لامپ هوشمند هلیا با قابلیت تغییر دمای رنگ معرفی شد

سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
لامپ‌های ال‌ای‌دی هوشمند هلیا به‌صورت خودکار تغییر رنگ می‌دهند تا کاربران تجربه‌ی خواب بهتری داشته باشند.
تبلیغات

سورا (Soraa) یکی از شرکت‌های فعال در عرصه‌ی روشنایی است که عموما به همکاری با شرکت‌ها و مشتریان تجاری می‌پردازد. حال این شرکت در نظر دارد اولین لامپ ال‌ای‌دی خود را برای کاربری خانگی عرضه کند. لامپ جدید سورا که هلیا (Helia) نام دارد و در نمایشگاه CES 2017‌ معرفی شده است، برخلاف سایر لامپ‌های هوشمند که از اتصال وای‌فای برای دریافت دستورات بهره می‌برند، از طریق سیم‌کشی عادی به ارتباط با سایر لامپ‌ها می‌پردازد. این تکنولوژی که HomePlug Green Phy نام دارد، سیم‌کشی برقی خانگی را به شبکه‌ی انتقال اطلاعات تبدیل می‌کند. پیش‌تر شاهد کاربرد تکنولوژی مذکور در تقویت‌کننده‌‌های سیگنال وای‌فای، دوربین‌های امنیتی و روترها بودیم.

قابلیت مهم لامپ‌های هلیا، تنظیم خودکار درجه‌ دمای رنگ خود با توجه به زمان است. قابلیتی که پیش از این با نام نایت‌شیفت در دستگاه‌های اپلی حضور داشت. شرکت سورا اعلام کرده است که لامپ‌های هلیا نور آبی را در شب و برای جلوگیری از مشکلات خواب، کاهش می‌دهند. تکنولوژی پیشرفته‌ی این لامپ‌ها، با افزایش میزان نور ماورای بنفش سعی بر شبیه‌سازی نور خورشید دارند. 

شرکت سورا اعلام کرده است که لامپ‌های جدید و هوشمند این شرکت بهبود‌های زیادی در مشکلات خواب به ارمغان خواهد آورد تا کاربران از سیکل خواب به‌مراتب بهتر و مؤثرتری بهره ببرند. در آزمایش‌های اولیه، کارشناسان نور ملایم و بهتر هلیا را در مقایسه با سایر محصولات موجود در این بخش اعلام کردند.

لامپ هوشمند

لامپ‌های ال‌ای‌دی هلیا با افزونه‌ای مخصوص، هوشمند می‌شوند و قابلیت‌های بیشتری را به همراه خواهند داشت. این افزونه‌ها که Smart Snap نامیده می‌شوند، از تعدادی سنسور برخوردارند. البته در ابتدای عرضه‌ی هلیا، تنها یک افزونه در دسترس خواهد بود که سنسور‌های مجاورت و میزان نور محیط را به همراه دارد. بدین ترتیب هلیا به واسطه‌ای این افزونه به‌محض حضور افراد و به‌صورت خودکار روشن خواهد شد. این لامپ‌های هوشمند به‌صورت پیاپی با سایر نمونه‌های موجود در منزل ارتباط برقرار می‌کنند و با توجه به زمان روز، نور خود را تنظیم خواهد کرد. 

هلیا همچنین توانایی تعامل با Amazon Echo و IFTTT را دارد؛ البته برای این امر باید از دستگاه مخصوص شرکت سورا با نام Cloud Connect بهره ببرید و آن را به روتر منزل خود متصل کنید. لامپ‌های هوشمند مذکور، همچنین با اپلیکیشن مخصوص خود که برای پلتفرم‌های اندروید و iOS عرضه شده است،  قابل کنترل هستند.

لامپ‌های هلیا با قیمت ۴۹.۹۵ دلار در کنار ۲۹.۹۵ دلار برای افزونه‌ها، به فروش خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات