اپل آیفون را در هند تولید می‌کند

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل به‌زودی با همکاری شرکت ویسترون اقدام به تولید آیفون در بنگلور هند خواهد کرد.
تبلیغات

بازار هند سریع‌ترین رشد را در زمینه گوشی‌های هوشمند جهان دارد. به گزارش TOI، پس از ماه‌ها چانه‌زنی با دولت محلی، اپل آماده است گوشی‌های هوشمند خود را از آوریل ۲۰۱۷ در هند تولید کند. 

بر اساس این گزارش، شرکت اپل برای تولید گوشی‌هایش در بنگلور با شرکت تایوانی ویسترون همکاری می‌کند. ویسترون تأسیساتی در پینیا، مرکزی صنعتی در نزدیکی بنگلور، راه‌اندازی کرده است.

ظاهرا تصمیم اپل برای تولید آیفون در هند جدی است. از آنجا که بنگلور به‌عنوان سیلیکون ولیِ کشور هندوستان یاد می‌شود، به نظر می‌رسد جای مناسبی برای تولید آیفون است. این شرکت درصدد است تا پایان سال ۲۰۱۷ ، فرآیند تولید خود را در هند کامل کند. 

شرکت فاکسکان بیشتر محصولات اپل را در چین تولید می‌کند. به نظر می‌رسد اپل قصد دارد مسئولیت تولید محصولات خود در هند را نیز به این شرکت واگذار کند؛ زیرا فاکسکان در حال حاضر تأسیساتی در هند دارد. اما ظاهرا این شرکت در حال حاضر با تولیدکنندگان دیگری نظیر شیائومی و وان‌پلاس برای  تولید محصولاتشان در هندوستان قرارداد همکاری امضاء کرده است؛ در نتیجه اپل شاید مجبور شود به دنبال تولیدکننده دیگری باشد.

apple-manufacturing-iphones-india

ساخت آیفون‌ در هند برای اپل از این‌رو حیاتی است که این شرکت باید کالاهای خود را با قیمت پایین‌تری در این بازار عرضه کند. دولت هندوستان اخیرا مالیات سنگینی برای محصولات الکترونیکی وارداتی همچون گوشی‌های موبایل وضع کرده است تا تولید داخلی افزایش یابد. با این اتفاق، قیمت تمام‌شده آیفون‌های وارداتی در بازار هند افزایش می‌یابد. بنابراین با تولید آیفون در هند، این شرکت می‌تواند برنامه «ساخت محصولات در هند» را رعایت کند. این برنامه ابتکار دولت تحت رهبری نارندرا مودی (نخست‌وزیر هندوستان) برای افزایش توان تولیدات داخلی است.

این ابتکار با ارائه تخفیف‌های مالیاتی و مزایای دیگر، شرکت‌ها را به تولید محصولاتشان در هند تشویق می‌کند.

مذاکرات در مورد یافتن فرصت‌های تولید برای محصولات اپل در هند به مدت یک سال به طول انجامید. اوایل سال ۲۰۱۶، در مذاکرات پیش از قرارداد، تیم کوک مدیرعامل اپل در دیدار با مودی، عزم این شرکت را برای گسترش عملیات تولید خود به این کشور اعلام کرد. همچنین اپل اقدام به جذب نیرو برای شغل‌های مختلف در هند کرده است. 

در همین راستا، ماه گذشته اپل نامه‌ای با مضمون تمایل برای تولید گوشی‌های هوشمند و دیگر محصولاتش به دولت هند ارسال کرد.

با توجه به امتناع دولت هندوستان از صدور مجوز فروش آیفون‌های ریفربیشد (refurbished)، تولید گوشی در هند و اجتناب از تکالیف قانونی سخت‌گیرانه واردات در این کشور، بهترین انتخاب اپل برای کاهش قیمت آیفون در این بازار بزرگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات