معاون رگولاتوری: ترابردپذیری ایمن است

چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از امن بودن ترابردپذیری و تست دوره‌ای امنیت آن اطلاع داد.
تبلیغات

حسین فلاح جوشقانی اعلام کرد: «ملاحظات امنیتی برای اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌ تلفن همراه روی تمامی سامانه‌های اپراتورها عملیاتی شده است.»

به گفته‌ی وی، تست نفوذپذیری پیش از اجرای ترابردپذیری روی سامانه‌ی این طرح آزمایش شده است. در کنار این اقدامات، سامانه‌ی تمامی اپراتورها طبق روال مشخص به صورت دوره‌ای از نظر نفوذپذیری تست می‌شود.»

فلاح جوشقانی گفت: «در روال درج اطلاعات مربوط به ترابردپذیری شماره‌ تلفن همراه، بلافاصله اطلاعات ثبت شده کاربران در بانک‌های اطلاعاتی امن نگهداری می‌شود. سامانه‌ی مرکزی ترابردپذیری شماره موبایل نیز کاملاً در شبکه اختصاصی پیاده سازی شده و از شبکه‌های عمومی برای این کار استفاده نشده است.»

او بیان کرد: «باوجود اینکه استفاده از پروتکل HTTPS به تنهایی ضامن امنیت صفحات اینترنتی نیست، با این حال اپراتورهای موبایل را برای استفاده از این پروتکل ملزم کرده‌ایم.»

در ترابردپذیری شماره تلفن همراه هر مشترک موبایل می‌تواند با حفظ شماره‌اش تا ۲ بار در سال اپراتور خود را تغییر دهد. بدین ترتیب برای استفاده از خدمات اپراتورهای همراه دیگر در ایران نیازی به خرید شماره و سیم‌کارت جدید نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات