAC، میکروفون، Smart Amp، جک ۳.۵ میلی‌متری برای هدست، جک ۳.۵ میلی‌متری برای میکروفون

باتری

۷۱ وات‌ساعت

ابعاد / وزن

۴۲.۵ در ۳۱.۹ در ۵.۱ سانتی‌متر / ۴.۸ کیلوگرم

قیمت

۳۴۹۹ دلار

لپ‌تاپ  ASUS ROG G703 هم‌اکنون در آمریکا با قیمت ۳۴۹۹ دلار در دسترس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات