مدل نهایی ابرخودروی ۵۰۰۰ اسب بخاری دویل 16 رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
سرانجام مدل نهایی و تولیدی ابرخودروی ۵۰۰۰ اسب بخاری دویل 16، در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷ رونمایی شد.
تبلیغات

پس از گذشت چهار سال، بالاخره نسخه‌ی نهایی ابرخودروی ۵۰۰۰ اسب بخاری دویل 16 رونمایی شد. اخیرا ویدئویی از پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر V شکل ۱۲.۳ لیتری دویل 16 منتشر شده بود که قدرت دیوانه‌وار آن را تأیید می‍کرد.

دویل 16 / DEVEL SIXTEEN

شرکت دویل (Devel) امسال در نمایشگاه خودروی دوبی با چهار خودرو حضور داشت. یک دستگاه از نسخه‌ی اولیه‌ی دویل 16 که پیش از این آن را دیده بودیم، دو دستگاه از جدیدترین نسخه‌ی دویل 16 و یک نمونه‌ی پروتوتایپ از خودروی شاسی‌بلند آف‌رود و سه‌محوره‌ موسوم به دویل 60. نمونه‌های جدید دویل 16 که در رنگ سفید و سیاه نمایش داده شده بودند، در مقایسه با مدل اولیه‌ی سال ۲۰۱۳، بیشتر به یک خودروهایی واقعی و آماده‌ی تولید شباهت داشتند.

دویل 16 / DEVEL SIXTEEN

اگرچه این دو نمونه پیشرفت‌هایی داشتند؛ ولی هنوز هم باید دویل 16 را باید یک خودروی در مرحله‌ی ساخت دانست. ساخت پیشرانه‌ی باورنکردنی دویل 16 با همکاری یک شرکت آمریکایی و طراحی آن با کمک شرکت ایتالیایی اسکودریا کامرون گلیکنهاوس (Scuderia Cameron Glickenhaus) که پیش از این در ساخت ابرخودروی آپولو اینتنسا اموزیونه (IntensaEmozione) نقش داشت، انجام می‌شود.

سه نسخه‌ی مختلف برای دویل 16 در نظر گرفته شده است. دو مدل جاده‌ای دویل 16 از پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل به قدرت‌های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ اسب بخار استفاده می‌کنند. مدل مخصوص پیست، به پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر V شکل  در کنار چهار توربو به قدرت ۵۰۰۷ اسب بخار و گشتاور ۵۰۹۴ نیوتن‌متر مجهز است. هدف تیم مهندسی دویل، دست‌یابی به حداکثر سرعتی بالای ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت است.

دویل 16 / DEVEL SIXTEEN
دویل 16 / DEVEL SIXTEEN
دویل 16 / DEVEL SIXTEEN
دویل 16 / Devel Sixteen

نسخه‌ی جدید طراحی بسیار پخته‌تری دارد. فاصله‌ی زیاد بین دو محور و ارتفاع کم آن، نوید توانایی دویل 16 برای رسیدن به سرعت‌های بالا را می‌دهد. اگزوزهای آن کاملا یادآور طراحی جت‌های جنگنده هستند. طراحی کابین دویل 16، ساده و آینده‌نگرانه است. مقامات شرکت دویل به پیشرانه‌ی V16، حجم ۱۲.۳ لیتر و قدرت ۵۰۰۰ اسب بخاری آن تأکید می‌کنند؛ ولی در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷، درب کاپوت دویل 16 اصلا باز نشد. در واقع با اینکه دو مدل جدید به‌عنوان خودروی تولیدی معرفی شده‌اند، هنوز دقیقا مشخص نیست که دو نسخه‌ی جدید به نمایش درآمده، نسخه‌ی نهایی هستند یا هنوز در حد یک مدل پروتوتایپ باقی مانده‌اند.

دویل 60 / DEVEL SIXTY

اما دیگر خودروی جالب این شرکت، یک شاسی‌بلند ۶ چرخ موسوم به دویل 60 است. اطلاعات زیادی از این نمونه‎ی پروتوتایپ داده نشده است، اما دویل 60، از یک پیشرانه‌ی هشت سیلندر V شکل با حجم ۶.۷ لیتر، به قدرت ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند.

قیمت رسمی دویل 16 هنوز اعلام نشده است؛ ولی بر اساس شایعات شنیده‌شده در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷، مبلغ پایه‌ی آن، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خواهد بود.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم بیننده‌ی یک ویدئوی جالب از غرفه‌ی شرکت دویل در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۷ باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات