شایعات جدید از آیفون‌های 2018 و هرآنچه که باید بدانید!

پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 6 دقیقه
در این مطلب، به بررسی جدیدترین شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون جانشین آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X خواهیم پرداخت.
تبلیغات

شرکت اپل از گوشی‌های آیفون ۲۰۱۷ خود یعنی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ (iPhone X) در ۲۱ شهریور ماه رونمایی کرد؛ اما آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، شایعه‌پردازی پیرامون گوشی های آیفون در سال ۲۰۱۸ آغاز شده است.

بیشتر شایعاتی که از گوشی‌های آیفون در سال آینده به‌دست آمده است، روی نمایشگر آن‌ها تمرکز دارد و می‌توان انتظار داشت که گوشی‌های جدید اپل از نظر طراحی با نسل قبل متفاوت باشند؛ حداقل چنین انتظاری برای مدل میان‌رده آیفون ۸ وجود دارد.

اپل با عبور از آیفون ۷ اس و آیفون ۷ اس پلاس برای آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر خود در سال ۲۰۱۷ و همچنین استفاده از نام آیفون ۸ و ۸ پلاس برای آیفون ۴.۷ اینچی و ۵.۵ اینچی امسال، باعث شد تا رویه نام‌گذاری گوشی‌های آیفون دستخوش تغییر شود. به این مورد، استفاده از نام iPhone X را نیز باید افزود که از روند نام‌گذاری‌های پیشین شرکت سازنده پیروی نمی‌کند؛ آیفون ۱۰ اکنون پرچمدار اپل محسوب می‌شود و به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی‌های آیفون، عرضه خواهد شد.

به همین جهت، مشخص نیست که آیا اپل در سال آینده، آیفون‌های ۲۰۱۸ خود را به عنوان عضوی از آیفون ۸ اس عرضه خواهد کرد یا از نام آیفون ۹ برای آن‌‏ها استفاده می‌کند. به همین جهت، فعلاً بهتر است نام آیفون‌های ۲۰۱۸ را برای گوشی‌های بعدی اپل انتخاب کنیم.

توجه داشته باشید که برای شایعه‌پردازی برای نام‌گذاری آیفون‌های جدید اپل، بسیار زود است و هنوز فرصت زمان زیادی باقی مانده تا اپل، تغییراتی را در آن‌ها به وجود آورد. در ادامه، به شایعات محتمل پیرامون آیفون‌های ۲۰۱۸ نگاهی خواهیم داشت:

جانشین آیفون ۸ با طراحی بدون لبه به بازار عرضه خواهند شد.

اسنشال فون

براساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، انتظار داریم آیفون‌های ارزان‌قیمت‌تر در سال آینده که با آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس جایگزین خواهند شد؛ مانند آیفون ۱۰ از طراحی بدون لبه استفاده کنند.

در رابطه با نوع پنل مورد استفاده در آیفون‌های ۲۰۱۸ شایعات مختلفی وجود دارد؛ اما در یکی از شایعات اخیر پیرامون گوشی‌های جدید اپل در سال آینده، اعلام شده بود که ساکنان کوپرتینو به دنبال استفاده از نوع پیشرفته‌ای از پنل‌های LCD هستند که Full Active LCD نامیده می‌شود و توسط ژاپن دیسپلی تولید خواهد شد.

برای اینکه با پنل‌های Full Active LCD آشنا شوید، تنها کافی است نگاهی به گوشی بدون لبه اسنشال فون اندی رابین و شیائومی می میکس ۲ داشته باشید که در سال ۲۰۱۷ معرفی شده‌‏اند. برخلاف گوشی‌های مجهز به پنل صفحه‌نمایش اولد مانند آیفون ۱۰ (iPhone X)، یکی از مواردی که باید در مورد گوشی‌های مجهز به نمایشگر Full Active LCD به آن توجه داشت، این است که همه آن‌ها حداقل یک حاشیه قطور دارند؛ معمولاً حاشیه پایین نمایشگر از این مدل‌ها حذف نمی‌شود.

استفاده از این نوع از پنل LCD به منظور کاهش حاشیه‌های اضافی، ارزان‌تر از پنل‏‌های اولد است و احتمالاً شرکت‌های سازنده را کم‌تر با مسائل کمبود موجودی پنل‌های نمایشگر مواجه خواهد کرد؛ همان‌طور که می‌دانید، کمبود پنل‌های اولد باعث شده است تا عرضه‌ی آیفون پرچمدار جدید اپل یعنی آیفون ۱۰ به تعویق بیافتد و این مدل، قیمت بالاتری نسبت به آیفون  ۸ و آیفون ۸ پلاس داشته باشد. در همین رابطه، باید اشاره کرد که آیفون ۸ با قیمت ۶۹۹ دلار، آیفون ‌۸ پلاس با قیمت ۷۹۹ دلار و آیفون ۱۰ با قیمت ۹۹۹ دلار در بازار عرضه می‌شود.

یکی از گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸، به نمایشگری بزرگ‌تر از ۶ اینچ مجهز خواهد شد.

گلکسی نوت 8

طراحی گلکسی نوت ۸ با نمایشگر ۶.۳ اینچی، ممکن است به آنچه که اپل برای جایگزین آیفون ۸ پلاس درنظر دارد؛ نزدیک باشد.

نشریه Korean Herald مدتی پیش مدعی شد که کوپرتینویی‌ها، به ژاپن دیسپلی سفارش ساخت یک پنل نمایشگر LCD را با اندازه‌ای بزرگ‌تر از ۶ اینچ داده‌اند. از آنجایی‌که این مدل به نمایشگر LCD مجهز خواهد شد، بعید می‌دانیم اپل تصمیمی برای عرضه‌ی آن به عنوان جایگزین آیفون ۱۰ داشته باشد؛ بیشتر محتمل است که جانشین آیفون ۸ پلاس با نمایشگر LCD و بزرگ‌تر از ۶ اینچ عرضه شود.

در صورت استفاده آیفون‌های ۲۰۱۸ از طراحی بدون لبه، عمر طراحی آیفون ۶ به پایان می‌رسد.

شیائومی می میکس 2

آنچه که در تیتر مطرح شده، صرفاً گمانه‌زنی بیزینس اینسایدر (Business Insider) براساس شایعه‌‏ای است که ادعا می‏‌کند شرکت اپل از نمایشگرهای Full Active LCD برای یکی از گوشی‌های آیفون ۲۰۱۸ خود استفاده خواهد کرد و گفته می‌شود صفحه‌نمایش درنظر گرفته شده برای آن، اندازه‌ای بزرگ‌تر از نمایشگر ۵.۵ اینچی آیفون ۸ پلاس خواهد داشت. با توجه به شایعات گمان می‌کنیم که آیفون‌های ۲۰۱۸ از نظر طراحی متفاوت خواهند بود؛ به شرطی که شایعات پیش‌تر منتشر شده پیرامون این مدل‌ها صحت داشته باشد.  

شرکت اپل، امسال سه گوشی آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ۱۰ را با طراحی متفاوت نسبت به یک‌دیگر عرضه کرد. اگرچه طراحی آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس هیچ تغییری نسبت به آیفون‌های ۶ نداشته است، اما آیفون ۱۰ کاملاً متفاوت از گوشی‌های اپل محسوب می‌شود و به رویه موجود در بازار گوشی‌های هوشمند مبنی بر حذف حاشیه‌های اضافی بسیار نزدیک شده است.

به همین جهت، انتظار داریم که در سال آینده، اپل برای همیشه با طراحی قدیمی آیفون ۶ و حاشیه‌های زیاد در اطراف نمایشگر خداحافظی کند و آیفون‌های سال آینده اپل، فاقد حاشیه‏‌های ضخیم باشند.

اپل، یک مدل بزرگ‌تر از آیفون ۱۰ را در سال آینده عرضه خواهد کرد.

آیفون 10

به‌نظر می‌رسد شرکت اپل به سامسونگ دیسپلی، برای تولید پنل‌های اولد ۵.۲۸ اینچی، ۵.۸۵ اینچی و ۶.۴۶ اینچی سفارش داده است. هرچند آخرین گزارش ET News به این موضوع اشاره می‌کند که سفارش اپل برای تولید پنل‌های ۵.۲۸ اینچی لغو شده است و کوپرتینویی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که گوشی‌های هوشمند با نمایشگر کوچک، دیگر جایی در بازار ندارند! به همین جهت در سال آینده، تنها دو گوشی آیفون با نمایشگر اولد عرضه خواهد شد که اندازه صفحه‌نمایش آن‌ها  ۵.۸۵ اینچ و ۶.۴۶ اینچ خواهد بود. یک مدل مجهز به صفحه‌نمایش LCD نیز عرضه می‏‌شود که پیش‌تر به آن پرداختیم.

در آخرین شایعات آمده که شرکت اپل، ممکن است یک گوشی بزرگ‌ با نمایشگر ۶.۴۶ اینچی را در سال آینده عرضه کند که نظر علاقه‌مندان به فبلت‌های بزرگ را جلب خواهد کرد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم آیفون ۱۰ که در ماه نوامبر عرضه می‌شود، به نمایشگر اولد ۵.۸ اینچی مجهز شده است.

شما چه انتظاراتی از گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ دارید؟ آیا مایل هستید تا اپل، طراحی آیفون ۶ را برای همیشه کنار بگذارد و به برای پاسخ‌گویی به نیاز کاربران، آیفون‌های بزرگ با نمایشگر ۶ اینچی ارائه دهد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات