پژو 2008 ایران خودرو، کراس اور مجهز به بهترین موتور سال

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
مطالعه 16 دقیقه
پژو 2008 بین سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ توسط ایران‌خودرو مونتاژ و به بازار عرضه شد. این محصول هم‌اکنون با قیمتی حدود ۶۵۰ تا ۸۰۰ میلیون‌تومان در نمونه‌های دست دوم و صفر کیلومتر وجود دارد.
تبلیغات

پژو 2008 به‌عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو (ایکاپ) است. این خودرو به‌عنوان اولین کراس‌اور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.

شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران‌خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافق انجام‌شده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شوند که کمتر از ۳ سال از طراحی و تولید آن‌ها در بازار روز جهان گذشته باشد.

ایکاپ در فاز اول به تولید و داخلی‌سازی سه خودروی پژو 2008، پژو 301 و پژو 208 می‌پردازد تا در عرض سه سال این خودرو به ۸۰ درصد ساخت ایران برسد. در کنار این سه خودرو مونتاژ پژو ۵۰۸ در ایران قطعی شده است و احتمالا خودروی پژو ۵۰۰۸ در ایران مونتاژ شود.

پژو 2008 / peugeot 2008

شرکت پژو پس از استقبال خریداران از پژو ۲۰۸ و با توجه به رشد قابل‌توجه بازار خودروهای کراس‌اور یا شاسی‌بلند شهری، تصمیم گرفت نمونه‌ی کراس‌اور این خودرو پژو را تولید کند و آن را با نام ۲۰۰۸ برای اولین‌بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۳ که یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های خودروی اروپا است، معرفی کرد.

شاسی‌بلند‌ها در سال‌های گذشته با توجه به استقبال مردم و استفاده بیشتر در شهر، به دو دسته تقسیم شدند. دسته اول کراس اوورها هستند. کراس‌اوورها در اصل مدل جمع و جورتری از شاسی‌بلندها هستند که با حجم داخلی کمتر، به پیشرانه‌ی کم‌مصرف‌تر و البته ضعیف‌تری نیز مجهز هستند و قابلیت‌های چندانی در بخش آفرود ندارند. هیوندای توسان و کیا اسپرتیج دو نمونه معروف از این دسته از خودروها در بازار در کشورمان هستند. دسته دوم شاسی‌بلند هستند که به فضای کابین بزرگ و پیشرانه‌ی توانمند‌تری مجهز شده‌اند. تویوتا لندکروزر، هیوندای سانتا‌فه و کیا سورنتو چند نمونه از خودروهای شاسی‌بلند مطرح در کشورمان هستند.

از مارس ۲۰۱۳ تا مارس ۲۰۱۶، پژو ۲۰۰۸ بدون تغییر برجسته ظاهری به بازار عرضه شده است. اما در نمایشگاه ژنو سال گذشته، شرکت پژو از فیس‌لیفت ۲۰۰۸ با عنوان مدل ۲۰۱۷ رونمایی کرد که هم فیس‌لیفت (تغییر طراحی ظاهری) پیدا کرد و هم در انواع پیشرانه با تغییر روبه‌رو شد. پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ همچون پژو ۲۰۸ از پیشرانه پربازده و کم‌مصرف سری PureTech استفاده می‌کند. پیشرانه‌ی مذکور با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی و توان ۱۳۰ اسب‌بخار، جایزه بهترین پیشرانه‌ی سال ۲۰۱۶ را در دسته‌ی نمونه‌های ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ سی‌سی کسب کرد. با این حال ایران‌خودرو تصمیم گرفته است ۲۰۰۸ را با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری توربوشارژ شده در ایران عرضه کند که توان بسیار خوب ۱۶۵ اسب‌بخار با خود به همراه دارد.

پژو 2008 / peugeot 2008

قیمت این شاسی‌بلند در بازار ایران می‌توانست فاکتور خوبی برای رقابت این خودرو با رقبای چینی، کره‌ای، ژاپنی و اروپایی باشد. نخستین مصاحبه‌های مدیرعامل ایران‌خودرو، از قیمت ۷۷ میلیون تومان خبر دارد اما در نهایت، پژو 2008 با قیمتی حدود ۱۶۰ میلیون تومان در سال ۱۳۹۶ به دست مصرف‌کننده رسید. 

مشخصات فنی پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ در ۸ نسخه‌ مختلف تولید می‌شود که به دو دسته‌ی بنزینی و دیزلی تقسیم می‌شوند. ۳ نسخه از پژو ۲۰۰۸ دیزلی و ۵ نسخه‌ی دیگر بنزینی هستند. نسخه‌های دیزلی پژو ۲۰۰۸ توان خروجی ۷۵ تا ۱۲۰ اسب‌بخار دارند؛ اما انواع بنزینی پژو ۲۰۰۸ همگی از پیشرانه‌های PureTech با حجم ۱۲۰۰ سی‌سی بهره می‌برند. با این حال طبق گفته‌ی مسئولان ایران‌خودرو، این کراس‌اور با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری مشابه با نمونه‌ی به‌کاررفته در پژو ۵۰۸ به بازار عرضه می‌شود.

پژو 2008 / peugeot 2008

در این مطلب به بررسی نمونه‌های بنزینی می‌پردازیم؛ زیرا در ایران طبق روال بازار، انواع خودروی سواری (سدان، هاچ بک و شاسی‌بلندها) بنزین یا گازسوز هستند و استفاده از خودروهای سواری دیزلی با توجه به کیفیت سوخت عرضه‌شده در جایگاه‌ها، هنوز آغاز نشده است. خودروهای بنزینی پژو ۲۰۰۸ در سه نسخه‌ی مجهز به پیشرانه‌های سه سیلندر و ۱۲ سوپاپ Puretech تولید و عرضه می‌شوند که در تجهیز به توربوشارژر و توان خروجی تفاوت دارند.

مشخصات

۱۱۰ دستی

۱۱۰ خودکار

۱۳۱  خودکار

1.6VTI

1.6THP (نسخه موجود در ایران)

حجم موتور(سی‌سی)

۱۱۹۹

۱۱۹۹

۱۱۹۹

۱۶۰۰

۱۶۰۰

تعداد سیلندر

۳

۳

۳

۴

۴

تعداد مجموع سوپاپ

۱۲

۱۲

۱۲

۱۶

۱۶

حداکثر قدرت خروجی

۱۱۰

۱۱۰

۱۳۱

۱۲۰

۱۶۵

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۱۹۲

۱۸۸

۲۰۰

۱۸۵

۲۰۶

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت(به ثانیه)

۹.۹

۱۰.۳

۹.۳

۹.۸

۹

نوع جعبه‌دنده

دستی ۵ سرعته

خودکار ۶ سرعته

دستی ۶ سرعته

دستی ۵ سرعته

خودکار ۶ سرعته

حجم باک (لیتر)

۵۰

۵۰

۵۰

۵۰

۵۰

مصرف سوخت شهر (لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۵.۳

۵.۹

۶

۹

۷.۵

مصرف سوخت بزرگراه 

(لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۳.۹

۴.۱

۴.۱

۵.۵

۵

مصرف سوخت سیکل ترکیبی 

(لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۴.۴

۴.۸

۴.۸

۷

۶.۵

طول (میلی‌متر)

۴۱۵۸

۴۱۵۸

۴۱۵۸

۴۱۵۸

۴۱۵۸

عرض 

(میلی‌متر)

۱۸۲۹

۱۸۲۹

۱۸۲۹

۱۸۲۹

۱۸۲۹

ارتفاع 

(میلی‌متر)

۱۵۵۷

۱۵۵۷

۱۵۵۷

۱۵۵۷

۱۵۵۷

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۰۹۰

۱۱۵۰

۱۱۶۰

۱۲۰۰

۱۲

۹

۰

استاندارد آلایندگی

یورو۶

یورو۶

یورو۶

یورو۶

یورو۶

تایر (اینچ)

۱۷

۱۷

۱۷

۱۷

۱۷

پژو ۲۰۰۸ با قدرت ۱۱۰ اسب‌بخار

نسخه‌ی ۱۱۰ اسب بخاری پژو ۲۰۰۸ از پیشرانه‌ی مجهز به توربوشارژ استفاده می‌کند و به همین دلیل توان خروجی بیشتری از نمونه‌ی قبلی دارد. نهایت توان خروجی ۱۱۰ اسب بخاری این خودرو در ۵۵۰۰ دور در دقیقه به دست می‌آید. گشتاور این نسخه ۲۰۵ نیوتن‌متر در دور ۱۵۰۰ دور در دقیقه است. در این نسخه از کراس‌اور ۲۰۰۸ نیز امکان استفاده از جعبه‌دنده‌های خودکار و دستی موجود است. اما نکته‌ی جالب در خصوص پیشرانه‌ی مذکور، مصرف سوخت پایین‌تر آن نسبت به نمونه‌ی مجهز به پیشرانه‌ی ۸۲ اسب بخاری است. مصرف سوخت کمتر از ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی، خبر از تبحر بالای گروه خودروسازی پژو سیتروئن در ساخت خودروهای بهینه می‌دهد.

پژو 2008 / peugeot 2008

پژو ۲۰۰۸ با قدرت ۱۳۰ اسب‌بخار

اما پژو نسخه‌ی دیگری از ۲۰۰۸ نیز عرضه می‌کند که از پیشرانه‌ی ۱۲۰۰ سی‌سی مجهز به توربوشارژر (همانند نسخه‌ی ۱۱ اسب‌ بخاری) بهره می‌برد که اکنون به‌واسطه‌ی بهینه‌سازی‌های در سیستم توربوشارژ، گشتاور و توان خروجی بیشتری نسبت به سایر مدل‌های این خودرو دارد. این نسخه از پژو ۲۰۰۸ با گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر در ۱۷۵۰ دور در دقیقه و توان خروجی ۱۳۰ اسب‌بخار، می‌تواند در ۹.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. با این حال برخلاف سایر مدل‌های ۲۰۰۸، قدرتمندترین نسخه‌ی کراس‌اور پژو تنها با جعبه‌دنده‌ی دستی عرضه می‌شود. مصرف سوخت شهر ۶، بزرگراه ۴.۱ و سیکل ترکیبی ۴.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از دیگر ویژ‌گی‌های این نسخه است.

پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری TVI  و THP

نوع ۱.۶ لیتری پژو ۲۰۰۸ در نسخه‌ی TVI با تنفس طبیعی و در نسخه‌ی THP مجهز به توربوشارژر است. قدرت نمونه‌ی TVI برابر با ۱۲۰ اسب‌بخار است و با جعبه‌دنده‌ی دستی حدود ۱۰ ثانیه طول می‌کشد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد؛ درحالی‌که نوع THP به لطف استفاده از توربوشارژر، ۱۶۵ اسب‌بخار قدرت دارد و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۹ ثانیه فراهم می‌کند. میانگین مصرف سوخت پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری TVI حدود ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است؛ اما در مدل مجهز به توربوشارژ، ۶.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود.

طراحی بدنه‌ و کابین پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ از المان‌های طراحی برادر کوچک‌تر خود، پژو ۲۰۸ بهره گرفته است. البته این خودرو با اینکه در کلاس بدنه‌ی کراس‌اور قرار دارد؛ اما تفاوت چندانی در وزن بدنه با هاچبک ۲۰۸ ندارد. بدنه‌ی سبک ۲۰۰۸، استفاده از پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری PureTech را منطقی ساخته است.

هر چند پژو ۲۰۰۸ در کلاس بدنه‌ی کراس‌اوورها قرار می‌گیرد؛ اما طراحی عضلانی آن باعث شده است خود را خودروی شاسی‌بلند و جاداری معرفی کند؛ این نشان از طراحی هوشمندانه‌ی پژو دارد. پژو در سال‌های اخیر تغییرات عمده‌ای در بخش طراحی خودروهای خود ایجاد کرده است که ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ نیز از همین روند پیروی می‌کند.

پژو 2008 / peugeot 2008

پژو ۲۰۰۸ از خطوط طراحی قوسی و عضلانی بهره می‌برد تا خود را به‌عنوان محصولی جذاب و اسپرت معرفی کند. جلو پنجره‌ی این خودرو نسبت به طراحی قبلی افزایش اندازه تجربه کرده و ظاهر زیبایی در بخش جلوی خودرو به ارمغان آورده است. این تغییر در طراحی‌های جدید هیوندای کیا و در محصولات ۲۰۱۶ این شرکت‌ها نیز مشاهده شده است. برجستگی‌هایی کاپوت، به همراه فرورفتگی در پشت این خودرو نمای بسیار زیبایی به آن می‌دهد. چراغ‌های قوسی به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیو‌ی طراحی پژو تبدیل شده است. زه‌های مشکی دور تا دور خودرو به‌خصوص در زیر درها، سپر و گلگیر نمای خارجی را جذاب‌تر کرده است. سپر جلو به همراه ورودی عظیم هوا نیز بخش جلوی خودرو را بیش‌ازپیش جذاب‌تر کرده است. 

در کابین خودرو اولین چیزی که توجه افراد را به خود جلب می‌کند، طراحی زیبای داشبورد است. نورپردازی آبی‌رنگ دور نشانگر‌‌های وضعیت سرعت و دور موتور، فرمان حجیم و طراحی ساده‌ی داشبورد و کنسول وسط باعث می‌شوند تلاش پژو برای اسپرت نشان دادن ۲۰۰۸ بیش‌ازپیش مشهود باشد.

پژو 2008 / peugeot 2008

فضای کابین از لحاظ حجم برای سرنشینان مناسب است و فضای خوبی برای آن‌ها تعبیه شده است. پژو ۲۰۰۸ را از لحاظ فضای داخلی می‌توان مناسب برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت دانست. بخش عقبی خودرو نیز برای حمل بار در مسافرت مناسب است و حدود ۴۱۰ لیتر حجم دارد که با خواباندن صندلی سرنشینان عقب، این حجم تا ۹۱۷ لیتر افزایش می‌یابد.

پژو ۲۰۰۸ در ۹ رنگ متفاوت عرضه می‌شود. طراحی جذاب و هیجانی در بخش بدنه و کابین باعث شده است با خودرویی به‌روز و مناسب برای اقشار جوان روبه‌رو باشیم. ۲۰۰۸ در بازار داخلی مملو از خودروهای چینی با طراحی‌های کسل‌کننده و نامتناسب، می‌تواند به‌خوبی بدرخشد.

امکانات رفاهی پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ از امکانات رفاهی نسبتا مناسبی استفاده می‌کند. این امکانات به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ برخی از آن‌ها در تمامی تیپ‌های پژو ۲۰۰۸ ارائه می‌شود. این امکانات عبارت‌اند از کروز کنترل، صندلی الکترونیکی راننده، کنترل ارتفاع صندلی راننده، سوکت برق ۱۲ ولتی، پورت‌های USB و ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث، ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توییتر)، کامپیوتر سفری، باربند، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سانروف و چراغ رانندگی در روز.

پژو 2008

اما دیگر امکانات رفاهی ۲۰۰۸ که برای برخی از تیپ‌های این خودرو به‌صورت سفارشی ارائه می‌شوند، عبارت‌اند از دوربین عقب، سیستم تهویه خودکار، آینه با گرمکن برقی، شیشه‌ی دودی، سیستم ناوبری، صفحه‌نمایش لمسی، صندلی‌های تمام چرم، سیستم کمکی پارک، بالابر خودکار پنجره‌ها، نورپردازی ال‌ای‌دی‌ کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین. 

ایمنی پژو 2008

مؤسسه تست تصادف اتحادیه اروپا هنوز اطلاعاتی در مورد ایمنی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۱۷ اعلام نکرده است؛ اما نسخه‌ی قبلی این خودرو در سال ۲۰۱۳ توانست ۵ ستاره ایمنی از این مؤسسه دریافت کند. کراس‌اور پژو ۲۰۰۸ در تجهیزات ایمنی از سیستم‌های کمکی راننده ABS، EBFD،EBA استفاده کرده است و می‌توان در این بخش به فقدان TCS اشاره کرد که می‌تواند از نقاط ضعف یک کراس‌اور به شمار برود.

پژو 2008 / peugeot 2008

پژو ۲۰۰۸ امکانات ایمنی دیگری اعم از ایربگ‌های کنسول جلو، ایربگ‌های کناری برای سرنشینان جلو و عقب، قلاب ISOFIX، حسگر نشانگر فشار باد لاستیک، نشانگر اخطار کمربند ایمنی و ایموبلایزر دارد. 

تجربه رانندگی پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ را می‌توان کراس‌اور چابک دانست که البته این موضوع تنها در انواع مجهز به پیشرانه‌های توربوشارژ ۱۱۰ تا ۱۶۵ اسب‌بخار احساس می‌شود. ۲۰۰۸ از فرمان نرمی برخوردار است؛ اما عملکرد این بخش در مسیرهای ناهموار و آفرود افت محسوسی خواهد داشت. سیستم تعلیق این خودروی شاسی‌بلند شهری را نمی‌توان با انواع مطرح شاسی‌بلند بازار اعم از سانتا‌فه مقایسه کرد، اما این بدین معنا نیست که با سواری خشک و خسته‌‌کننده‌ای روبه‌رو هستید. پژو ۲۰۰۸ با توجه به ذات اسپرت خود به سیستم تعلیق بهینه‌شده برای بهبود فرمان‌ پذیری و رانندگی شهری مجهز شده است که این موضوع باعث می‌شود در جاده‌های ناهموار تا حدودی از راحتی سرنشینان کاسته شود. با این حال در کاربری اصلی این خودرو (رانندگی شهری)، تجربه‌ی خوب و راحتی برای سرنشینان به ارمغان خواهد آمد.

پژو 2008 / peugeot 2008

هر چند استفاده از بدنه‌ی سبک این ذهنیت را به‌ وجود می‌آورد که ۲۰۰۸ از چسبندگی نامناسبی برخوردار است؛ اما پس از رانندگی با این خودرو عملکرد حرکتی و فرمان‌ پذیری آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد. 

در نهایت باید گفت تجربه‌ی سواری با پژو ۲۰۰۸ شباهت زیادی به نیسان جوک و ذات اسپرت این خودرو دارد؛ البته اگر به‌دنبال خودرویی با سواری آرام‌ و راحت هستید، رنو کپچر گزینه‌ی بهتری خواهد بود. اگر برای رفت‌وآمدهای درون‌شهری به همراه چند سفر در سال به‌دنبال خودرویی جادار و جذاب هستید، ۲۰۰۸ محصولی مناسب است که نمی‌توان روی قابلیت‌های آفرود آن در خارج شهر و مناطق کوهستانی حساب باز کرد.

کیفیت ساخت و خدمات پس از فروش پژو 2008

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که کیفیت ساخت خودروهای پژو را در حد متوسط بدانید. چیزی که تا قبل از سال ۲۰۱۳ در اروپا نیز مانند تولیدات پژو در ایران در حال رواج پیدا کردن بود. اما از سال ۲۰۱۳ به بعد پژو تصمیم به تغییراتی در این بخش گرفت تا بتواند با فروش بیشتر، از کاهش بیشتر بازار خود جلوگیری کند. پژو ۲۰۰۸ نیز مانند پژو ۲۰۸ و پٰژو ۵۰۸ در کیفیت ساخت پیشرفت خوبی تجربه کرده است و خود را در عرصه‌ی رقابت با دیگر کرا‌س اوورها‌ی مطرح جهانی در حد قابل قبولی قرار داده است. کسب سه جایگاه نخست در مسابقات طاقت‌فرسای رالی داکار توسط پژو ۳۰۰۸ خود گواهی بر پیشرفت این شرکت فرانسوی در کیفیت ساخت تولیدات خود است.

یکی از مواردی که پیش‌تر توسط مالکان مدل‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ پژو ۲۰۰۸ گزارش شده بود، صدا و لرزش بالای پیشرانه در دور موتور بالاتر از ۳۰۰۰ و نفوذ آن به کابین است. پژو در نسخه‌ی فیس‌لیفت این خودرو با بهبود ایزولاسیون کابین و استفاده از پیشرانه‌ی جدید سعی در حل این مشکل داشته است.

پژو 2008 / peugeot 2008

کیفیت ساخت در تیپ‌های GTLINE و ALLURE در سطح بالاتری نسبت به دو تیپ ACCESS و ACTIVE قرار دارد. البته باید منتظر بود و دید کیفیت محصولات تولیدی در کارخانه ایکاپ چگونه خواهد بود. امسال در آخرین ارزشیابی‌های تولیدات خودرو، دو محصول پژو ۲۰۶ و پژو ۲۰۶ صندوقدار که توسط کارخانه‌ی ایران‌خودرو تولید می‌شوند، توانسته‌اند سه ستاره‌ی کیفیت دریافت کنند که اگر پژو ۲۰۰۸ با این کیفیت به بازار ارائه شود، برای مردم قابل قبول نخواهد بود.

از نظر خدمات پس از فروش با توجه به نتایج اعلام‌شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، ایساکو که وظیفه‌ی خدمات ایران‌خودرو را دارد، در ارزیابی‌های سال قبل در شاخص رضایتمندی مشتریان رتبه ۶، وضعیت نمایندگی‌ها رتبه ۲ و در نظام مدیریتی رتبه‌ی یک کسب کرده است. ایساکو در جمع‌بندی خدمات پس از فروش توانسته رتبه‌ی ۲ خدمات پس از فروش را به همراه سایپا یدک، مزدا یدک و پارس خودرو کسب کند، اما از آنجایی که رتبه‌ی یک خدمات پس از فروش توسط هیچ شرکتی کسب نشده است، این ۴ شرکت بهترین خدمات پس از فروش در ایران از نظر مجموع شاخص‌های خدمات پس از فروش را دارند. هر چند مشتریان از خدمات ایساکو ناراضی هستند؛ یکی از امتیازهای ایساکو شعبات زیاد و فراوانی قطعات یدکی در سرتاسر کشور است.

پژو 2008 / peugeot 2008

البته احتمال دارد خدمات پس از فروش خودروهای تولید ایکاپ (شرکت مشترک ایران‌خودرو و پژو) به عهده‌ی ایساکو نباشد و مسئولیت این خدمات به عهده‌ی ایکاپ یا بخش جدیدی از این شرکت قرار گیرد.

قیمت پژو 2008 

به‌روزرسانی فروردین ۱۴۰۰

پژو، کراس‌اور ۲۰۰۸ را با برچسب قیمت ۱۶ الی ۲۴ هزار دلار (بدون احتساب مالیات و بیمه) عرضه می‌کند. این محصول هم‌اکنون با قیمتی حدود ۶۵۰ تا ۸۰۰ میلیون‌تومان در نمونه‌های دست دوم و صفر کیلومتر وجود دارد.

رقبا پژو 2008

پژو ۲۰۰۸ بر اساس قیمت و کلاس بدنه‌، در بازار ایران رقبای زیادی دارد که هر کدام توانسته است بازار خود را پیدا کند. رقبای این کراس‌اور در میان تولیدات چینی‌ها خودروهایی از قبیل، ام وی ام ایکس ۳۳ اس، دانگ فنگ اچ‌ ۳۰ کراس، چانگان سی اس ۳۵، هایما اس ۷، جک اس ۷، لیفان ایکس ۵۰ و لیفان ایکس ۶۰  هستند و در میان خودروهای غیر چینی، رقبای بین‌المللی چون رنو کپچر، نیسان جوک، سوزوکی گرند ویتارا، رنو ساندرو استپ‌وی، سانگ یانگ تیوولی و ام‌جی جی‌اس دارد.

پژو 2008 / peugeot 2008

اما پژو ۲۰۰۸ در بازار داخلی علاوه بر رقبای چینی، باید به رقابت با کراس‌اور‌های دیگری نیز بپردازد که با وجود قیمت بیشتر، پیشرانه‌ی توانمند‌تر و امکانات بیشتری در دسترس خریداران قرار می‌دهند. نیسان جوک و رنو کپچر، تعدادی از کراس‌اور‌های مطرح بازار ایران هستند که قیمت نزدیکی به ۲۰۰۸ دارند و در بازار‌های جهانی نیز فروش خوبی تجربه کرده‌اند. 

رقبای چینی پژو 2008

مشخصات

پژو ۲۰۰۸ توربو

ام وی ام ایکس ۳۳ اس

اچ ۳۰ کراس 

چانگان سی اس ۳۵

هایما اس ۷ توربو

جک اس ۵ توربو

حجم موتور (سی‌سی)

۱۶۰۰

۱۹۷۱

۱۶۰۰

۱۶۰۰

۱۷۹۵

۱۹۹۷

تعداد سیلندر

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

۴- خطی

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

حداکثر قدرت خروجی (اسب‌بخار)

۱۶۵

۱۳۶

۱۰۵

۱۲۳

۱۷۰

۱۷۴

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۲۰۶

۱۷۵

۱۸۳

نامشخص

۱۷۰

۱۸۰

نوع جعبه‌دنده

خودکار ۶ سرعته

خودکار ۷ سرعته

خودکار

خودکار ۴ سرعته

خودکار ۶ سرعته

خودکار ۶ سرعته

حجم باک (لیتر)

۵۰

۵۵

۵۱

۵۲

۶۱

۵۵

مصرف سوخت سیکل ترکیبی 

(لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۶.۵

نا مشخص

۷.۰۴

۷

۹.۶

نامشخص

طول (میلی‌متر)

۴۱۵۸

۴۴۱۹

۴۳۵۱

۴۱۶۰

۴۵۳۰

۴۴۳۰

عرض 

(میلی‌متر)

۱۸۲۹

۱۷۶۵

۱۷۶۰

۱۸۱۰

۱۸۳۰

۱۸۴۰

ارتفاع 

(میلی‌متر)

۱۵۵۷

۱۶۵۱

۱۵۲۸

۱۶۷۰

۱۷۳۰

۱۶۶۰

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۲۹۰

۱۴۲۰

۱۲۳۰

۱۲۹۰

۱۵۴۵

۱۵۴۵

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

یورو۵

یورو۴

نامشخص

یورو۵

یورو۵

مقایسه پژو 2008 با رقبای غیر چینی

مشخصات

پژو ۲۰۰۸ توربو

ام‌جی جی‌اس توربو

نیسان جوک اسکای پک

سانگ یانگ تیوولی

کپچر توربو

حجم موتور (سی‌سی)

۱۶۰۰

۲۰۰۰

۱۵۹۸

۱۵۹۷

۱۲۰۰

تعداد سیلندر

۴ خطی

۴

۴

۴

۴

تعداد مجموع سوپاپ

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

۱۶

حداکثر قدرت خروجی (اسب‌بخار)

۱۶۵

۲۱۷

۱۱۷

۱۲۸

۱۲۰

حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت)

۲۰۶

۱۹۳

۱۷۸

۱۷۵

۱۹۲

نوع جعبه‌دنده

خودکار ۶ سرعته

خودکار ۶ سرعته

CVT

خودکار ۶ سرعته

خودکار ۶ سرعته

حجم باک (لیتر)

۵۰

۵۵

۴۶

۴۷

۴۵

مصرف سوخت سیکل ترکیبی 

(لیتر در ۱۰۰ کیلومتر)

۶.۵

۷.۹

۶

۷.۲

۵.۹

طول (میلی‌متر)

۴۱۵۸

۴۵۰۰

۴۱۳۵

۴۱۹۵

۴۱۲۲

عرض 

(میلی‌متر)

۱۸۲۹

۱۸۵۵

۱۷۶۵

۱۷۹۵

۱۷۷۸

ارتفاع 

(میلی‌متر)

۱۵۵۷

۱۶۷۵

۱۵۶۵

۱۵۹۰

۱۵۶۶

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۲۹۰

۱۵۴۲

۱۳۴۲

۱۳۰۰

۱۱۸۰

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

یورو۵

یورو۶

یورو۶

یورو۵

گالری تصاویر پژو 2008

پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
پژو 2008 / peugeot 2008
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات