iOS 10 یک اپلیکیشن اختصاصی برای خانه‌ هوشمند دارد

یک‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن HomeKit اپل باعث می‌شود برای استفاده از ابزارهای هوشمند خانگی و کنترل آن‌ها، نیاز به جابجایی بین اپ‌های شخص ثالثی که برای هر دستگاه به صورت جداگانه ساخته شده‌اند، نداشته باشید. به تازگی نیز مشخص شده که در iOS 10 فقط با یک اپلیکیشن می‌توانید همه ابزارهای هوشمند خانگی را کنترل کنید. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

تعداد دستگاه‌هایی که از پلتفرم HomeKit اپل پشتیبانی می‌کنند کم نیستند. در هرحال این یعنی کنترل دستگاه‌های هوشمند، کمی غیر یکپارچه به‌نظر می‌رسد چراکه برای مدیریت هر دستگاه باید از اپلیکیشن جداگانه و اختصاصی آن استفاده کنید. اما پس از عرضه iOS 10 این نگرانی می‌تواند پایان یابد. بر اساس گزارش وب‌سایت MacRumors و بنابر مصاحبه‌ای که با یکی از کارمندان اپل انجام داده، نسخه بعدی سیستم‌عامل موبایلی کوپرتینویی‌ها شامل یک اپلیکیشن جداگانه برای HomeKit خواهد بود. این شخص اعلام نکرده که روش کارکرد اپلیکیشن یاد شده چگونه خواهد بود، اما می‌توان آن را به عنوان یک بخش مرکزی برای کنترل تمامی دستگاه‌های هوشمند خانگی که از پلتفرم HomeKit پشتیبانی می‌کنند، دانست.

البته باید بگوییم که انتشار اپلیکیشن مورد بحث در زمان اعلام شده حتمی نیست چراکه پیش از این هم بارها شاهد تاخیر در ارائه نرم‌افزارهای جدید از جانب اپل بوده‌ایم. مدارکی هم وجود دارد مبنی بر اینکه آنچه اعلام شده فقط یک حدس و گمان است. اپل اواخر سال گذشته برای ثبت نشان تجاری و آیکون HomeKit از یک شرکت Shell استفاده کرد و بنابراین گمان می‌کنیم که اپلیکیشن اختصاصی پلتفرم خانه هوشمند اپل شبیه به آن باشد. البته گوگل هم در این زمان بیکار ننشسته و همچنان در حال کار روی شبکه OnHub خود و پلتفرم اینترنت اشیاء Brillo است. یک اپلیکیشن جامع و کامل برای HomeKit به دلیل اینکه امکان مدیریت و خودکار سازی استفاده از خانه‌ هوشمند شما را فراهم خواهد کرد، احتمالا باعث می‌شود اپل بتواند همچنان در رقابت باقی بماند.

نظر شما در مورد پلتفرم HomeKit و اپلیکیشنی که قرار است به صورت یکپارچه امکان کنترل همه لوازم خانه‌ هوشمند را در اختیار کاربر قرار دهد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات