آمازون قابلیت تشخیص صدای افراد مختلف را به الکسا اضافه کرد

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی آمازون امکان تشخیص صدای افراد مختلف و پخش موسیقی بر اساس سلایق این افراد را به سیستم الکسا اضافه کرد.
تبلیغات

اوایل سال میلادی جاری خبری مبنی بر تلاش آمازون برای اضافه کردن قابلیت تشخیص صدای افراد مختلف به الکسا منتشر شد که آمازون جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه نداده بود. حال بالاخره این کمپانی قابلیت مذکور را با امکانات بیشتر برای سیستم هوشمند صوتی الکسا اضافه کرد. گوگل نیز چند ماه پیش قابلیت تشخیص صدا را برای سیستم Google Home ارائه کرده بود، اما تشخیص صدای افراد مختلف قابلیتی است که اولین بار برای الکسا ارائه می‌شود. 

آمازون اکو

این قابلیت جدید از امروز عرضه می‌شود؛ اما قبل از استفاده از آن کاربران باید برخی تنظیمات راتغییر دهند. در ابتدا کاربر باید پروفایل صدای الکسا ایجاد کند که از طریق اپلیکیشن الکسا قابل انجام است. پس از آن، کاربر تعداد ۱۰ نمونه متن را می‌خواند تا الکسا صدای وی را به خوبی شناسایی کرده و ذخیره کند. این کار برای تک تک افرادی که می‌خواهند از یک دستگاه الکسا به طور مشترک استفاده کنند باید انجام شود. پس از تنظیمات صدا، برای تک تک افراد می‌توان قابلیت‌های متنوعی را تعریف و انتخاب کرد.

به عنوان مثال، در قابلیت ارسال پیام و تماس، الکسا به طور خودکار صدا و نام فردی را که درخواست ارسال پیام یا برقراری تماس دارد، شناسایی می‌کند. پس از شناسایی فرد و صدا، اگر وی پیام دریافتی مربوط به خود را داشته باشد الکسا شروع به خواندن آن می‌کند. به طور مشابه، در هنگام ارسال پیام نیز الکسا مخاطبان مرتبط با صدای فرد مذکور را بارگذاری می‌کند.

در سرویس موسیقی آمازون، اگر یک خانواده، پلن خانوادگی داشته باشند، هر کدام از افراد می‌توانند با استفاده از حساب کاربری مخصوص خود موسیقی‌های دلخواه خود را پخش کنند. بدین منظور، الکسا پس از آنکه صدای فرد را شناسایی کرد، پلی‌لیست مربوط به آن فرد را بارگذاری می‌کند.

همان طور که انتظار می‌رفت، شرکت آمازون از صدای افراد شناخته شده توسط الکسا برای عملیات خرید نیز استفاده می‌کند. در حال حاضر افراد می‌توانند یک کد امنیتی مخصوص خود را به منظور اجرای فرمان‌های صوتی توسط الکسا تعریف کنند. اما با قابلیت جدید اضافه شده، پس از آنکه الکسا صدای فرد را شناسایی کرد، دیگر نیاز به کد امنیتی نخواهد بود. علاوه بر این در سرویس Flash Briefing نیز پس از شناسایی صدای فرد توسط الکسا، خبرهایی که فرد مذکور پیش از این شنیده است دیگر پخش نمی‌شود.  

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات