اپل استفاده از تراشه‌های کوالکام در آیپد و آیفون را کنار می‌گذارد

سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
منابع نزدیک به اپل اعلام کرده‌اند که اپل، آیپد و آیفون‌های جدید خود را به گونه‌ای طراحی خواهد کرد که استفاده از تراشه‌های کوالکام را در این گجت‌ها کنار بگذارد.
تبلیغات

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اپل در نسل بعدی آیپد و آیفون‌های خود، تراشه‌های کوالکام را مورد استفاده قرار نخواهد داد. این اطلاعات توسط منابعی فاش شده است که تمایلی به افشای نام خود نداشتند. به نظر می‌رسد که آیفون‌های ۲۰۱۸ مشمول این تغییرات خواهند بود؛ البته به گفته‌ی منابع، شاید اپل پیش از عرضه‌ی آیفون‌های سال آینده در تصمیم خود تجدیدن ظر کند.

این تغییرات ریشه در تغییراتی دارد که در روابط دو کمپانی حاصل شده است. به نظر می‌رسد کوالکام نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای آزمایش تراشه‌هایش را در طراحی نسل بعدی آیفون‌ها در اختیار این کمپانی قرار نداده و از این‌رو اپل تصمیم گرفته است به‌صورت کامل استفاده از تراشه‌های کوالکام را کنار گذارد.

اپل و کوالکام در یک سال اخیر درگیر شکایت‌های متعددی در سطح جهان بوده و همدیگر را به زیر پاگذاشتن توافق‌ها متهم کرده‌اند.

کوالکام در پاسخ به رویترز اعلام کرده که این کمپانی تراشه‌های کاملا تست‌شده‌ای برای استفاده در آیفون‌های اپل در اختیار این کمپانی قرار داده است. کوالکام در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما متعهد هستیم گجت‌های جدید اپل را همچون سایر کمپانی‌هایی که با آن‌ها همکاری داریم، پشتیبانی کنیم. وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی در روز دوشنبه پیش‌بینی کرده بود که احتمالا اپل استفاده از تراشه‌های کوالکام را کنار خواهد گذاشت.

کوالکام اصلی‌ترین تأمین‌کننده‌ی مودم‌های اپل برای استفاده در آیفون و آیپد در سال‌های گذشته بوده است؛ ولی اپل برای کاهش وابستگی به کوالکام اخیرا به سراغ اینتل رفته و بخشی از نیاز خود به مودم‌ را از طریق اینتل تأمین می‌کند. اینتل در سال ۲۰۱۵ با تصاحب یک کمپانی فعال در حوزه‌ی تولید مودم‌، خود را بیش از پیش به‌عنوان جایگزین برای کوالکام در چرخه‌ی تولید محصولات اپل مطرح کرد.

البته شماری از کارشناسان تغییر سیاست اپل برای عدم استفاده از تراشه‌های کوالکام را قطعی نمی‌دانند و بر این باورند که شاید این کمپانی سیاستی متفاوت برای کمرنگ‌تر کردن هرچه بیشتر و نه کنار گذاشتن صد‌درصدی کوالکام در پیش بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات