کوینیگزگ و پیشرانه‌ بدون میل بادامک

یک‌شنبه ۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شاید عده‎ای عمر پیشرانه‌های احتراقی را تمام شده بدانند ولی کوینیگزگ، ابر خودروساز سوئدی چنین عقیده‌ای ندارد و از پیشرانه احتراقی بدون میل بادامک خود پرده برداری کرده است. شاید این فناوری بتواند تحولی عظیم در صنعت خودرو ایجاد کند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کریستین وون کوینیگزگ یک فرد شناخته شده در دنیای ابر خودروها است البته وی در نوآوری‎های مربوط به زنجیره توان و انتقال قدرت نیز بسیار نام آشنا است. علاوه بر سیستم دیوانه کننده هیبرید که برای کوینیگزگ رگرا (Regera) توسعه داده است و این امکان را فراهم می‌کند تا بدون دخالت جعبه دنده جریان توان برقرار شود، او سال‎ها است که روی موضوعی بسیار پیچیده و در عین حال پیشگامانه کار می‌کند که پیشرانه‌های بدون میل بادامک نام دارد.

وی این پیشرانه‌ها را Freevalve (بدون سوپاپ) نامیده است. پیشرانه پیشنهادی بدون میل بادامک کار می‌کند و در عوض آن از فنرها و عملگرهای کنترلی پنوماتیکی الکترونیکی کمک گرفته می‌شود تا مستقلاً سوپاپ را باز و بسته کند.

روی کاغذ، این عمل موجب می‌شود با کنترل دقیق و مجزای عملکرد هر سیلندر، توان، گشتاور و مصرف سوخت بهبود چشمگیری داشته باشند که به نظر یک راه حل بسیار مناسب ارزیابی می‌شود. اما هنوز مشخص نیست که این فناوری پیشرفته چه زمان آماده‌ی تولید خواهد شود.

در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی تکنولوژی‌های بدون سوپاپ پیشرانه‌های کوینیگزگ را تماشا کنید.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با این تکنولوژی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات