۸ محصول جدید برای یک اتاق خواب راحت

شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
اتاق خواب از جمله فضاهایی است که طراحان داخلی ساختمان علاقه‌ی خاصی به آنجا دارند و اصول خاصی را روی آن پیاده‌سازی می‌کنند. به تازگی محصولات جدیدی ارائه شده است که به آرامش‌بخش بودن این محیط کمک خواهد کرد تا فرد خواب و بیداری راحتی را در آن تجربه کند. در ادامه با زومیت همراه باشید
تبلیغات

 اتاق خواب شما باید فضایی آرام و دل‌نشین باشد تا شما در آن احساس راحتی و آرامش کنید. با این حال با چک کردن آخرین ایمیل، قبل از خواب نمی توان به این آرامش مطلوب رسید.

هر چند که متخصصان توصیه می کنند در تختخواب تا حد ممکن از تکنولوژی فاصله بگیرید، اما معدود گجت‌هایی هستند که می‌توانند شما را بخوابانند و یا حتی کمک کنند تا راحت تر از خواب بیدار شوید.

این محصولات در هفته‌ی National Sleep Awareness معرفی شده اند:

۱. بالشت صدا درمانی

گوش دادن به موسیقی و تماشای تلویزیون قبل از رفتن به تختخواب چندان توصیه نمی‌شود. با این حال این بالشت یک امتیاز فوق‌العاده دارد. گوشی همراه خود را به اسپیکر نصب شده در بالشت وصل کنید و به هر آهنگی که دوست دارید، از جمله آهنگ‌های پیش‌فرضی مثل "صدای امواج دریا" و "جنگل بارانی" که در داخل بالشت وجود دارند گوش دهید.

۲. تشک ردیاب

اگر شما جزء آن دسته از افرادی نیستید که خیلی پیگیر وضعیت تناسب اندام خود باشند، این تشک به برنامه ای مجهز است که می‌تواند عادات بدن شما را در زمان خواب ردیابی کند. این محصول با استفاده از میکرو سنسورهای مخصوص، دمای محیط و میزان فعالیت بدنی شما را در تختخواب تحلیل می‌کند. این برنامه با استفاده از پارامترهایی مثل تغییرات دمای تختخواب، سرعت تنفس و رطوبت اتاق پیگیر اوضاع تناسب اندام شما است.

۳. تابنده‎‌ی نور

این لامپ حبابی نوری طوری طراحی شده است که در عرض ۳۷ دقیقه وضعیت نور اتاق شما به تدریج ملایم و کم می‌کند تا از حالت طلوع خورشید به غروب آفتاب برسد. بنا به گزارش شرکت سازنده‌ی این لامپ، تغییر نور تدریجی باعث می‌شود که فرد به خواب فرو رود. هر چند که یک لامپ معمولی هم می‌تواند با یک تلنگر وضعیت غروب آفتاب را نمایش دهد و با تلنگر دوباره به حالت طلوع آفتاب درآید!

۴. بیدار کننده‌ی نوری

آلارم این ساعت پیشرفته خیلی راحت‌تر از زنگ دلهره‌آور و ناگهانی گوشی همراه‌تان، شما را از خواب ناز بیدار می‌کند. بر خلاف لامپ بالا که نورش به تدریج کم می‌شد، این لامپ یک ساعت و نیم قبل از زمان تعیین شده شروع به پرنور تر شدن می‌کند. پس از آن، به تدریج صدای یک آهنگ شنیده می شود. آهنگ انتخابی شما می تواند از ۵ آهنگ موجود ذخیره شده در لامپ باشد و یا آهنگ های رادیوی FM را پخش کند.

۵. رایحه درمانی با پخش کننده‌ی اسانس 

پخش اسانس خوش بو در داخل اتاق موضوع جدیدی نیست. اما تفاوتی که در این جا وجود دارد، امکان تنظیم زمان است. از این رو شما هیچ وقت از بابت خاموش کردن دستگاه نگرانی نخواهید داشت و اسانس‌ها بیهوده به هدر نمی‌روند! رایحه‌ی روغن‌های اسانس‌دار ، به ویژه اسطوخودوس باعث ایجاد حس راحتی و آرامش می‌شود.

۶. لامپ شب LED با امکان تغییر رنگ 

با نمایش رقص نور، حس خواب آلودگی به سراغ شما خواهد آمد. اسپیکر به کار رفته در دستگاه یک موسیقی آرامش‌بخش اجرا می‌کند تا شما کم‌کم به خواب فرو روید. این دستگاه ملحقات مختلفی دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به "پروژکتور ستاره‌ای" یا "نور آبی مخصوص خواب" اشاره کرد. دستگاه نور آبی خودش را با نفس‌های شما تنظیم می‌کند تا احساس آرامش کنید.

۷- تنظیم کننده‌ی دما 

هیچ کسی دوست ندارد که عرق کرده و گرمازده از خواب بیدار شود. اما وقتی برای خوابیدن به تختخواب می‌روید، می‌خواهید محیط اطراف گرم و دنج باشد. یکی از ویژگی‌های این دستگاه این است که از تجمع گرما جلوگیری می‌کند و دما را در میزان مطلوب نگه می‌دارد.

۸. ماسک خواب

این ماسک بر اساس اصولی علمی مربوط به خواب طراحی شده است. حتی برخی ادعا می‌کنند که با استفاده از این ماسک می‌توان رویاها را کنترل کرد! در این ماسک یک میکروکنترلر و ۶ عدد لامپ LED به کار رفته است تا وقتی فرد به عمیق‌ترین مرحله‌ی خواب رسید این چراغ‌ها روشن  شوند. هر چند این نور مزاحم خواب شما نخواهد شد اما ذهن شما آن را به عنوان یک علامت دریافت می‌کند و انعکاس نور را در فضای رویای خود خواهید دید. از این جا به بعد می‌توانید رویای خود را کنترل کنید. در آینده این الگو می‌تواند، حداقل در سطح تئوری به شخص کمک کند تا رویاهای خود را کنترل کند. در سال ۲۰۱۳ این محصول در کیک استارتر معرفی شد و بعد از یک سال که به نتیجه رسید، طراحی‌های مجددی روی آن صورت گرفت.

به نظر شما این گونه کالاها بیشتر جنبه‌ی لوکس و تجملی دارند یا واقعا ضروری به نظر می‌رسند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات