سامسونگ تلویزیون QLED 4K خود را با فناوری کوانتوم دات به نمایش در آورد

چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۹
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ در نمایشگاه CES امسال، تلویزیون‌های QLED با رزولوشن 4K و پشتیبانی از فناوری کوانتوم دات را معرفی کرد.
تبلیغات

ال‌جی از چند سال پیش روی تولید انبوه پنل‌های OLED و عرضه‌ی تلویزیون‌های OLED تمرکز کرد اما سامسونگ در عوض توسعه‌ی پنل‌های LCD و فناوری SUHD را دنبال کرد. در همین راستا، سامسونگ امروز در نمایشگاه CES از نسل جدید تلویزیون‌های QLED 4K TV خود رونمایی کرد، که از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می‌کنند. این تلویزیون قادر هستند رنگ‌ها را جذاب و تصاویر را بسیار روشن و زنده نمایش دهند. البته توجه داشته باشید که سامسونگ با زیرکی این نام را برای تلویزیون‌های برگزیده و پنل‌های مورد استفاده همچنان LCD هستند.

QLED TV Samsung

سامسونگ تلویزیون‌های QLED خود را در سری‌های Q9، Q8 و Q7 عرضه خواهد کرد که ظاهرا همگی از فناوری کوانتوم دات پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی از این فناوری به معنی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ است که برای پخش تصاویر HDR ضروری است. سامسونگ می‌گوید پنل‌های QLED تلویزیون‌های این شرکت قادر هستند ۹۹ درصد از طیف رنگی استاندارد DCI-P3 را پوشش دهند. فضای رنگی DCI-P3، استانداردی برای صنعت فیلم‌های سینمایی است. به این ترتیب تلویزیون‌های QLED سامسونگ قادر خواهند بود طیف رنگ‌های مختلف را از تیره تا روشن پوشش دهند. اکثر تلویزیون‌ها وقتی شدت روشنایی افزایش پیدا می‌کند، دقت آن‌ها در نمایش صحیح رنگ‌ها کاسته می‌شود؛ اما پنل‌های جدید QLED سامسونگ می‌توانند در شدت روشنایی متفاوت رنگ‌ها را دقیق و صحیح نمایش دهند. 

Samsung OLED 4K Quantom Dot

از نظر شدت روشنایی، پنل‌های به‌کاررفته در تلویزیون‌های QLED سامسونگ قادر هستند به حداکثر شدت روشنایی ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نیت برسند که استفاده از این تلویزیون‌ها در محیط‌های پرنور را نیز میسر می‌کند. برای مقایسه، جالب است بدانید تلویزیون‌های SUHD سال گذشته سامسونگ شدت روشنایی حداکثری ۱۰۰۰ نیت داشتند. پشتیبانی از فناوری کوانتوم دات باعث می‌شود کنتراست تصویر بی‌نهایت در کنار مشکی عمیق ارائه شود. 

تمام تلویزیون‌های QLED سامسونگ از طریق یک درگاه مخفی و به واسطه‌ی کابل اپتیک به جعبه‌ی خارجی متصل می‌شوند که درگاه‌های ورودی و خروجی از طریق آن در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. کابل برق در نظر گرفته‌شده برای این تلویزیون‌ها نیز بسیار باریک است. جدا کردن درگاه‌های ورودی و خروجی باعث می‌شود زیبایی تلویزیون حفظ شود. 

Flir Duo R

سامسونگ تلویزیون‌های QLED خود را به شکلی طراحی کرده است که بتوان آن‌ها را بدون فاصله به دیوار متصل کرد تا به لطف بدنه‌ی فوق‌العاده باریک، تلویزیون‌ها مانند یک تابلو یا بخشی از دیوار به نظر برسند. سامسونگ در واقع مانت مربوط به نصب تلویزیون روی دیوار را با بدنه‌ی تلویزیون یکپارچه کرده است.

هنوز اطلاعی از زمان عرضه و قیمت تلویزیون‌های QLED سامسونگ نداریم. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات