کلوب دات کام تا آخر پاییز تعطیل می‌شود

یک‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شبکه‌ی اجتماعی کلوب پس از ۱۲ سال، فعالیت خود را متوقف می‌کند.
تبلیغات

کلوب یکی از نخستین شبکه‌های اجتماعی ایرانی ظاهرا به پایان راه خود رسیده است. محمد جواد شکوری مقدم، بنیان‌گذار کلوب که آپارات، فیلیمو، میهن بلاگ و چندین سرویس اینترنتی دیگر را نیز مدیریت می‌کند، اعلام کرده است که کاربران کلوب دوماه فرصت دارند که محتوای خود را از این شبکه خارج کنند.

کلوب زمانی جزو سه سایت پرترافیک ایران بود و‌ اکنون نیز با رتبه ۱۲۰ الکسا جزو سایت‌های پربازدید است.

شکوری مقدم در وبلاگش نوشت:

۱۲ سال پیش، یک تیم سه‌نفره‌ی جوان و باانگیزه با ظهور مفهوم شبکه‌های اجتماعی در دنیای دیجیتال، شروع به توسعه‌ی یک شبکه اجتماعی بومی، با الگوبرداری از قهرمان شبکه‌های اجتماعی آن زمان یعنی سرویس اورکات کردند. امروز بیش از ۱۲۰ سری محتوای هفتگی توسط کاربران در تهران و شهرستان‌ها تولید می‌شود و نزدیک به ۱۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است. 

شکوری مقدم همچنین در بیاناتش آورده است:

کشور عجیبی داریم، زمان که می‌گذرد دغدغه‌های گذشته به مزاح و شوخی تبدیل می‌شود، باورتان می‌شود چاپ کارت ویزیت، یک روزی نیاز به مجوز و ممیزی وزارت ارشاد داشت؟ ماجرای دستگاه فکس؟ دستگاه ویدیو؟ و دهها موضوع دیگر پس از گذشت یک دهه، امروز به لطیفه تبدیل شده‌اند، ماجرا و مشکلات آن روز ما هم امروز به لطیفه می‌ماند.

وی در پایان نوشت:

نگهداری سایت کلوب دات کام با شرایط فعلی، محدودیت‌ها و عدم تمایل به توسعه‌ی آن بیش از این صلاح نیست و شرکت صباایده تصمیم به خاموشی این سرویس تا آخر پاییز امسال دارد. از کاربران عزیز و قدیمی این سرویس دردمندانه پوزش می‌طلبیم و تقاضا داریم در این فرصت یکی دوماهه اگر محتوای خاصی برای کپی‌برداری یا ذخیره نسخه پشتیبان در نظر دارند از فرصت استفاده کنند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات