بررسی لپ تاپ ترنسفورمر 3 پرو ایسوس

دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 17 دقیقه
ایسوس طی سال‌های اخیر تلاش زیادی برای کسب سهم بیشتری از بازار لپ‌تاپ‌ها کرده است. سری ترنسفرمر (Transformer) این شرکت نیز در رده‌ی محصولات هیبریدی به رقابت خواهد پرداخت و پرچمدار این سری، ترنسفرمر ۳ پرو برای شکست سرفیس پرو ۴ عرضه شده است. در ادامه با زومیت و بررسی عمیق از جدید‌ترین محصول جذاب ایسوس، همراه باشید.
تبلیغات

با عرضه‌ی تبلت‌ها، فروش لپ‌تاپ‌ها تحت تاثیر زیادی قرار گرفت و نزول قابل توجهی را تجربه کرد. مایکروسافت نیز با توجه به استقبال خریداران از تبلت‌ها و دستگاه‌ها لمسی، بلافاصله اقدام به بهینه‌سازی ویندوز با دستگاه‌ها لمسی کرد. پس از عرضه‌ی ویندوز ۸، مایکروسافت خود دست به کار شد و برای اولین بار با معرفی دستگاه‌‌ اختصاصی خود وارد رقابت با تولید‌کنندگان لپ‌تاپ‌ها شد. سرفیس پرو مایکروسافت که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، نگاه‌های زیادی را به خود جلب کرد. نمایشگر لمسی باکیفیت، قابلیت اتصال به کیبورد، سخت‌افزار توانمند و وزن اندک، نقاط قوت سرفیس نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های بازار بود.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

پس از چهار نسل از عرضه‌ی سری سرفیس پرو مایکروسافت، اخیرا ایسوس از ترنسفورمر ۳ پرو رونمایی کرده است که در توسعه و تولید تمامی جنبه‌های آن از سرفیس پرو الگوبرداری شده است. اما ترنسفورمر ۳ پرو نقطه‌ی قوتی دارد که ارزش خرید آن را بالا می‌برد؛ قیمت پایین‌تر این دستگاه نسبت به رقبای خود در بازار باعث شده است تا مورد توجه کاربران این رده از محصولات هیبریدی قرار بگیرد. 

ترنسفورمر۳ پرو توسط دفتر ایسوس برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

مشخصات فنی 

  • ابعاد: ۲۹۶ در ۱۹۱.۲ در ۱۱.۹ میلی‌متر
  • پردازنده: اینتل Core i7-6500U با فرکانس پردازشی ۲.۵ تا ۳.۱ گیگاهرتز
  • حافظه کش: ۴ مگابایت
  • نمایشگر: ۱۲.۶ اینچی IPS LED-backlit LCD با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ (تراکم پیکسل 275ppi)
  • پردازنده گرافیکی: اینتل HD Graphics 520
  • بلندگو: بلندگو‌های داخلی استریو ساخت Harman/Kardon
  • حافظه رم: ۱۶ گیگابایت از نوع LPDDR3
  • حافظه ذخیره سازی داخلی: ۵۱۲ گیگابایت از نوع SSD
  • وزن: ۸۰۰ گرم
  • درگاه‌های ارتباطی: یک عدد USB نوع C، خروجی HDMI، درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، پورت USB و هدفون / میکروفون
  • کیبورد: بدون بخش مخصوص شماره‌ها به همراه نور پس‌زمینه
  • قیمت: هنوز وارد بازار نشده است

طراحی

اگر تجربه‌ی کار با سرفیس پرو ۳ یا ۴ مایکروسافت را دارید، برای اطلاع از طراحی ترنسفورمر ۳ پرو کافی است دستگاه هیبریدی مایکروسافت را متصور شوید. ترنسفورمر ۳ پرو در تمامی بخش‌های خود یادآور سرفیس پرو مایکروسافت است. البته این موضوع را نمی‌توان ضعف دانست زیرا این لپ‌تاپ هیبریدی به راحتی توانایی جلب توجه اطرافیان خود را دارد. طراحی بسیار زیبا و استفاده از مواد باکیفیت، حس محصولی لوکس را به کاربر القا می‌کند.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

ترنسفورمر ۳ پرو یکی از سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های هیبریدی بازار است و به همین دلیل می‌توان آن را گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربرانی که همواره دستگاه خود را به همراه دارند، دانست. ایسوس تلاش زیادی برای تولید محصولی باکیفیت و کاربردی کرده است که البته موفق به این امر نیز شده است. این دستگاه بدون در نظر گرفتن کیبورد آن، تنها ۸.۳ میلی‌متر ضخامت دارد. این موضوع در کنار استفاده از فلز باکیفیت، باعث شده است تا ترنسفورمر ۳ پرو تنها یک دستگاه هیبریدی عادی نباشد و خود را به عنوان محصولی لوکس معرفی کند.

ایسوس در ترنسفورمر ۳ پرو از پایه‌ی مشابهی با سرفیس پرو استفاده کرده است. این پایه قابلیت باز شدن تا ۱۵۵ درجه را دارد که بدین ترتیب به کاربر آزادی عمل زیادی در نحوه‌ی به کارگیری دستگاه می‌دهد. با این حال یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این نوع از طراحی که پیش‌تر در سرفیس‌پرو نیز شاهد آن بودیم، راحت نبودن استفاده از دستگاه بر روی پا است. استحکام پایه‌ی ترنسفورمر ۳ پرو نیز در حد خوبی قرار دارد و در هر زاویه‌ای به راحتی توانایی تحمل وزن دستگاه را دارد. 

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

طراحی باریک و  سبک با بدنه‌ای باکیفیت

با وجود ضخامت اندک ترنسفورمر ۳ پرو، ایسوس درگاه‌های بیشتری نسبت به سرفیس پرو را در اختیار کاربران قرار داده است. در سمت راست این لپ‌تاپ شاهد یک عدد USB نوع C / تاندربولت، خروجی HDMI و پورت USB فول سایز، هستیم. در لبه‌ی دیگر دستگاه نیز کلید‌ها تنظیم صدا در کنار درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی و محل مخصوص جک هدفون / میکروفون تعبیه شده است. دکمه‌ی پاور نیز در لبه‌ی بالایی و کنار خروجی‌های سیستم خنک‌کننده‌ قرار گرفته است. عملیات شارژ لپ‌تاپ از طریق درگاه USB نوع C انجام می‌شود. در بخش پایینی لپ‌تاپ نیز درگاه‌های اتصال کیبورد قرار دارند. 

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3
ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3
ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3
ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

ایسوس برای حل مشکل کمبود درگاه‌های اتصالی، اقدام به عرضه‌ی داک مخصوصی کرده است که با اتصال به درگاه USB نوع C لپ‌تاپ، پورت‌های زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این رابط که با نام Universal Dock به فروش می‌رسد شامل درگاه کارت میکرو SD، پورت شبکه، HDMI، خروجی VGA، دو درگاه استاندارد USB 3.0 در کنار USB‌ نوع C است. متاسفانه این رابط هنوز در بازار ایران موجود نیست. به همین دلیل همچنان مشخص نیست که آیا در صورت اتمام شارژ لپ‌تاپ، می‌‌توان از طریق درگاه USB نوع C این رابط اقدام به شارژ کرد یا باید رابط و تمامی اتصالات آن را جدا کرده و از طریق خود لپ‌تاپ عملیات شارژ را انجام داد.

ایسوس تلاش زیادی در توسعه‌ی سیستم خنک‌سازی ترنسفورمر ۳ پرو داشته است تا عملکرد موثر و آرامی داشته باشد. با این حال در نمونه‌ی در اختیار قرار گرفته‌ی زومیت، هنگام قرارگیری لپ‌تاپ تحت بار شدید، صدای سیستم خنک‌سازی به وضوح شنیده می‌شد.

ایسوس ترنسفورمر ۳ پرو را در دو رنگ رز گلد و خاکستری عرضه می‌‌کند. ترکیب این دو رنگ در کنار چهار رنگ مشکی، سفید، قهوه‌ای و بژ برای کاور، باعث شده است تا هشت گزینه‌ی رنگی در دسترس خریداران قرار داشته باشد.

صفحه کلید و تاچ‌پد

صفحه کلید لپ‌تاپ‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای لپ‌تاپ‌ها است. متاسفانه این بخش در اولترابوک‌‌ها و لپ‌تاپ‌های هیبریدی، قربانی اصلی طراحی باریک شده‌اند. ترنسفورمر ۳ پرو ایسوس از کیبورد جداشدنی کاملا مشابهی با تایپ کاور سرفیس پرو بهره می‌برد. این کیبورد که نقش کاور را نیز برای دستگاه ایفا می‌کند، به راحتی از طریق داک مخصوص و آهن‌ربای به کار رفته در آن به بدنه‌ی دستگاه متصل می‌شود. امکان قرارگیری کیبورد در دو زاویه‌ی مختلف نیز موجود است؛ درست مانند آن چیزی که پیش از این در سرفیس پرو دیده بودیم.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

صفحه کلید تعبیه شده در ترنسفورمر پرو ۳ از نوع جزیره‌ای است که کلید‌های آن ۱.۴ میلی‌متر عمق حرکتی دارند. این میزان در حد مشابهی با لپ‌تاپ‌ها است و بدین ترتیب تجربه‌ی مشابهی با سایر دستگاه‌ها برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. اندازه‌ی مناسب کلید‌ها و فاصله‌ی کافی بین‌ آن‌ها، روند تایپ راحتی را به همراه دارند. نور پس‌زمینه نیز در صفحه‌کلید ترنسفورمر پرو ۳ تعبیه شده است.

صفحه کلید مناسب در کنار ترک‌پد عالی

مشکل اصلی صفحه‌کلید ترنسفورمر پرو ۳ لرزش آن هنگام قرارگیری در حالت زاویه‌دار است. در صورتی که بخش آهنربایی بالایی کیبورد را برای اعمال زاویه به دستگاه متصل کنید، هنگام تایپ با میزانی لرزش مواجه خواهید شد که البته این موضوع تا حدی نیز پیش‌بینی می‌شد. صفحه‌کلید از جنس مخصوصی ساخته شده است تا در عین استحکام کافی، نقش کاور و محافظ را به خوبی برای دستگاه به همراه داشته باشد. بدین ترتیب در صورتی که صفحه‌کلید یکی از اولویت‌های شما برای خرید لپ‌تاپ است و استفاده‌ی زیادی از آن می‌کنید، در نظر داشته باشید که باید کیبورد ترنسفورمر ۳ پرو را در حالت خوابیده و بدون زاویه قرار دهید. 

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

ترک‌پد ترنسفورمر ۳ پرو یکی از بخش‌هایی از آن است که به خوبی توانایی تحت تاثیر قرار دادن شما را دارد. ایسوس به تازگی از ترک‌پد‌های بسیار خوب و حساسی در لپ‌تاپ‌های رده‌ بالای خود بهره گرفته است که ترنسفورمر ۳ پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. ترک پد این دستگاه عملکرد بسیار دقیقی دارد. دقت بالای ترنسفورمر ۳ پرو در شناسایی انگشتان باعث شده است تا ژست‌های حرکتی محیط ویندوز ۱۰ به خوبی انجام شوند و کاربر با سرعت بیشتری با گشت‌وگذار در این سیستم عامل بپردازد.

به طور خلاصه صفحه کلید و ترک‌پد ترنسفورمر ۳ پرو تجربه‌‌ی نزدیکی با سرفیس پرو ۴ برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. با این وجود که صفحه کلید این لپ‌تاپ یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است، اما اگر تایپ یکی از کاربرد‌های اصلی شما است، بهتر است ترنسفورمر ۳ پرو را از لیست خود خارج کنید.

نمایشگر و اسپیکر

تعداد لپ‌تاپ‌های ۱۳ اینچی بازار روز به روز در حال افزایش است و از محبوبیت قابل توجهی نزد کاربران برخوردار شده‌اند. ایسوس نیز در همین راستا تنوع محصولات ۱۳ اینچی خود را افزایش داده است. ترنسفورمر ۳ پرو نیز با استفاده از نمایشگر ۱۲.۶ اینچی در همین دسته قرار می‌گیرد. این دستگاه از رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل یا 3K بهره می‌برد که بدین ترتیب تراکم پیکسل عالی 275ppi را به همراه دارد. پنل به کار رفته در نمایشگر نیز از نوع IPS است که منجر به زاویه‌ی دید ۱۷۸ درجه‌ای شده است.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

صفحه‌نمایش ترنسفورمر ۳ پرو بدون شک یکی از نقاط قوت آن است و هیچ گاه از آن خسته نخواهید شد. رنگ‌ها در این نمایشگر به خوبی نمایش داده می‌شوند و سطح روشنایی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. اما تمام نقاط قوت این نمایشگر به پنل خوب آن باز نمی‌گردد. ایسوس نرم‌افزار‌های زیادی را جهت ارتقای تجربه توسعه داده است. Eye Care، Tru2Life Video و TruVivid نام برخی از نرم‌افزار‌های توسعه داده شده است که برای ارتقای کیفیت تصویر، کاهش نور آبی نمایشگر برای حفظ سلامت چشم‌ها و کاهش بازتاب نور محیط در نمایشگر، به کار می‌روند. 

یکی دیگر از مشخصه‌های نمایشگر لمسی ترنسفورمر ۳ پرو، امکان استفاده از قلم استایلوس در آن است. ایسوس در این لپ‌تاپ از لایه‌ی دیجیتایزر حساس به ۱۰۲۴ سطح فشار استفاده کرده است تا تجربه‌ی مشابهی با سرفیس پرو ۴ را برای کاربران به ارمغان آورد. البته این قلم لمسی در اخیار ما قرار نداشت تا عملکرد آن را بسنجیم و با نمونه‌ی سرفیس پرو ۴ مقایسه کنیم.

به طور خلاصه نمایشگر ترنسفورمر ۳ پرو یکی از بهترین‌های بازار است و از آن در رده‌ی خود و در کنار سرفیس پرو ۴ باید جز پرچمداران یاد کرد.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

بلندگوهای ایسوس به لطف همکاری با برند مطرح Harman Kardon‌ همواره توانایی زیادی داشتند. ترنسفورمر ۳ پرو نیز برخلاف جثه‌ی کوچک خود، صدای رسایی دارد. این موضوع به لطف استفاده از چهار اسپیکر ایجاد شده است. اسپیکر‌های به کار رفته در لپ‌تاپ هیبریدی ترنسفورمر ۳ پرو جز بهترین‌های این رده هستند؛ البته در نظر داشته باشید بلندگوهای لپ‌تاپ‌ها و به خصوص انواع باریک و هیبریدی همواره از نقاط ضعف آن‌ها به حساب می‌آیند و توانایی زیادی در پخش صدا در محیط را ندارند.

نرم‌افزار

ایسوس ترنسفورمر ۳ پرو به طور پیش‌فرض از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بهره می‌برد. این سیستم عامل در کنار حافظه‌ی SSD و پردازنده‌ی توانمند، عملکرد بسیار روان و دلنشینی دارد. ترک‌پد خوب ترنسفورمر ۳ پرو نیز به ارتقای تجربه‌ی کاری کمک شایانی می‌کند و می‌‌تواند به راحتی از ژست‌های حرکتی ویندوز ۱۰ لذت ببرید.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

برای داشتن بهترین تجربه‌ از ترنسفورمر ۳ پرو و ویندوز ۱۰ قویا پیشنهاد می‌کنیم که دستگاه خود را به آخرین نسخه‌ی ویندوز که از طریق بروزرسانی سالیانه‌ی این سیستم عامل ارتقا دهید. بهبود‌ها و امکانات متعدد این بروزرسانی، تجربه‌ی کار با سیستم عامل ویندوز ۱۰ را به شکل محسوسی افزایش می‌دهد. 

بازده و عملکرد

اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های هیبریدی از توانایی پردازشی بالایی در قیاس با نمونه‌های گیمینگ برخوردار نیستند و از سری پردازنده‌های کم‌مصرف U‌ اینتل بهره می‌برند. این پردازنده‌ها با انرژی مصرفی بسیار اندک و دمای کاری پایین، در سال‌های اخیر افزایش توان خوبی را تجربه کرده‌اند و اکنون به راحتی از پس تمامی کار‌های روزمره برمی‌آیند. بسیاری از انواع دستگاه‌های هیبریدی به پردازنده‌های ضعیف‌تری اعم از سری اتم اینتل و کوالکوم مجهز هستند که استفاده از سری U اینتل در ترنسفورمر ۳ پرو نشان از توانایی‌های بالای آن دارد. 

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

عملکرد خوب و سرعت بالا در اجرای برنامه‌ها

ایسوس ترنسفورمر ۳ پرو از آخرین نسل پردازنده‌های Core i شرکت اینتل بهره می‌برد. امکان انتخاب بین پردازنده‌های نسل ششم و سری اسکای‌لیک اینتل وجود دارد. نمونه‌ی در دسترس زومیت از پردازنده‌ی Core i7-6500U بهره می‌برد که دو هسته پردازشی همراه با دو هسته مجازی آن با سرعت ۲.۵ گیگاهرتز و ۴ مگابایت حافظه‌ی کش L3، مدیریت عملکرد و بازده دستگاه را به دوش می‌کشند. در حداکثر شرایط کاری، پردازنده این دستگاه به فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز می‌رسد. این میزان قدرت پردازنده تعبیه شده در لپ‌تاپ هیبریدی ایسوس علاوه بر اجرای تمامی کار‌های روزانه و عادی، توانایی اجرای نرم‌افزارهای نیمه سنگین و بازی‌های قدیمی را نیز دارد. پردازنده این نوت‌بوک با گرافیک HD 520 اینتل مجتمع شده است. این پردازنده‌ی گرافیکی مجتمع اینتل در سری پردازنده‌های اسکای‌لیک به کار رفته و توانایی بسیار بالایی دارد. اگر از لپ‌تاپ خود تنها در کاربری‌های معمولی استفاده می‌کنید، نیازی به پردازنده‌های گرافیکی مجزا نخواهید داشت، زیرا نمونه‌ی مجتمع اینتل حتی توانایی پخش انواع و اقسام ویدیو‌های 4K را نیز دارد.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

اما نکته‌ای که ترنسفورمر ۳ پرو را نسبت به رقبای خود مجزا می‌کند، امکان اتصال آن به ایستگاه‌های گرافیک اکسترنال است. ایسوس به تازگی ایستگاه‌های کارت‌های گرافیک اکسترنال را با برند گیمینگ و مطرح ROG خود، عرضه کرده است. این دستگاه‌ها که در بهترین نوع خود از کارت گرافیک انویدیا GTX 1080 بهره می‌برند، با استفاده از درگاه USB‌ نوع C / تاندربولت به لپ‌تاپ متصل می‌شوند. این درگاه پهنای باند چهار برابری نسبت به USB 3.1 و برابر با ۴۰ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بدین ترتیب در صورتی که به انجام بازی‌های روز یا استفاده از واقعیت مجازی می‌پردازید، با استفاده از داک گرافیک ایسوس قادر خواهید بود از قدرت پردازشی گرافیکی بسیار بالایی برخوردار باشید. 

امکان سفارش ترنسفورمر ۳ پرو با ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD نیز فراهم است.

در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های زومیت که روی لپ‌تاپ هیبریدی ایسوس ترنسفورمر ۳ پرو اجرا شده را مشاهده کرده و با سایر محصولات بررسی شده در زومیت مقایسه کنید:

لپ‌تاپ

3D Mark 2006

PC Mark 2007

3D Mark 2011

Nova

Bench

3D Mark 2013

Ice / Cloud / Fire

Asus Transformer Book 3

7047

4915

1251

824

33472/4455/668

Asus Zenbook 3 UX390UA

8205

5215

1564

750

14622/5707/840

(HP Spectre X360 (2016

7885

5397

1304

791

36672/4538/731

Asus K550VX

23052

3507

4700

1231

76035/15918/3437

Acer Aspire E 15

11782

3609

2335

582

55907/4979/1193

Aspire V15 Nitro

13038

4118

3911

639

58570/8389/2641

HP Envy K007NE

11304

3851

2351

-

56206/5571/1360

Microsoft Surface book

15297

5064

1444

831

16818/1862/225

ASUS ROG G551JM

8334

3449

4866

653

82759 / 5741 / 2437

ASUS ZENBOOK UX303L

10336

4991

2379

723

17667 / 5748 / 1318

ASUS X553

1988

1601

490

684

-

Lenovo Flex 2

10101

2790

2316

684

47280 / 5.836 / 1288

Lenovo Yoga 2 Pro

5711

5274

1373

704

569 / 3412 / 23096

Asus ET2321 AIO

8807

3784

1893

654

12230 / 4494 / 1032

همانطور که مشاهده می‌کنید، ترنسفورمر ۳ پرو در بنچمارک‌ها عملکرد متوسطی داشته و فاصله‌ی زیادی با محصولات چندرسانه‌ای قدرتمند و مخصوص بازی دارد. البته در نظر داشته باشید که دستگاه‌های هیبریدی و اولترابوک‌های سبک عموما قدرت حمل بالایی دارند و برای پردازش‌های سنگین طراحی نشده‌اند.

در حال حاضر اکثر اولترابوک‌ها و لپ‌تاپ‌های هیبریدی به حافظه‌های SSD مجهز شده‌‌اند و با کاهش قیمت این نوع از حافظه‌ها، شاهد استفاده‌ی گسترده‌تر آن‌ها هستیم. این حافظه‌ها به دلیل اندازه‌ی کوچک‌تر، مصرف باتری کمتر و البته سرعت بسیار بیشتر نسبت به هارددیسک‌ها، اولویت بسیار بالاتری دارند. ترنسفورمر ۳ پرو مورد آزمایش ما نیز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌‌ی SSD مجهز بود که از طریق درگاه بسیار سریع PCI E به مادربورد متصل شده بود. تلفیق این حافظه‌ی ذخیره‌سازی در کنار آخرین نسل از پردازنده‌های اینتل که مدیریت بسیار بهینه‌ای در کنترل حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارند، منجر به نرخ بسیار بالای انتقال اطلاعات شده است. ترنسفورمر ۳ پرو در زمینه‌ی انتقال اطلاعات جز‌ بهترین‌های بازار لپ‌تاپ‌ها است و عملکرد بهترین نسبت به سرفیس پرو ۴ و حتی سریع‌تر از سرفیس بوک دارد. ترنسفورمر ۳ پرو در این بخش سریع‌ترین دستگاهی است که تا به حال به بررسی آن در زومیت پرداخته‌ایم. این دستگاه موفق به انتقال اطلاعات با نرخ میانگین ۸۳۹ مگابایت بر ثانیه شد.

در ادامه شما را به مشاهده‌ی نتایج عملکرد ترنسفورمر ۳ پرو در بنچمارک انتقال اطلاعات و مقایسه با سایر لپ‌تاپ‌ها بررسی شده در زومیت دعوت می‌کنیم.

 

نوع

Maximum MB/s

Minimum MB/s

Average MB/s

Asus Transformer Book 3

SSD

936.4

406.9

839.1

Asus Zenbook 3 UX390UA

SSD

341.2

89

200.8

(HP Spectre X360 (2016

SSD

423.8

92.8

249.5

Lenovo E5180

HDD

114.5

37.6

86.7

Asus K550VX

HDD

132.2

52.9

100

Surface Book

SSD

846.7

206.4

632.9

Surface Pro 4

SSD

336.7

302.8

321.2

Asus Transformerbook T100TAL

HDD

100.1

74.4

89.5

Aspire Aspire E15

HDD

112.3

46.7

87.1

Aspire V15 Nitro

HDD

113.1

26.4

87.4

HP ENVY 15-K007NE

HDD

116.4

55.6

91.4

Microsoft Surface 3

HDD

115.9

74.5

101.2

ASUS ROG G551JM

SSD

294.7

185.8

263

HP Pavilion 15 P062

HDD

110

43.6

86.1

Asus Zenbook UX303L

SSD

426.6

344.3

388.9

Lenovo Flex 2

HDD

116.2

48.5

86.6

Lenovo Yoga 2 Pro

SSD

326.7

207.8

240.6

Lenovo ThinkPad Tablet 2

HDD

54.2

23.9

50.5

Asus N550JV

HDD

107.5

18.3

80.5

Acer Aspire S7 2013

SSD

932.6

766.6

915.8

باتری

یکی از ارکان اصلی لپ‌تاپ‌‌ها و به خصوص اولترابوک‌ها باتری آن است. در سال‌های اخیر به لطف بهینه‌سازی‌های گسترده‌ی ویندوز ۱۰ و پردازنده‌های جدید و کم‌مصرف اینتل، شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ عمر باتری مناسبی را ارایه داده‌اند. ترنسفورمر ۳ پرو با توجه به این موضوع که در بسیاری مواقع در حالت تبلت به کار گرفته می‌شود، باید قابلیت ارایه‌ی عمر باتری بالایی را داشته باشد تا کاربر را از شارژ مداوم بی‌نیاز کند. البته نباید فراموش کرد که تمرکز ایسوس در توسعه‌ی این دستگاه، بدنه‌ای باریک و سبک بوده است. این موضوع باعث شده است تا امکان تعبیه‌ی باتری حجیم موجود نباشد. با این حال ایسوس قول شارژدهی حداقل یک روز را برای استفاده‌ی ترکیبی از ترنسفورمر ۳ پرو داده است.

ترنسفورمر بوک 3

ترنسفورمر ۳ پرو هم‌چنین از فناوری شارژ سریع بهره می‌برد که به گفته‌ی ایسوس تنها در ۵۰ دقیقه ۶۰ درصد باتری شارژ می‌شود. طبق بررسی زومیت برای شارژ کامل باتری به زمانی نزدیک به ۲ ساعت احتیاج خواهید داشت. 

باتری با شارژدهی خوب

در آزمایش پخش فیلم استاندارد زومیت یک فیلم اچ‌دی را آنقدر پخش می‌کنیم تا باتری دستگاه از ۱۰۰ درصد به صفر برسد. در این آزمایش که در حین اجرای آن تمام اتصالات مثل وای‌فای خاموش بوده و نور صفحه نمایش روی ۵۰ درصد تنظیم می‌شود، ترنسفورمر ۳ پرو توانست حدودا ۴۴۰ دقیقه (معادل با ۷ ساعت و ۲۰ دقیقه) دوام بیاورد. این میزان عمر باتری برای یک لپ‌تاپ با پردازنده‌ی Core i7 خوب ارزیابی می‌شود که البته با قرار دادن نور نمایشگر در پایین‌ترین حد خود، می‌توان این رکورد را بیش از این نیز افزایش داد. در آزمایش Battery Eater نیز همانطور که انتظار می‌رفت، این لپ‌تاپ عملکرد خوبی داشت. در این آزمایش ترنسفورمر ۳ پرو توانست ۱۲۱ دقیقه دوام بیاورد.

جمع‌بندی

ایسوس با معرفی و عرضه‌ی ترنسفورمر ۳ پرو خود را به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه‌های هیبریدی معرفی کرده است. تمرکز ایسوس بر این موضوع بوده است که در عملکردی مشابه سرفیس پرو ۴ مایکروسافت را با قیمتی ارزان‌تری در دسترس خریداران قرار دهد. ترنسفورمر ۳ پرو به خودی خود دستگاهی بسیار خوب است و ارزش خرید بالایی دارد؛ اما این لپ‌تاپ‌ هیبریدی همواره زیر سایه‌ی سرفیس‌ پرو ۴ قرار دارد و هر کاربری بلافاصله پس از مشاهده‌ی آن، به الگوبرداری‌های گسترده‌ی ایسوس از غول فناوری ردموند اذعان خواهد کرد. این موضوع با توجه به قیمت بالای ترنسفورمر ۳ پرو شاید چندان مورد دلخواه خریداران نباشد.

ترنسفور بوک 3 ایسوس / Transformer Book 3

اگر مسائل بالا برای شما اهمیت چندانی ندارد، قطعا ترنسفورمر ۳ پرو یکی از بهترین‌ گزینه‌های کلاس خود است. پردازنده‌ی توانمند Core i7 اینتل، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی رم، حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD بسیار سریع، نمایشگر فوق‌العاده جزئی از قابلیت‌های این دستگاه هیبریدی است که حتی در بسیاری از لپ‌تاپ‌ها‌ی سنگین‌تر و با کاربری مالتی‌مدیا نخواهید یافت. بدنه‌ی بسیار باکیفیت و زیبای محصولی هیبیدی جدید ایسوس یکی دیگر از نقاط قوت آن است که ارزش پرداخت هزینه‌های بالای خود را به خوبی توجیح می‌کند. 

ترنسفورمر ۳ پرو به زودی وارد بازار می‌شود اما هنوز قیمت آن مشخص نیست. با این حال ایسوس برچسب قیمت جهانی ۱۰۰۰ دلاری را برای مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ در نظر گرفته است که در صورت انتخاب قوی‌ترین نسخه، باید خود را آماده‌ی پرداخت هزینه‌ی به مراتب بیشتری کنید. شاید در ابتدا قیمت این لپ‌تاپ را بسیار گزاف ببینید اما بد نیست بدانید که سرفیس پرو ۴ مایکروسافت در نسخه‌ی پایه‌ی خود برچسب قیمتی برابر با ۱۲۰۰ دلار دارد.

ایسوس ترنسفورمر ۳ پرو به هیچ وجه لپ‌تاپی ارزان نیست و با پرداخت ۳۰۰ دلار کمتر می‌توانید از اولترابوک‌هایی با سخت‌افزار مشابه بهره ببرید. اما نمایشگر لمسی باکیفیت و امکان استفاده از قلم استایلوس را تنها در این دستگاه و برخی رقبای انگشت‌شمار اعم از سرفیس‌ پرو ۴ خواهید یافت. در صورتی که به خرید دستگاهی در این کلاس علاقه دارید، ترنسفورمر ۳ پرو ایسوس یکی از بهترین‌ گزینه‌های بازار است اما از نظر فرم‌فکتور و طراحی ظاهری با سرفیس‌پرو مایکروسافت مو نمی‌زند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات