وانت سه محور فورد رپتور F-150، ساخت هنسی معرفی شد

شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت هنسی در آستانه‌ی آغاز نمایشگاه سما، نسخه‌ی ویژه و ۶ چرخ پیکاپ فورد رپتور را F-150 معرفی کرد که با پیشرانه‌ی ۶۰۵ اسب بخار ارائه می‌شود.
تبلیغات

اخیرا شرکت تیونینگ و خودروسازی هنسی (Hennessey) با منتشر کردن تیزر جدیدی از ابرخودروی جدید خود با نام ونوم F5، در صدر اخبار قرار گرفته است؛ اما این شرکت آمریکایی فقط با این خودرو به نمایشگاه سما (SEMA) نخواهد رفت. ۶ چرخه‌ی ویژه‌ی هنسی، موسوم به ولوسی‌رپتور 6×6 ، دیگر محصول جذاب این شرکت در نمایشگاه سما خواهد بود.

هنسی VELOCIRAPTOR 6×6

مهندسان هنسی، مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ پیکاپ فورد رپتور F-150 را تحویل می‌گیرند و پس از دریافت مبلغ ۲۹۵ هزار دلار، مدل ۶ چرخ‌ آن را تحویل می‌دهند. پیش از این نسخه‌ی ویژه و تولید محدود سری F پیکاپ‌های سنگین فورد قیمتی بیش از ۹۰ هزار دلار خورده بود که حالا در مقایسه با ۶ چرخ‌ هنسی، چیزی جز یک شوخی ساده نیست.

با پرداخت ۲۹۵ هزار دلار، علاوه بر بهای ۵۰ هزار دلاری فورد رپتور F-150 استاندارد، مواردی شامل قفل اکسل‌های عقب، سیستم تعلیق سفارشی برند فاکس، رینگ‌های بزرگ ۲۰ اینچی و تایرهای مخصوص آف‌رود، سپرهای جدید و سفارشی عقب و جلو، رول‌بار سیاه رنگ و چند LED بزرگ سقفی هم نصیب خریدار خواهد شد.

هنسی VELOCIRAPTOR 6×6

جان هنسی، مؤسس این شرکت آمریکایی می‌گوید:

ولوسی‌رپتور 6×6 خشونت را در تمام ۶ چرخش به همراه دارد. مدل ۲۰۱۷ پیکاپ رپتور، یکی از بهترین خودروهای کلاس خودش خواهد بود. خرسندیم که ما هم از لحاظ عملکرد فنی و هم لوکس و انحصاری بودن، در پیشرفت این پیکاپ محبوب سهمی خواهیم داشت.

راه‌های ارزان‌تری هم برای داشتن یک وانت ۶ چرخ فورد وجود دارد. تیم مهندسی هنسی با دریافت مبلغ ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار، فورد رپتور معمولی و پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری، ۴۵۰ اسب بخار و گشتاور ۶۱۰ نیوتن‌متری آن را به ۲ چرخ اضافه و ارتقاء قدرت تا ۶۰۵ اسب بخار و ۸۴۵ نیوتن‌متر گشتاور مجهز می‌کند. این افزایش قدرت خروجی حاصل بهینه‌سازی توروبوشارژرها، سیستم اگزوز استیل ضد زنگ سفارشی، اینترکولر بزرگ‌تر و تنظیمات سفارشی ECU خواهد بود.

هنسی VELOCIRAPTOR 6×6

از دیگر آپشن‌های موجود در این پیکاپ غول‌پیکر می‌توان به ترمزهای تقویت‌شده‌ی برند برمبو، رینگ‌ها و تایرهای بزرگ‌تر، چراغ‌های LED بیشتر، کابین سفارشی و شخصی‌سازی شده با سیستم‌های هوشمند ایمنی اشاره کرد.

اصلا تعجب نمی‌کنیم اگر محصول جدید هنسی را در نسخه‌ی بعدی فیلم سینمایی سریع و خشن (Fast and Furious) ببینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات