تکنولوژی صدای هوشمند گوگل، صدا را بر اساس محیط تطبیق می‌دهد

چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در کنفرانس معرفی محصولات جدید خود، فناوری را عرضه کرده است که صدا را به‌صورت هوشمند بر اساس محیط تطبیق می‌دهد.
تبلیغات

این فناوری باعث می‌شود که فارغ از مکان اسپیکر بهترین لذت شنوایی ارائه شود. تکنولوژی صدای هوشمند در اسپکر هوم‌ مکس گوگل تعبیه شده است و با آن هماهنگی کامل دارد. مانند بسیاری از فناوری‌های گوگل، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هسته‌ی این سیستم را تشکیل می‌دهد. قابلیت صدای هوشمند به این صورت است که اگر محیطی که شما در آن هستید سروصدا زیاد باشد، بیس، حجم و سایر المان‌های صدا به اندازه‌ای تنظیم می‌شود که صدا به‌راحتی قابل شنیدن باشد.

با این که با دستیار دیجیتال گوگل تنظیم صدا به‌راحتی امکان‌پذیر است، اما این سیستم امکاناتی فراتر از تنظیم ساده‌ی صدا دارد. اسپیکر هوم‌ مکس مجهز به صدای هوشمند بسیاری از کارها را بدون نیاز به دخالت کاربر با تشخیص خود به‌صورت خودکار انجام می‌دهد. اگر اسپیکر در اتاق بزرگی باشد یا بیش از حد به دیوار نزدیک باشد، به‌صورت هوشمند مقدار صدای خروجی را افزایش می‌دهد تا صدا با کیفیت عالی به گوش همه‌ی افراد اتاق برسد و اگر اسپیکر به اتاق کوچکی برده شود یا اتاق به‌طور ناگهانی ساکت شود، این ویژگی به‌صورت خودکار حجم صدا را پایین می‌آورد.

فناوری صدای هوشمند همچنین نویز و سایر ایراد‌های احتمالی صدا را به‌صورت خودکار حذف می‌کند. این ویژگی برای مراسم جشن و سخنرانی که افراد زیادی در رفت‌و‌آمد هستند و اکوی محیط مکرر افزایش و کاهش می‌یابد، بسیار کاربردی است. با این سیستم کاربران دیگر دغدغه‌ای بابت تنظیم مرتب صدا نخواهند داشت که اگر به دفعات مجبور به انجام آن شوند، کاری بسیار ملال‌آور است. تکنولوژی صدای هوشمند تعبیه‌شده در اسپیکر گوگل هوم‌ مکس، با سایر سیستم‌های هوشمند گوگل همخوانی کامل خواهد داشت. با ویژگی برودکست معرفی‌شده نیز کاربران می‌توانند صدایشان را به‌صورت هم‌زمان و کنترل‌شده برای همه‌ی دستگاه‌های هوشمند خانه ارسال کنند که نه‌تنها کارها را راحت‌تر می‌کند، بلکه موجب افزایش بازدهی و صرفه‌جویی در وقت نیز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات