ظاهر شدن خط سبز مرگ روی نمایشگر آیفون 10

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا نمایشگر چند دستگاه آیفون ۱۰، به مشکلی موسوم به خط سبز مرگ دچار شده است.
تبلیغات

محصولات چند سال اخیر اپل در اکثر مواقع پس از عرضه دچار مشکلاتی شده‌اند و ظاهرا گوشی آیفون ۱۰ نیز از این قاعده مستثنا نیست. اخیرا تعدادی از کاربران در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که مدتی پس از کار با آیفون ۱۰، خطی سبز رنگ روی نمایشگر گوشی‌شان ظاهر شده است و از بین نمی‌رود.

تاکنون دلیل ظهور این خط سبز رنگ مشخص و آماری از تعداد دقیق گوشی‌هایی که به این مشکل دچار شده‌اند اعلام نشده است.

مشکل نمایشگر آیفون X

البته با نگاهی به این تصاویر می‌توان حدس‌هایی در مورد این مشکل زد؛ گوشی‌های آیفون ۱۰ در داخل نمایشگر دارای الگوی زیرپیکسل الماسی هستند که این موضوع باعث می‌شود تمامی زیرپیکسل‌های سبزرنگ در یک خط پشت سر هم قرار گیرند و زیرپیکسل‌های قرمز و آبی به‌صورت یک در میان، حضور یابند.

زیرپیکسل

تصویر بالا، نتیجه‌ی تست‌های دیسپلی‌میت روی نمایشگر آیفون ۱۰ است

ظاهرا در گوشی‌هایی که دچار مشکل ظهور خط سبزرنگ شده‌اند، یک خطای الکتریکی به‌وقوع پیوسته و باعث شده است که یک ولتاژ خاص به یک خط مشخص از زیرپیکسل‌های سبزرنگ اعمال و آن‌ها دیده شوند. امتداد این خط سبزرنگ از بالا تا پایین نمایشگر نشان می‌دهد که مشکل یادشده به لبه‌های گوشی بازمی‌گردد؛ ظاهرا چیزی در لبه‌ی نمایشگر وجود دارد که ولتاژی نادرست به یک خط از زیرپیکسل‌های سبزرنگ می‌فرستد.

این مشکل معمولا در دستگاه‌هایی ظاهر می‌شود که در آن‌ها از چندین فناوری مختلف به‌طور همزمان استفاده شده است. چنین مشکلی سال گذشته برای سامسونگ نیز رخ داد؛ با این تفاوت که آن خط، به جای سبز، صورتی بود. یکی از کاربرانی که گوشی‌ وی با این مشکل مواجه شده، می‌گوید پس از مراجعه به فروشگاه اپل، آن را تعویض کرده است.

زومیت اخیرا بررسی جامعی از آیفون ۱۰ ارائه داد که می‌توانید آن را از اینجا مطالعه کنید؛ در این بررسی، نمایشگر اولد یکی از نقاط قوت آن اعلام شده است.

آیا آیفون ۱۰ شما نیز به چنین مشکلی دچار شده است؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات