آیفون SE معرفی شد: نمایشگر 4 اینچی، تراشه‌ی A9، قیمت ۴۰۰ دلاری و حافظه‌ی 16 گیگابایتی

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
مطالعه 3 دقیقه
اپل امروز از گوشی ۴ اینچی جدیدی با نام آیفون SE رونمایی کرد که به پردازنده‌ی A9 و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. این گوشی از نظر ظاهری بسیار شبیه به آیفون 5 اس است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از به صدا درآمدن زنگ خطر برای اپل، مبنی بر توقف رشد فروش آیفون برای اولین‌بار پس از معرفی آیفون 6 اس، شاهد انتشار شایعاتی بودیم که حکایت از معرفی یک آیفون با نمایشگر ۴ اینچی داشت. حال کاپرتینویی‌ها در مراسم امشب خود این گوشی هوشمند را با نمایشگر ۴ اینچی و با نام آیفون SE رونمایی کردند. 

اپل دقایقی پیش نسخه‌ی جدیدی از گوشی هوشمند آیفون را معرفی کرد. این شرکت اعلام کرده که سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون دستگاه آیفون با نمایشگر ۴ اینچی به فروش رسانده است. آیفون SE با نمایشگر ۴ اینچی و تراشه‌ی A9 این شرکت روانه‌ی بازار خواهد شد. این تراشه از وجود پردازنده‌ی کمکی M9 نیز بهره می‌برد. از نظر ظاهری باید آیفون SE را کاملا شبیه به آیفون ۵ این شرکت بدانیم. این گوشی هوشمند از وجود حسگر دوربین ۱۲ مگاپیکسلی موجود در آیفون ۶ اس بهره می‌برد. همچنین باید به فلاش دو رنگ در پشت گوشی نیز اشاره کرد. این دوربین علاوه‌بر امکان ثبت تصاویر موسوم به Live Photo قادر است تا تصاویر پانوراما را نیز با رزولوشن ۶۳ مگاپیکسل ثبت کند. پردازنده‌ی تصویر مورد استفاده در iPhone SE جدید است. همچنین باید به قابلیت ثبت تصاویر ویدیویی با رزولوشن 4K نیز اشاره کرد. ثبت ویدئو‌های اسلوموشن در آیفون SE با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر است.

این گوشی هوشمند از شبکه‌های مخابراتی LTE پشتیبانی می‌کند. نرخ انتقال اطلاعات در شبکه‌های LTE توسط این گوشی بیش از ۱۵۰ مگابیت در هر ثانیه است که از این‌رو از نظر ارتباطی این گوشی را در مقایسه با‌ آیفون ۵ اس بیش از ۵۰ درصد سریع‌تر می‌کند.

به‌گفته‌ی اپل آیفون اس ای که از وجود فناوری 3D Touch بهره نمی‌برد، قدرتمندترین آیفون چهار اینچی است که تاکنون روانه‌ی بازار شده است. قیمت این گوشی هوشمند برای نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی ۳۹۹ دلار و برای نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی ۴۹۹ دلار تعیین شده است. آیفون SE در چهاررنگ که شامل رزگلد نیز می‌شود از ۳۱ مارس در بیش از ۱۰۰ کشور جهان در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. این گوشی از اپل پی نیز پشتیبانی می‌کند.

iPhone SE

بیشتر بخوانید: کلیه‌ی مقالات و اخبار مرتبط با آیفون ۴ اینچی اپل را در صفحه‌ی آیفون SE مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات