انویدیا نسخه جدیدی از کارت گرافیک GTX 1060 را با حافظه 3 گیگابایتی معرفی کرد

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا کارت گرافیکی جدیدی را رونمایی کرده که نسخه‌ی متفاوتی از GTX 1060‌ مجهز به حافظه‌ی ۳ گیگابایتی است. نسخه‌ی جدید GTX 1060‌علاوه بر بهره‌گیری از نصف حافظه‌ی نسخه اصلی، ویژگی‌های دیگری نیز دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انویدیا کارت گرافیکی جدیدی را رونمایی کرده که در واقع نسخه‌ی جدیدی از GTX 1060 مجهز به حافظه‌ی سه گیگابایتی است. این نسخه علاوه بر اینکه در مقایسه با نسخه‌ی اصلی از یک حافظه با ظرفیت نصف نسخه‌ی اصلی بهره می‌برد، تغییرات دیگری را نیز به خود دیده است.

همانطور که اشاره کردیم نسخه‌ی اصلی GTX 1060 دارای حافظه‌ی VRAM با ظرفیت ۶ گیگابایت GDDR5 است. علاوه بر کاهش حافظه‌ی مورد استفاده به ۳ گیگابایت، انویدیا تغییراتی را نیز در پردازنده‌ی گرافیکی مورد استفاده در این کارت گرافیک ایجاد کرده است. نسخه‌ی ۳ گیگابایتی از وجود ۱۱۵۲ هسته‌ی پردازشی CUDA بهره می‌برد، در حالی که نسخه‌ی ۶ گیگابایتی دارای ۱۲۸۰ هسته‌ی پردازشی است. ماژول‌های سایه‌زن در کارت گرافیکی مورد نظر از ۸۰ عدد به ۷۲ عدد کاهش پیدا کرده است. عملیات ممیز شناور در نسخه‌ی جدید از ۴.۴ ترافلاپس به ۳.۹ ترافلاپس  کاهش پیدا کرده که نشان از کاهش ۱۰ درصدی عملکرد پردازنده در نسخه‌ی ارزان تر دارد.

سایر مشخصات فنی این کارت گرافیکی در مقایسه با نسخه‌ی اصلی تغییر چندانی به خود ندیده است. برای مثال می‌توان به فرکانس فعالیت پایه و حالت Boost اشاره کرد که در دو نسخه به ترتیب ۱۵۰۶ مگاهرتز و ۱۷۰۸ مگاهرتز است. همچنین حافظه‌ی انتقال داده‌ها از حافظه ۸ گیگابیت در هر ثانیه و پهنای باند باس حافظه نیز ۱۹۲ بیت است. توان طراحی حرارتی این کارت گرافیکی ۱۲۰ وات است.

قیمت نسخه‌ی سه گیگابایتی کارت گرافیکی GTX 1060 در حدود ۱۹۹ دلار تعیین شده که ۵۰ دلار کمتر از نسخه‌ی اصلی است. این کارت گرافیک با قابلیت‌ها و قیمت مورد نظر رقیبی برای AMD RX 480 با حافظه ۴ گیگابایتی است.

باید دید که این محصول جدید چگونه می‌تواند نظر مخاطبان و خریداران کارت‌های گرافیکی را که اغلب گیمرها می‌شوند، به خود جلب کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات