بیل گیتس درصدد ساخت شهری هوشمند در آریزونا است

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بیل گیتس در نظر دارد در قسمتی از آریزونا که به اصطلاح به آن "دره‌ی غربی" گفته می‌شود، شهر هوشمندی بسازد. جامعه‌ای که گیتس قصد ساخت آن را دارد، بلمونت نامیده می‌شود.
تبلیغات

یکی از شرکت‌های سرمایه‌گزاری بیل گیتس، 80 میلیون دلار صرف ساخت یک شهر هوشمند در قسمتی از غرب آمریکا کرده است. قسمت بزرگی از این زمین با فاصله‌ی حدودی 45 دقیقه از غرب مرکز شهر فینیکس، در نزدکی تونوپا است.

منطقه‌ی مورد نظر که مساحتی ۲۵ هزار هکتاری دارد، بلمونت نامیده می‌شود. با توجه به گفته‌ی کمپانی بلمونت که یک گروه سرمایه‌گزاری املاک و مستغلات در آریزونا است، هدف پروژه، ساخت شهری هوشمند در این منطقه است.

کمپانی بلمونت همچنین در خصوص این شهر هوشمند گفته که یک جامعه‌ای آینده‌نگر با ساختار ارتباطی ایجاد خواهد کرد که مبتنی بر فناوری پیشرفته، شبکه‌های دیجیتالی با سرعت بالا، مراکز داده‌، فناوری‌های نوین تولیدی، سیستم‌های توزیع شده و خودروهای هوشمند است.

رونالد شات، مدیر اجرایی شورای تکنولوژی آریزونا می‌گوید زمینی که توسط بیل گیتس خریداری شده در موقعیت خوبی قرار دارد چرا که از طریق اتوبان I-11، بلمونت را مستقیم به لاس‌وگاس وصل می‌کند. همچنین به گفته‌ی شات بیل گیتس به خاطر نوآوری و مواردی مشابه بسیار شناخته شده است و به نظر من او جای مناسبی را هم انتخاب کرده است.

بلمونت اعلام کرده‌ که ۳،۸۰۰ هکتار این زمین جهت ساخت دفاتر اداری، تجاری و خرده فروشی اختصاص داده خواهد شد و ۴۷۰ هکتار برای تاسیس مدارس دولتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، به علاوه ۸۰٫۰۰۰ واحد مسکونی نیز در نظر گرفته شده است.

آنها همچنین اعلام کرند که با توجه به وسعت و جمعیت پیش‌بینی شده‌ی آریزونا، این منطقه قابلیت تبدیل از یک محیط خالی به شهری با زیرساخت‌های انعطاف پذیر را دارد. رونالد شات افزود:

سرانجام آریزونا به عنوان مکانی برای نوآوری شناخته شد.

تا کنون صحبتی راجب زمان شروع این پروژه به میان نیامده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات