گلکسی نوت 6 به اپلیکیشن Focus مشابه بلک بری هاب مجهز می‌شود

چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Focus نام اپلیکیشن جدید سامسونگ است که با عملکردی شبیه به Blackberry Hub توسعه داده شده و گفته می‌شود همراه با گلکسی نوت ۶ عرضه خواهد شد. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد تا به تمامی ایمیل‌ها، پیام‌ها، رویدادهای تقویم و غیره به صورت یکجا دسترسی داشته باشد. در ادامه بازومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت بلک‌بری در گوشی بلک‌بری ۱۰ خود اپلیکیشنی به نام Hub معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد به تمامی ایمیل‌ها، اعلان‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌های اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و رویدادهای تقویم و دیگر اطلاعات مهم به صورت یکجا دسترسی داشته باشند و بتوانند آنها را مطالعه کرده یا به پیام‌ها پاسخ دهند. طبق اخباری که اخیرا منتشر شده، سامسونگ نیز در حال توسعه‌ی اپلیکیشنی مشابه با نام Focus است که گفته می‌شود همراه با گلکسی نوت ۶ عرضه خواهد شد.

اپلیکشن فوکوس سامسونگ نیز قابلیتی مشابه با هاب خواهد داشت و کاربر با استفاده از آن می‌تواند نوعی هماهنگی بین حساب‌های ایمیل مختلف، تقویم و یادداشت‌هایش داشته باشد. قابلیت هماهنگی بین حساب‌های مختلف ایمیل را قبلا در اپلیکیشن اینباکس (Inbox) گوگل مشاهده کرده‌ایم. البته مشخص نیست که آیا این قابلیت‌های هماهنگی ایمیل در اپلیکیشن فوکوس، با اپلیکیشن جی‌میل نیز هماهنگ خواهد بود یا تنها با اپلیکیشن پیش‌فرض ایمیل گوشی کار خواهد کرد.

طبق اطلاعات و بررسی‌های اولیه‌ی منتشر شده در مورد فوکوس، در صفحه‌ی ایتدایی اپلیکیشن، کاربر می‌تواند لیست کارها روزانه، هفتگی و روزهای گذشته‌ی خود را تماشا کند و بعلاوه می‌تواند لیستی از ایمیل‌ها را نیز در همان صفحه ببیند یا به آنها پاسخ دهد. بخشی نیز برای نمایش رویدادهای تقویم و حذف و اضافه کردن آنها وجود دارد. بخش جذاب دیگر، صفحه‌ی مخاطبان است که پیام‌ها، ایمیل‌ها و دعوتنامه‌های هر مخاطب را در صفحه‌ی مخصوص او جمع‌آوری کرده و به کاربر نشان می‌دهد. بعلاوه، کاربر می‌تواند مخاطبان را به ترتیب اهمیت پیام‌ها اولویت‌بندی کرده و لیست آنها را مرتب کند. امکان فیلتر کردن اعلان‌ها بر طبق کلمات کلیدی نیز در این بخش گنجانده شده است. طراحی اولیه‌ی این اپلیکیشن بسیار مدرن انجام شده و طرح کلی آن از قوانین طراحی متریال گوگل پیروی می‌کند. البته خبری در مورد این که این طرح، طرح نهایی اپلیکیشن خواهد بود منتشر نشده است.

مطمئنا با عرضه‌ی اپلیکیشن Focus، سامسونگ اپلیکشین‌های پیش‌فرض تقویم و ایمیل و مخاطبان را حذف نخواهد کرد. اما این اپلیکیشن جدید به کاربران کمک زیادی خواهد کرد تا اپلیکیشن‌های متعدد را برای کارهای روزمره اجرا نکنند. پیش‌بینی می‌شود پس از عرضه‌ی نوت ۶ و انتشار اپلیکیشن فوکوس، این اپلیکیشن برای دیگر دستگاه‌ها نیز منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات