سونی برای تمرکز روی اکسپریا X سری های C و M را قربانی می‌کند

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی در چند سال اخیر فعالیت خود در بازار موبایل، وضعیت مناسبی نداشته است و نتوانسته آن طور که باید و شاید سهم خود را در این بازار حفظ کند. پس از درخشش نسبی سری Z، غول ژاپنی در صدد تغییر مسیر به برندی جدید به نام X است که تمرکز اصلی بخش موبایل را به خود اختصاص خواهد داد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سونی چند سالی است که نتوانسته سهم خوبی از بازار گوشی‌های هوشمند به خود اختصاص دهد و به نوعی بازی را به رقیبان جوان‌تر خود مانند شرکت‌های چینی واگذار کرده است. اما یکی از سری محصولاتی که توانسته این شرکت معتبر چینی را در رقابت نگه دارد، سری زد گوشی‌های آن بوده است. البته این سری نیز پس از آن که با استقبال خوب خریداران مواجه شد، با مشکلاتی از قبیل کمبود عرضه توسط کمپانی مواجه شد و محبوبیت خود را به نسبت از دست داد.

از ابتدای سال جاری میلادی گفته می‌شد که سونی قصد دارد گوشی‌هایی با نام اکسپریا X به بازار عرضه کند که Xperia X، Xperia XA و Xperia X Performance، تعدادی از این گوشی‌ها هستند. البته کارشناسان سونی گفته‌‌اند که سری جدید جایگزین سری زد نیست بلکه روندی جدید در تولید گوشی‌های هوشمند توسط این کمپانی است. شایعاتی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد سونی قصد دارد حداقل تا سال ۲۰۱۸ تمرکز خود را روی محصولات سری ایکس حفظ کند. در صورت صحت این خبر انتظار می‌رود سری‌های M و C گوشی‌های این کمپانی نیز کم‌کم جای خود را به سری جدید بدهند.

به نظر می‌رسد سونی علاوه بر تولید گوشی‌های با برند اکسپریا ایکس قصد دارد تمامی محصولات خود اعم از گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها، محصولات اینترنت اشیا و سرویس‌های ابری خود را نیز از این به بعد تحت برند X به بازار عرضه کند. پیش از این نیز تصاویری تبلیغاتی از برنامه‌های آینده‌ی سونی منتشر شده بود که بخش سوم از روند پیشرفت این شرکت را با نام X مشخص کرده بود. همان طور که در این تصاویر تبلیغاتی مشخص است، سونی بازه‌ی دو ساله از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ را بخش X نام‌گذاری کرده و بعید نیست که در این بازه شاهد عرضه‌ی محصولاتی از این شرکت تنها با نام برند X باشیم.

اکسپریا x

به نظر می‌رسد سونی در حال تلاش برای جبران اشتباهات چند سال اخیر خود در بخش بازاریابی و تبلیغات است. خبرهای این‌چنینی و تغییر مسیرهایی شبیه به این (که بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی دارند) می‌توانند شرکت‌ها را دوباره مطرح کرده و نام آنها را سر زبان کاربران و مشتریان بیاندازند. به نظر شما سونی می‌تواند با برنامه‌های تبلیغاتی جدید و تغییر نام‌هایی که در نظر دارد، سهم خود از بازار گجت‌ها را از رقیبان چینی پس بگیرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات