تماشا کنید: ویژگی های به جای مانده از دوران تکامل در بدن

پنج‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
حتما می‌دانید که بدن انسان برای رسیدن به ظاهر کنونی‌اش یک سیر تکاملی را طی کرده است. مثلا برای وجود بعضی از اعضا نظیر دندان عقل، آپاندیس و غیره علتی منطقی پیدا نشده است و گاهی علت وجود این اعضا را، بقایای به جای مانده از دوران تکامل بدن می‌دانند. در ادامه با زومیت همراه باشید تا بدانیم چه بقایای دیگری از دوران تکامل ممکن است در ما باقی مانده باشد.
تبلیغات

اگر به دنبال شاهدی برای آثار تکامل به جا مانده در بدن خود هستید، لزومی ندارد به جای دوری بروید. بدن شما بهترین و نزدیک ترین شاهد زنده است.

راز وجود بعضی از اندام‌های بدن هنوز کشف نشده است. برای مثال وجود تاندون کوچک عجیب و غریبی که در قسمت داخلی مچ دست شما قرار دارد و دنبالچه ی ناحیه‌ی پشت برای ما همچنان ناشناخته است. با این حال می‌توان آن‌ها را یک یادگاری ژنتیکی از گذشته‌ی تکاملی ما دانست. این قضیه در مورد حیوانات هم صادق است. یک لحظه به بال‌های شترمرغ فکر کنید! به این گونه اندام‌ها شاخصه‌های "به جا مانده" می‌گویند.

ویدیوی زیر شماری از ویژگی‌های ژنتیکی به جای مانده از دوران تکامل را در بدن انسان‌ها و حیوانات نشان می‌دهد. ممکن است بعضی از آن‌ها در بدن شما وجود داشته باشد و تا به حال به آن توجه نکرده باشید.

دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات