آیپد پرو احتمالا به فیس آیدی و دوربین TrueDepth مجهز می‌شود

سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا کمپانی اپل قصد دارد سال ۲۰۱۸ قابلیت فیس آیدی (Face ID) را به همراه دوربین TrueDepth به آیپد پرو اضافه کند.
تبلیغات

کمتر از یک ماه دیگر گوشی آیفون 10 عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند برای اولین‌بار به قابلیت فیس‌آی‌دی دسترسی پیدا کنند. ظاهرا کوپرتینویی‌ها قصد دارند در سال ۲۰۱۸ این ویژگی جالب را به آیپد اضافه کنند. همین موضوع می‌تواند کم‌کم سیاست اپل برای حذف کامل دکمه‌ی فیزیکی هوم از دیوایس‌هایش را نشان دهد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر شناخته‌شده‌ی دنیای فناوری که سابقه خوبی در پیش‌بینی برنامه‌های تولید اپل دارد، روز دوشنبه اعلام کرد که تبلت آیپد پرو در سال ۲۰۱۸ قرار است علاوه بر داشتن قابلیت Face ID از دوربین TrueDepth نیز بهره ببرد. 

به لطف اضافه شدن ویژگی‌های مربوط به تشخیص چهره به تعداد بیشتری از دستگاه‌های اپل، توسعه‌دهندگان برای طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های بیشتر به منظور تقویت اکوسیستم این کمپانی، تشویق خواهند شد.

مقاله‌های مرتبط:

مینگ-چی کو فعلا هیچ نظری در مورد طراحی فیس آیدی و فاکتورهای تغییر یافته آن در آیپد پرو ندارد و این را هم باید گفت که هنوز، حذف دکمه هوم آیپد از سوی اپل تایید نشده است.

مینگ-چی کو حدود یک سال پیش در اظهاراتش عنوان کرده بود که انتظار دارد اپل در آیپد ۲۰۱۸ از نمایشگرهای اولد استفاده کند. همان موقع بود که این تحلیلگرِ کمپانی KGI، سه تبلت جدید اپل را در اوایل ۲۰۱۷ پیش‌بینی کرده بود.

مینگ-چی کو در اظهارات جدیدش در مورد آیفون‌های ۲۰۱۸ نیز صحبت کرده است. او عقیده دارد که اپل در آیفون‌های سال آینده‌اش نیز از قابلیت فیس آیدی استفاده خواهد کرد و تاچ‌آی‌‌دی را برای همیشه به فراموشی خواهد سپرد. در سال ۲۰۱۷، ویزگی فیس آیدی انحصارا در اختیار گوشی آیفون X بود و پیش‌بینی می‌شود که این انحصار در سال آینده از بین برود.

جالب است بدانید که اپل برای تاچ‌آی‌دی نیز رویکرد مشابهی را پیش گرفته بود. این کمپانی، قابلیت یاد شده را ابتدا برای آیفون 5 اس معرفی کرد و پیش از معرفی آن برای مک‌بوک پرو در سال ۲۰۱۶، آن را به تبلت آیپد ایر ۲ آورده بود.

در نهایت بد نیست بدانید که خبر فعلی تنها حاصل تحلیل‌های صورت گرفته از سوی مینگ-چی کو است و تا زمانی که اپل آن را تایید نکند، همه آن‌چه گفته شد در حد یک شایعه باقی می‌ماند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات