آیفون‌ های سال ۲۰۱۸ سرعت LTE بالاتری خواهند داشت

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تحلیل‌گر مؤسسه‌ی کی‌جی‌آی معتقد است آیفون‌های سال ۲۰۱۸ سرعت LTE بیشتری خواهند داشت.
تبلیغات

به گفته‌ی مینگ‌چی کو، تحلیل‌گر مؤسسه‌ی کی‌جی‌آی، آیفون‌های نسل بعد که در سال ۲۰۱۸ عرضه خواهند شد به ‌مودم‌های XMM 7560 از شرکت اینتل و X20 از شرکت کوالکام مجهز خواهند شد که این موضوع سرعت انتقال دیتای LTE را افزایش خواهد داد.

مینگ‌چی کو تأکید می‌کند که هر دو تراشه، بر‌خلاف آیفون‌های قبلی که از فناوری 2x2 MIMO استفاده می‌کردند، از فناوری 4x4 MIMO پشتیبانی می‌کنند که به این ترتیب در مدل‌های سال ۲۰۱۸ شاهد افزایش سرعت LTE خواهیم بود.

وی در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از این تراشه‌ها را اینتل تأمین خواهد کرد:

مودم‌های اینتل و کوالکام به دلیل طراحی آنتن 4x4 MIMO، سرعت تبادل داده را در آیفون‌های سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد داد. ما معتقدیم اپل در محصولات سال ۲۰۱۸ تراشه‌های مودم را از XMM 7480 اینتل و MDM 9655 شرکت کوالکام به مدل‌های XMM 7560 از اینتل و SDX 20 از کوالکام ارتقاء خواهد داد. با توجه به اینکه هردو مدل برخلاف مدل‌های سال ۲۰۱۷ از 4x4 MIMO پشتیبانی می‌کنند؛ پیش‌بینی ما این است که سرعت LTE در آیفون‌های ۲۰۱۸ دست‌خوش افزایش چشم‌گیری شود. ما معتقدیم که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد تراشه‌های مودم موردنیاز اپل توسط اینتل تأمین خواهد شد.

این تحلیل‌گر همچنین پیش‌بینی می‌کند که آیفون‌های سال آینده از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کنندکه هر دو به‌طور همزمان می‌توانند اتصال LTE داشته باشند:

آیفون‌های سال آینده فقط از اینترنت LTE سریع‌تر پشتیبانی نمی‌کنند؛ بلکه پیش‌بینی ما این است که حداقل یک مدل از این آیفون‌ها دوسیم‌کارته خواهد بود و به‌طور همزمان از اتصال LTE برای هر دو سیم‌کارت پشتیبانی خواهد کرد؛ برخلاف گوشی‌های دوسیم‌کارته‌ی فعلی که معمولا وقتی یک سیم‌کارت از اتصال LTE استفاده می‌کند، دیگری به 3G سوییچ می‌کند، پیش‌بینی می‌کنیم که در راستای بهبود تجربه‌ی کاربری، در آیفون‌های نسل بعد هر دو سیم‌کارت به‌طور همزمان اتصال LTE را ارائه می‌کنند.

هنوز کاملا مشخص نیست که آیا آیفون‌های جدید دوسیم‌کارته خواهند بود یا اپل به پشتیبانی از یک سیم‌کارت در آن‌ها بسنده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات