داک کارت گرافیک PowerColor برای افزایش قدرت گرافیکی لپ تاپ‌ ها عرضه شد

چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
داک کارت گرافیک اکسترنال شرکت PowerColor یک جعبه‌ی بزرگ برای اتصال کارت‌های گرافیک حرفه‌ای به لپ‌تاپ‌ها است. این نوع محصولات از ابتدای سال جاری میلادی به بازار راه پیدا کرده‌اند و پس از عرضه‌ی محصولاتی توسط ایسر، ایسوس و Razer، نوبت به شرکت PowerColor رسید که فروشنده‌ی کارت گرافیک است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

رقابت برای تجهیز لپ‌تاپ‌ها به کارت‌های گرافیک پیشرفته‌ی مخصوص کامپیوترهای خانگی، افزایش پیدا کرده است. در نمایشگاه CES که ژانویه‌ی سال جاری میلادی برگزار شد، شرکت‌هایی مانند ایسر، ایسوس و Razer، جعبه‌ها و داک‌هایی برای اتصال این کارت‌های گرافیک به لپ‌تاپ‌ها عرضه کردند. حال، شرکت PowerColor که یکی از فروشندگان معتبر کارت گرافیک است، داک جدیدی از این نوع ارائه کرده است.

داک شرکت پاورکالر، Devil Box نام دارد و بوسیله‌ی یک پورت پرسرعت تاندربولت ۳ به لپ‌تاپ متصل خواهد شد. این پورت از تکنولوژی جدید شرکت AMD با نام xConnect استفاده می‌کند. طراحی دویل باکس شبیه به باکس شرکت Razer یعنی Razer Core است. داک جدید پاور کالر، مزیت‌هایی نسبت به رقبایش دارد. به طور مثال محصول ایسوس در این بازار که ROG Station X2 نام دارد، برای اتصال، به دو پورت تاندربولت ۳ احتیاج دارد و محصول ایسر نیز تنها مجهز به یک کارت گرافیک است که قابل تعویض نیست.

اما Devil Box هر کارت گرافیکی با ابعاد کمتر از ۳۱۰ میلیمتر و مصرف انرژی کمتر از ۳۷۵ وات را پشتیبانی می‌کند. با توجه به این امکانات می‌توان گفت که تمامی کارت‌های گرافیک سری GTX 900 و سری ۱۰ شرکت انویدیا توسط این داک پشتیبانی می‌شوند. در مورد دیگر محصولات نیز می‌توان اطمینان داشت که سری Radeon R300 و Fury نیز توسط این دستگاه پشتیبانی می‌شوند. البته دو کارت گرافیک اختصاصی شرکت پاورکالر با نام‌های Radeon 390 و 390X را نمی‌توان در این دستگاه استفاده کرد. تفاوت استفاده از کارت‌های گرافیک AMD و GeForce نیز این است که کارت‌های شرکت AMD بدلیل استفاده از فناوری xConnect می‌توانند به راحتی به لپ‌تاپ متصل شوند در حالی که برای اتصال کارت‌های GeForce نیاز به راه‌اندازی دوباره‌ی لپ‌تاپ است.

داک‌های Razer Core و Devil Box شباهت‌های زیادی با هم دارند و از لحاظ تئوری می‌توان گفت که هر لپ‌تاپ مجهز به پورت تاندربولت ۳ می‌تواند از این دستگاه‌ها استفاده کند. اما از لحاظ عملی باید گفت که شرکت‌های تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ باید سفت‌افزار (Firmware) خود را برای سوییچ کردن بین کارت گرافیکی اصلی و این داک‌ها به روز کنند تا اتصال مطمئنی برقرار شود. هنوز اطلاعات کاملی در مورد سازگاری این محصول منتشر نشده اما با توجه به این که داک شرکت ریزر توسط لپتاپ خود این شرکت یعنی Razer Blade و لپ‌تاپ Skull Canyon NUC اینتل پشتیبانی می‌شود، می‌توان انتظار داشت که این لپ‌تاپ‌ها از Devil Box نیز پشتیبانی کنند.

اطلاعاتی در مورد قیمت این داک منتشر نشده اما با توجه به قیمت ۵۰۰ دلاری Razer Core می‌توان انتظار قیمتی مشابه برای دویل باکس داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات