ذنفون 4 سلفی لایت ایسوس با دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی معرفی شد

یک‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ایسوس از گوشی جدیدی با نام ذن‌فون ۴ سلفی لایت با دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی و برچسب قیمتی ۱۵۵ دلاری رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت ایسوس پیش از این، از خانواده‌ی ذن‌فون ۴، گوشی‌های ذن‌فون ۴ سلفی، ذن‌فون ۴ سلفی پرو، ذن‌فون ۴ مکس، ذن‌فون ۴، ذن‌فون ۴ پرو را معرفی کرده بود. تایوانی‌ها به‌تازگی عضو جدید دیگری از سری ذن‌فون ۴ را نیز با نام «ذن‌فون ۴ سلفی لایت» معرفی کرده‌اند که با قیمتی مناسب، امکان ثبت تصاویر سلفی خیره‌کننده را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. ذن‌فون ۴ سلفی لایت را می‌توان چهارمین مدل از سری «ذن‌فون ۴ سلفی» به شمار آورد؛ سه مدل دیگر یعنی ZD553KL و ZB553KL به همراه ذن‌فون ۴ سلفی، دیگری محصولات معرفی شده از این سری هستند که البته قیمت بالاتری نسبت به ذن‌فون ۴ سلفی لایت دارند.

زنفون 4 سلفی لایت

گوشی جدید ایسوس ذن‌فون ۴ سلفی لایت که در وب‌سایت ایسوس در کشور فیلیپین لیست شده است، وجه اشتراک زیادی با مدل ZB553KL دارد. این مدل به دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 مجهز شده است و از فلش LED استفاده می‏‌کند؛ همراهی فلش LED با دوربین سلفی، باعث خواهد شد تا ثبت تصاویر سلفی در محیط‌های کم‌نور امکان‌پذیر باشد. همچنین برای دوربین اصلی نیز، شرکت ایسوس از یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده کرده است که به‌طور مشابه از فلش LED بهره می‌گیرد. دوربین اصلی حداکثر با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه فیلم‌برداری می‌کند.

زنفون 4 سلفی لایت

گوشی جدید ذن‌فون ۴ سلفی لایت از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی استفاده می‌کند که رزولوشن صفحه‌نمایش آن اچ‌دی (۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل) است. هنگامی‌ که صحبت از تراشه‌ی مورد استفاده در گوشی ذن‌فون ۴ سلفی لایت به میان می‌آید، تفاوت‌های این مدل با سایر گوشی‌های ایسوس از سری ذن‌فون ۴ سلفی محسوس‌تر خواهد بود؛ گوشی جدید ایسوس به تراشه‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام با هسته‏‌های پردازشی Cortex A53 مجهز شده است. باید اشاره کرد که در تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۲۵ کوالکام، واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۳۰۸ پردازش محتوای گرافیکی را برعهده دارد.

برای مقایسه‌ی ذن‌فون ۴ سلفی لایت با دیگر گوشی‌های معرفی شده جدید ایسوس، دو گوشی دیگر ذن‌فون ۴ سلفی از تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۴۳۰ کوالکام با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز برای هر هسته‌ی پردازشی Cortex A53 استفاده می‌کند. ذن‌فون ۴ سلفی پرو نیز به عنوان قدرت‏مندترین مدل، چیپ‌ست اسنپدراگون ۶۲۵ را با هشت هسته‌ی پردازشی Cortex A53 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز به همراه دارد.

زنفون 4 سلفی لایت

از آنجایی‌که ذن‌فون ۴ سلفی لایت با تمرکز بر دوربین سلفی روانه‌ی بازار شده است، در سایر مشخصات سخت‌‏ا‌فزاری شاید چندان گزینه‌ی مناسبی برای رقابت با میان‌رده‌های موجود در بازار نباشد. شرکت ایسوس، همچنین این گوشی را به دو گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز کرده است که البته نسخه‌ی دیگری با حافظه‌ی رم بالاتر به فروش نخواهد رسید؛ مدل پایه‌ی گوشی ذن‌فون ۴ سلفی لایت با ۱۶ گیگابایت حافظه قابل انتخاب است؛ اما در صورت تمایل به ذخیره‌‏سازی تصاویر سلفی بیشتر روی گوشی خود، می‌توانید نسخه‌ی گران‌قیمت آن‌ را با ۳۲ گیگابایت حافظه خریداری کنید.

زنفون 4 سلفی لایت

ایسوس ذن‌فون ۴ لایت، ابعاد ۱۵۵.۷ در ۷۵.۹ در ۷.۹ میلی‌متری دارد که تقریباً با دو گوشی دیگر از سری ذن‌فون ۴ سلفی مشابه است. برای تأمین انرژی مورد نیاز هسته‌های پردازشی و نمایشگر اچ‏‌دی این مدل، شرکت سازنده از یک باتری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت روی گوشی جدید ذن‌فون ۴ لایت استفاده کرده است. این مدل، نسخه‌ی نامشخصی از سیستم‌عامل اندروید نوقا را به همراه دارد که با پوسته‌ی ZenUI شرکت ایسوس شخصی‏‌سازی شده است. حسگر اثر انگشت در گوشی جدید ایسوس با دکمه‌ی Home ادغام شده است و می‌تواند گوشی را در مدت ۰.۳ ثانیه آنلاک کند. 

زنفون 4 سلفی لایت

شرکت ایسوس درنظر دارد تا گوشی ذن‌فون ۴ سلفی لایت را در ماه جاری میلادی در فیلیپین عرضه کند؛ قیمت این گوشی، بین ۱۵۶ تا ۱۷۶ دلار است. هنوز مشخص نیست که آیا شرکت تایوانی ایسوس، برنامه‌ای برای عرضه‌ی گوشی جدید خود در خارج از بازار فیلیپن خواهد داشت یا ذن‌فون ۴ سلفی لایت، به صورت محدود و تنها در فیلیپین در دسترس قرار می‌‏گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات