کاهش ۲۳ درصدی فروش مدل‌های i3 و i8 بی ام و

جمعه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس آمار منتشر شده، فروش مدل‌ برقی i3 و مدل هیبریدی i8 در سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی کاهش یافته است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در سه ماهه‌ی نخست سال جاری میلادی مجموع فروش خودروهای سری i بی‌ام‌و ۵۱۲۸ دستگاه بوده که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در حال حاضر بهترین گزینه برای خریداران آمریکایی مدل ارتقا یافته‌ی i3 با شعاع حرکتی بیشتر است؛ قیمت بی‌ام‌و i3 در حالت عادی معادل ۴۲ هزار و ۴۰۰ دلار است و در صورت سفارش مدل ارتقا یافته باید ۳۸۵۰ دلار نیز به این مبلغ اضافه کرد. نسخه‌ی عادی i3 با حداکثر طی مسافتی در حدود ۱۳۵ کیلومتر از دیگر گزینه‌های خریداران بوده و از لحاظ برد تقریبا هم رده‌ی نیسان لیف ۲۴ کیلووات ساعتی محسوب می‌شود.

البته رقبای i3 نیز اکثرا ارتقا‌هایی را به خود دیده‌اند و نسخه‌ی جدید ۳۰ کیلووات ساعتی نیسان لیف می‌تواند با یک بار شارژ مسافت ۱۷۲ کیلومتر را بپیماید. فورد فوکوس الکتریکی نیز که در سال ۲۰۱۷ به بازار خواهد آمد، شعاع حرکتی برابر با ۱۶۰ کیلومتر خواهد داشت.

بی‌ام‌و اعلام کرده است که نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی i3 قابلیت پیمایش ۱۹۳ کیلومتر را خواهد داشت، این امر به لطف استفاده از باتری بزرگ‌تر در این مدل میسر شده است.

اخیرا شایعات و خبرهای غیر موثقی نیز به گوش رسیده است که خبر از تصمیم بی‌ام‌و برای گسترش خانواده‌ی مدل‌های i دارد و به احتمال زیاد نخستین مدلی که به این جمع اضافه شود سدان تمام الکتریکی i5 خواهد بود. این مدل به عنوان رقیب تسلا مدل 3 و دارای برد تقریبی ۳۲۱ کیلومتر خواهد بود و احتمالا با قیمتی در حدود ۳۵ هزار دلار به بازار عرضه شود، البته تا همین‌ جای کار نیز تسلا در جایگاه برتری نسبت به خودروساز باواریا قرار دارد و موفق شده است تا ۴۰۰ هزار دستگاه از مدل ۳ را پیش فروش کند.

مشکلات بی‌ام‌و در بازار به شدت رقابتی خودروهای برقی و هیبریدی به همین جا ختم نمی‌شود، بر اساس گزارشی که در بلومبرگ منتشر شده است اصلی‌ترین تهدید برای بی‌ام‌و شرکت چینی فیوچر مبلیتی و دو محصول برقی آن یعنی تنسنت (Tancent) و فاکس‌کان (Foxconn) هستند. شرکت سازنده‌ی این خودروها موفق شده است که درک ابندروس، بنوت جاکوب و هنریک وندرز را که هر سه از مدیران بخشخودروهای سری i بی‌ام‌و بودند را به استخدام خود در بیاورد، این تیم زیر نظر کارستن برتفلد مدیر پروژه‌ی i8 فعالیت خواهند کرد. برتفلد با جدا شدن از بی‌ام‌و در فیوچر مبلیتی به سمت مدیر اجرایی منصوب شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات