قابلیت جدید SwiftKey کلمات تایپ شده با حروف انگلیسی را به زبان اصلی ترجمه می کند

دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
SwiftKey قابلیت جدیدی  به کاربران خود ارائه کرده است که امکان شناسایی کلمات نوشته‌شده با رسم‌الخط انگلیسی به زبان اصلی را فراهم می‌کند.
تبلیغات

برای آشنایی بهتر با قابلیت جدید، بهتر است به سراغ عادتی برویم که اتفاقا در میان ما ایرانی‌ها بسیار همه‌گیر است. تایپ فارسی با استفاده از حروف انگلیسی که اصطلاحا به «فینگلیش» معروف است؛ روشی که بسیاری از ما در زمان ارسال پیام‌ها از آن استفاده می‌کنیم. قابلیت جدید SwiftKey، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا در صورت تایپ با الفبای انگلیسی به زبان خود، نتیجه را با رسم‌الخط اصلی مشاهده کنند. برای مثال؛ در صورت بروزرسانی به آخرین نسخه‌ی SwiftKey، کاربران ژاپنی در صورت تایپ کردن «Arigato» (آریگاتو - در زبان ژاپنی به معنای تشکر) می‌توانند این کلمه را با حروف زبان ژاپنی یا همان الفبای کانجی مشاهده کنند.

این ویژگی برای شماری از زبان‌ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت که از جمله‌ی آن می‌توان به هندی اشاره کرد. البته برای اینکه SwiftKey قادر به شناسایی لغت باشد، باید حتما از زبان انگلیسی استفاده شود. SwiftKey این قابلیت را به‌طور هوشمند به همراه دارد؛ به‌طوری که با بررسی زبان کلمات واردشده، خود به‌صورت مستقل زبان هدف را شناسایی و اقدام به ترجمه می‌کند.

این ویژگی هم‌اکنون منتشر شده است و کاربرانی که اپلیکیشن خود را بروزرسانی کنند؛ قادر خواهند بود از این قابلیت استفاده کنند. آرتی سامانی، مدیر محصول SwiftKey در هند می‌گوید:

هدف سوئیفت‌کی همیشه این بوده است که تایپ کردن را بسیار راحت‌تر کند. این موضوع زمانی که شما چندزبانه باشید و حین تایپ کردن مجبور به تعویض زبان شوید، بسیار اهمیت پیدا می‌کند، مخصوصا اگر این ویژگی بدون نیاز به تغییر در تنظیمات باشد. سوئیفت‌کی اکنون امکان تایپ زبان‌های گجراتی و هندی را با حروف انگلیسی فراهم می‌کند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات