اپل برای تأخیر پیش‌آمده در تولید آیفون 10 با فاکسکان مذاکره می‌کند

یک‌شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق آخرین اخبار رسیده، مدیر ارشد اجرایی اپل برای گفتگو با فاکسکان درباره‌ی تأخیر در تولید آیفون ۱۰، به تایوان سفر می‌کند.
تبلیغات

در میان شایعات فراوانی که این‌روزها درباره‌ی اپل و نسخه‌ی گران‌قیمت آیفون ۱۰ منتشر می‌شود، مدیر ارشد اجرایی این شرکت، جف ویلیامز، تصمیم‌ گرفته است اواخر ماه جاری میلادی با مدیران شرکت فاکسکان گفتگو کند. درحالی‌که اپل برای تولید آیفون‌ و آیپد‌ با تولیدکننده‌های مختلفی همکاری می‌کند؛ اما این شرکت تصمیم گرفته است تولید آیفون ۱۰ را انحصارا به دست فاکسکان بسپارد. برطبق اخبار به‌دست‌آمده، به‌نظر می‌رسد که فاکسکان برای تولید تعداد درخواستی اپل با محدودیت روبه‌رو است.

پیش‌تر مینگ‌چی‌‌کو، از تحلیلگران مسایل مربوط به اپل، پیش‌بینی کرده بود که ۲ تا ۳ میلیون دستگاه آیفون ۱۰ در اولین روز عرضه‌ خواهد شد.

البته جف‌ ویلیامز تنها به این دلیل به تایوان سفر نمی‌کند. ۲۳ اکتبر ۳۰مین سالگرد تأسیس شرکت TSMC‌ است و اپل به پاس همکاری چندین‌ساله‌ی خود با این شرکت، در این جشن حضور می‌یابد. پردازنده‌ی آیفون‌های ۲۰۱۷ اپل که A11 bionic نام دارد، توسط این شرکت به تولید رسیده است.

شرکت تابعه‌ی فاکسکان، یعنی شارپ، به همراه واحد Innotek‌ ال‌جی، وظیفه‌ی ساخت حسگرهای ۳سه‌بعدی آیفون ۱۰ را که در قسمت بالایی نمایشگر قرار گرفته‌اند، برعهده دارند. مشکلات این بخش نیز تأثیر منفی بر تولید‌ آیفون ۱۰ می‌گذارد؛ با این حال شارپ از افزایش میزان تولید خود سخن می‌گوید. این درحالی است که اخبار رسیده از بالا‌ نبودن افزایش تولیدات شارپ حکایت دارند و هنوز هم این بخش با نهایت ظرفیت فعالیت نمی‌کند.

انتظار می‌رود اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۷ موفق به فروش ۳۲ میلیون دستگاه آیفون ۸ و ۸ پلاس شود. همچنین احتمال‌ داده می‌شود که در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸، اپل به فروش ۳۵ میلیون دستگاه آیفون ۱۰ دست پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات