رونمایی از جدیدترین لوتوس تولید محدود با نام اگزیج ۳۵۰

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی خودروسازی لوتوس به تازگی نسخه‌ی جدیدی از مدل اگزیج (Exige) را معرفی کرده است.
تبلیغات

لوتوس، برای بزرگداشت پنجاهمین سالگرد تاسیس خود سه نسخه‌­ی تولید محدود از مدل­‌های کنونی­‌اش را معرفی کرده است که آخرین آن­‌ها، نسخه‌­ی خاص اگزیج ۳۵۰ (Exige 350 Special Edition) است. این خودروی جذاب و سریع به­‌قدری با ابهت است که انتظار می‌­رود به عنوان پرچمدار مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیس این کمپانی انگلیسی انتخاب شود. با زومیت همراه باشید.

لوتوس exige 350

برای تولید اگزیج ۳۵۰، لوتوس از قوی‌­ترین مدل اگزیج یعنی اگزیج اسپرت ۳۵۰ استفاده کرده است و با ایجاد بهبودهای فراوان و اضافه کردن تکنولوژی­‌های پیشرفته توانسته است عملکرد این خودرو را افزایش دهد.

لوتوس با ایجاد تغییراتی روی پیشرانه­‌ی ۳.۵ لیتری شش سیلندر مدل اسپرت ۳۵۰ توان آن را به ۳۴۵ اسب بخار افزایش داده است و از آن در نسخه­‌ی خاص ۳۵۰ استفاده کرده است. در کنار تغییرات اعمال شده روی پیشرانه­‌ی این خودرو، وزن آن نیز کاهش یافته است تا شتاب آن به حدود ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۲۷۴ کیلومتر بر ساعت برسد.

لوتوس exige 350

برای کاهش وزن خودروی یاد شده، تیم مهندسی لوتوس تجهیزات منحصربه‌­فردی را در این نسخه به ­‌کار گرفته است که از جمله­‌ی آن‌­ها می­‌توان به صندلی‌­های اسپرت از جنس فیبر کربن، رینگ‌­های سبک ریخته­‌گری شده و پوشش‌­های جدید قسمتی از کاپوت اشاره کرد. این نسخه در ۴ رنگ جدید برای بدنه و تودوزی مخصوص به نام آلکانتارا (Alcantara)   قابل سفارش است.

لوتوس exige 350

برای القای حس خاص بودن، تیم لوتوس تصمیم دارد تا تنها ۵۰ نمونه از این خودروی زیبا را به تولید برساند. با توجه به اینکه تمامی نمونه­‌های دو نسخه‌­ی مخصوص دیگر با نام­‌های Evora Hethel 400 Edition و Elise 250 Special Edition به فروش رسیده‌­اند، این آخرین فرصت برای علاقه‌مندان این برند است تا بتوانند خودروی لوتوس منحصربه­‌فرد خود را سوار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات